Hráli jsme Gears 5: nový díl se dočká pár inovací | dojmy

Tento víkend proběhl technický test Gears of War 5. Zatímco pro vývojáře má hodnotu hlavně díky možnosti otestovat servery, pro nás to byla příležitost podívat se, jak bude nový díl vypadat.

Gears of War 4 si u nás v recenzi zasloužilo dost vysoké hodnocení. The Coalition totiž dokázalo začít novou epochu série, ukázat svět po událostech třetího dílu, představit nové hrdiny a nové nepřátele, což nebyl snadný úkol. Nicméně zejména kombinace nových zbraní a nepřátel dala sérii nový šarm a skupinka nových hrdinů, ač mladších a méně zkušených, začala svůj příběh.

Přesto nutno přiznat, že to byl spíše přechodný díl. Příběh se vlastně jen rozjížděl a jeho hlavní rolí bylo uvést nás do nového světa. Hratelnost se sice obohatila o nové nepřátele, ale jinak se držela zajetých kolejí. Právě do Gears 5 vkládáme veliké naděje, jelikož má příběh posunout na vyšší úroveň do pořádně temného prostředí a s trochou štěstí udělat i nějaké změny v hratelnosti.

Tutoriál se vrací

Po zapnutí Tech Testu jsem nadšením neskákal. Hra vás nutí absolvovat Boot Camp, což je zkrátka tutoriál. V Gearsech nikdy nebyly dlouhé tutoriály. Dobrovolný byl v prvním díle, ten šel však projít rychle. Ostatní díly pouze začaly lehčími pasážemi, ve kterých jste si základní principy osvojili snadno.

Technický test Gears 5 (2).png
Boot Camp je vyčerpávající tutoriál a doufám, že ho nebudu muset znovu absolvovat

Boot Camp je dlouhá a vyčerpávající věc. Pro hráče Tech Testu navíc povinná, v plné hře snad půjde přeskočit. Je to Bardův výcvikový tábor, kde musíte vyzkoušet opravdu každý prvek hry a trvá to něco kolem dvaceti minut.

Technický test Gears 5 (3).pngTechnický test Gears 5 (4).pngTechnický test Gears 5 (5).png
Pár nových prvků v hratelnosti hra má, každopádně nejedná se o revoluci

Jedna věc však přišla vhod. Mohli jsme se podívat na roboty DeeBees. Ti sice jsou stejní, ale něco se změnilo – lépe reagují na vaše střely. Bylo krásně vidět, jak se každá část těla robota hýbe poté, co do ni vrazí kulky. V předchozích Gearsech sice bylo tohle také dobře zpracované, ale pátý díl to přeci jen posouvá na ještě vyšší úroveň.

Menší změny v hratelnosti

Menších změn v hratelnosti se hra také dočkala. Všechny základní principy jsou zachovány, ale míření je trochu jiné. Při míření zde nyní máte přesnější bod. Zatímco předtím například u Lancera byla vždy označena oblast, nyní tu máte přesný bod, kam míříte a oblast kolem toho bodu.

Technický test Gears 5 (6).pngTechnický test Gears 5 (7).pngTechnický test Gears 5 (8).pngTechnický test Gears 5 (9).pngTechnický test Gears 5 (10).pngTechnický test Gears 5 (11).png
Nečekejte revoluci v sérii, ale novinky v Gears 5 nechybí

Trochu se změnilo i mlácení a motorovka. Předtím vše dělalo tlačíko B. Nyní když stisknete B, tak mlátíte a pokud máte Lancer, tak motorovku aktivujete držením LB. Osobně mi tohle moc nesedlo, jelikož zvyk je zvyk a nejednou jsem umřel, protože jsem místo motorovky mlátil. Na druhou stranu do budoucna to může být fajn, motorovku nepřítel střelbou snadno přeruší, ale mlácení ne.

