Hráli jsme Fable Legends: ne tak úplně Fable?

vytisknout velikost písma
Herní průmysl se proměňuje a s ním i série Fable. K dobrému nebo špatnému?

Série Fable patří k nejoblíbenějším a také nejúspěšnějším herním značkám Microsoftu a platformy Xbox. Zvláště první tři díly se zařadili mezi klasické herní tituly. V rámci série vyšel také jeden experimentální titul – a to sice Fable: The Journey určený čistě pro Kinect. Ten nabídl zajímavý pohled na univerzum a poměrně slušně využil periférii, po které však dnes už neštěkne ani pes.

Co vlastně Fable Legends je?

V Lionhead mají experimentování zjevně rádi, protože poslední přírůstek do série s názvem Fable Legends pro PC a Xbox One se opět odklání od klasického modelu RPG her. My jsme se dostali do testovacího programu na konzoli, díky čemuž vám můžeme přinést čerstvé dojmy.

fable-legends-preview-2.jpgGamescom_Legends03.jpgOgre_Inga_Leech_Sterling.jpg

Fable Legends je sice ve vývoji už nějaký ten pátek, jeho žánrové zařazení nicméně zůstávalo po dlouho dobu velkou neznámou. Nejde o tradiční RPG ve smyslu předchozích tří Fable her, kde jsme se zhostili hlavního hrdiny a v otevřeném světě postupovali příběhovou linii ke zdárnému konci, nýbrž o titul, který je kouskován po jednotlivých misích, jež můžete hrát buď v singleplayeru offline s AI protivníky a spoluhráči, anebo s živými hráči či proti nim. 

V praxi to znamená, že si před každým hraním zvolíte, zda budete hrát za Hrdiny či za Padouchy. U hrdinů budete vybírat z několika unikátních postav, které se liší nejen svým vzezřením, ale také vlastnostmi a dovednostmi. Tuto postavu si pak postupným hraním za získané zkušenostní body, peníze a předměty v misích vylepšujete a ladíte dle svých potřeb.

fable_legends_pc_xo-4.jpg

Hra za padouchy je vzhledem k povaze Fable Legends misí, které jsou asymetrického ražení – to znamená, že při online hraní proti sobě stojí čtveřice hrdinů a jeden hráč, ovládající zástupy zla. U nich si hráč navolí složení jednotlivých jednotek, před každou misí je rozmístí a pak je z pohledu shora posílá na nepřátele.

Asymetrický multiplayer

Jak již bylo řečeno, jak padouch, tak hrdinové mohou své jednotky vylepšovat. Každý však trochu odlišnou formou. Hrdinové se mohou pohybovat v jakési polootevřené aréně, kde se potkáváte s AI postavami, můžete si vyzvedávat odměny, nakupovat zbraně, brnění, lektvary a další. Jakmile jste vybaveni, stačí zapnout misi, vyčkat na ostatní hráče a můžete jít bojovat.

f156d249657385296bcbf9891382940ea2404b01.jpgfab1.jpgfable_legends_gamescom-2.jpg

Asymetričnost multiplayeru je samozřejmě zásadní. Protože však ve světě her nejde o žádnou novinku, můžeme se rovnou podívat na to, zda systém jako takový funguje. Překvapivě ano. Z několika desítek her, které jsme odehráli, jsme tak půl napůl zvítězili a prohráli. I proto usuzujeme, že Lionheadu se relativně dobře podařilo obě strany vyvážit. Zároveň musíme pochválit ovládání při hře za padouchy. Rozmísťování jednotek, jejich ovládání, aktivování, a vůbec pohyb po herním světě je nesmírně pohodlný.

Problém asymetrického hraní spatřujeme v jeho trvanlivosti. Na první dojem totiž Fable Legends baví, vzhledem k opakujícím se misím ale začne postupně upadat do stereotypu. Hru nad vodou drží pestrá skladba herních charakterů (jsou tu mágové, rangerové, bojovníci na dálku, podpůrní, a tak dále), kterých je na obou stranách požehnaně. A jelikož lze všechny upravovat nejen po stránce vzhledu, ale také schopností a výbavy, čeká vás zábava na opravdu hodně dlouhou dobu.

Brightlodge_V2.jpg

Postavy mají unikátní zbraně a také dovednosti – Rook například umí dát pěstí, které nepřítele knockoutuje do vzduchu na několik vteřin, Winter zase umí zacházet s vůlí a ledem, a tak dále. V betě bylo dostupných jen několik málo misí, které brzo omrzely. Věříme však, že plná verze přijde s pořádně nabušeným obsahem. Jinak hra jako taková nemá šanci uspět - na obsahu bude zkrátka stát a padat.