Co se nových zbraní týče, ukázal se palcát, který jste mohli vidět v traileru. Působí podobně jako sekáček z Gears of War 3, ale dokáže také udělat silný úder do země, který zabije blízké nepřátele. Jinak jsem žádnou jinou novou zbraň nevyzkoušel.

Herní módy nejsou zcela stejné

Multiplayer představil v Tech Testu tři herní módy, dva jsou nové… i když vyloženě nový je asi jen jeden. King of the Hill dobře znáte a snad ho není nutné představovat – na mapě je bod, který má váš tým obsadit a bránit. Jenom dobré říct, že v některých hrách je celou dobu pevně stanovený. Tady se po určité časové době posune jinam.

Technický test Gears 5 (11).png
Herní módy jsou spíše staronové. Pár novinek tam je, ale jinak se drží zajetých principů

Menší novinkou je mód Escalation. Je to v podstatě King of the Hill s tím, že body jsou tři a posouvají se až po konci kola. Zároveň se zde mění respawny. Máte jich omezeno, takže je dobré před respawnem trochu přemýšlet. Jinak mě ale mód nezaujal, jednotlivá kola jsou dost rychlá (vyhrajete po 7 kolech). Prvek v podobě vybírání zbraní a lokací, kam se ty zbraně spawnou, mi přišel spíše otravný – chvíli trvá, než vůdce týmu obě věci vybere.

Technický test Gears 5 (12).pngTechnický test Gears 5 (13).pngTechnický test Gears 5 (14).pngTechnický test Gears 5 (15).pngTechnický test Gears 5 (16).pngTechnický test Gears 5 (17).png
V Tech Testu se objevily dvě mapy - District a Training Grounds

Naštěstí mě bavil alespoň Arcade Deathmatch. Je to relativně klasický Deathmatch, ale s tím rozdílem, že po mapě jsou zbraně poházeny jen velmi omezeně – nové musíte odemknout. Za eliminaci získáte bod, za ty zbraně nakupujete. Čím víc bodů, tím kvalitnější zbraň. Eliminace se navíc nezapočítá jen za doražení, ale i za asistenci, takže hra má příjemně rychlé tempo.

Technický test Gears 5 (18).pngTechnický test Gears 5 (19).pngTechnický test Gears 5 (20).pngTechnický test Gears 5 (21).pngTechnický test Gears 5 (22).pngTechnický test Gears 5 (23).png
Žádná z map mě vyloženě neuchvátila, ale na druhou stranu mě bavilo na nich hrát

Mód navíc obohatily i třídy. Postava, kterou si vyberete, se v jiných módech liší jen vzhledem. V Arcade Deathmatch má nějakou lepší schopnost, například se vám zobrazí nepřítel, který vás zasáhne nebo se postava rychleji pohybuje nebo vám míření nepřeruší střelba nepřítele.

Schopnosti přitom jen pomáhají, hru zásadně nemění a přijdou mi dobře vyrovnané. Spíš podpoří váš styl hraní, než aby vás nutily k nějakým kouskům. Výběr hlavně ovlivní váš počáteční loadout zbraní.

Na závěry je brzo

Byl to jen Tech Test, na jakékoli závěry je samozřejmě příliš brzo. Hra měla spoustu technických problémů, naštěstí již běžela stabilně a je vidět, že vydání hry je za rohem.

Technický test Gears 5 (24).pngTechnický test Gears 5 (25).pngTechnický test Gears 5 (26).png
Na závěry je opravdu velmi brzo, ale myslím si, že Gears 5 míří tím správným směrem

Rozhodně se zdá, že i když Gears 5 bude věrné pravidlům série, změny zde chybět nebudou. Nečekal bych revoluci, ale věřím, že to bude velmi příjemný zážitek pro všechny fanoušky série. Hry se dočkáme 10. září, nicméně majitelé Xbox Game Pass Ultimate si ji budou moci zahrát o pár dní dříve.

Váš názor Další článek: Akce Ring of Elysium přeskočila 7 milionů stažení na Steamu

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,