Proměněný styl

Při prvním zapnutí vás dost možná překvapí, jak moc se Fable Legends od svých předchůdců po stránce výtvarného stylu proměnilo. Bude samozřejmě otázkou vkusu každého hráče, zda se mu nový styl bude líbit či nikoliv, nám se ale moc zamlouval. Legends stále drží onu fantazijní notu, zároveň ale jakoby dospělo. Postavy jsou méně infantilní a více fantasy, modely karikaturní a satirické.

Svět neustále hraje všemi možnými barvami. Hra běží na Unreal Enginu, a tak trpí jeho tradičními nedostatky jako je zpožděné dokreslování textur a některých objektů či při velké vřavě klesajícím frameratem. Jinak ale hra vypadá více než slušně. Současná verze Fable Legends samozřejmě trpěla i jinými pochopitelnými nedostatky (vznášející se postavy, zasekávající se objekty, atd.). To jsou problémy typické pro rané verze her, které v té finální již nebudou. Alespoň doufáme.  

2556401-inga-winter-leech-sterling.jpg2889425-glory.jpgfable_legends_gamescom-3.jpg

Fable Legends toho v současné fázi na vyřčení jasného verdiktu nabízí příliš málo. V jádru se ale jedná o propracovaný a především fungující model, který dost možná překvapí i zarputilé fanoušky série. No co vám budeme povídat – určitě dejte Fable Legends šanci. Asymetrický multiplayer je díky pestrým postavám docela zábavný. Doufejme v pořádně nabitý obsah! 

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 důvodů, proč běžet do obchodu pro Nintendo Switch

10 důvodů, proč běžet do obchodu pro N…

Nintendo Switch představuje nový svěží herní zážitek, který se velmi liší od hraní na Xbox One a PS4. Přinášíme vám 10 důvodů, proč byste si tuto konzoli měli koupit.

12.  7.  2017 | | 16 N/A
Umělecké pojetí hry Hellblade opravdu vyráží dech (galerie)

Umělecké pojetí hry Hellblade opravdu …

Akční fantasy thriller Hellblade možná plachtí u většiny pod radarem. To by ale byla osudová chyba.

23.  7.  2017 |
10 důvodů, proč s koupí Nintendo Switch ještě počkat

10 důvodů, proč s koupí Nintendo Switc…

Nintendo Switch je velmi zajímavá konzole, což nás inspirovalo k článku o tom, proč byste si tuto konzoli měli koupit. Z jiného úhlu pohledu však trpí mnoha chybami, kvůli kterým byste si ji naopak určitě kupovat neměli.

17.  7.  2017 | | 5 N/A
Apple znovuobjevil rozšířenou realitu. Vývojáři už předvádí parádní aplikace

Apple znovuobjevil rozšířenou realitu.…

Apple pravděpodobně přetransformuje další důležitý segment - rozšířenou realitu.

16.  7.  2017 | | 2 N/A
Virtuální realita na E3: nejzajímavější pecky veletrhu

Virtuální realita na E3: nejzajímavějš…

Na letošní E3 se nezapomnělo ani na fanoušky virtuální reality. Na konferencích se jim sice nevěnovalo valné množství pozornosti, ale i tak se mezi oznámenými tituly objevilo pár dobře vypadajících kousků. Je libo pecky od Bethesdy jako je Fallout nebo Doom ve VR? A co takhle nějaké exkluzivity na PSVR? To všechno tady najdete.

14.  7.  2017 |
Herní agenda: výhled na sportovní a závodní pecky roku

Herní agenda: výhled na sportovní a zá…

Jako každý rok nás čeká na podzim nálož sportovních her. Čeká nás letos nějaké extra překvapení, nebo prostě dostaneme „jen“ další díly již zaběhlých značek? Čtěte dál a dozvíte se více!

20.  7.  2017 |
Humble Bundle má vynikající nabídku na hry od Telltale

Humble Bundle má vynikající nabídku na…

Slevové akce na hry jsou běžné a občas máte dokonce pocit, že se prodejci snad zbláznili. Momentálně se to stalo obchodu Humble Bundle, který prodává hry od Telltale za vynikající ceny.

20.  7.  2017 |
Star Wars Battlefront II: E3 dojmy z hvězdných válek

Star Wars Battlefront II: E3 dojmy z h…

Jednou z nejočekávanějších her od Electronic Arts je v současnosti jednoznačně druhý díl Battlefrontu. Ve dvojce bychom se měli dočkat všech těch věcí, které v jedničce tak chyběly. Singleplayerová kampaň, více obsahu v kooperačním a multiplayerovém režimu a k tomu spousta menších vychytávek. Pojďme si to hezky rozebrat.

15.  7.  2017 |