Hráli jsme Halo Wars 2 Blitz: vyložme karty do bitevního pole

vytisknout velikost písma
Jak dopadne druhý pokus o strategii ve světě Halo se dozvíme už příští měsíc. Vývojáři však vypustili pro nedočkavé betu týkající se speciálního karetního módu Blitz. Jak na nás působí?

Vraťme se do června minulého roku. Tehdy běžela otevřená beta Halo Wars 2, která však byla pouze pro Xbox One a týkala se hlavních herních módů a to Team Deathmatch a Domination. V našich dojmech jsme ze hry měli pocity spíše kladné a upozorňovali jsme zejména na prvek budování základny a rozdílnost, co se týče výběru velitele a tedy i rasy, za kterou hrajete.

Momentálně běží až do 30. ledna další otevřená beta týkající se pouze módu Blitz. Hlavní změna přichází s tím, že svou základnu zde vůbec nebudujete a jednotky/schopnosti vysíláte pouze pomocí karet. Zároveň hru konečně můžete vyzkoušet i na PC.

S myší se to lépe táhne

Musím se přiznat k tomu, že jsem konzolista, respektive Xbox One hráč. I když se mnohdy setkávám s názory, že na ovladači nejdou hrát střílečky, já se s nimi nikdy neztotožnil. Naopak jsem se na klávesnici s myší již odnaučil hrát a i když na PC hraju docela často, vždy si k němu připojím ovladač. Velmi mě tedy mrzí, že Xbox One a obecně konzole jsou strategiemi spíše vynechávány.

halo_wars_10.pnghalo_wars_11.pnghalo_wars_9.pngHratelnost na ovladači není špatná, ale s myší to jde přeci jen o něco lépe

Musím však uznat, že to dává naprostý smysl. Xbox One se sice může chlubit XCOM 2 a The Banner Saga – to jsou ale tahové strategie, u kterých nevýhody ve hratelnosti opravdu moc poznat nejdou. Každopádně v případě real-time strategie, ve které musíte umět rychle reagovat a rozmisťovat jednotky, skutečně poznáte, že klávesnice + myš je určitě o něco lepší volba.

 

V případě real-time strategie, ve které musíte umět rychle reagovat a rozmisťovat jednotky, skutečně poznáte, že klávesnice + myš je určitě o něco lepší volba.

 

Pochvalné je, že vývojáři udělali hratelnost velmi dobře propracovanou, jak to jen ovladač umožňuje. Označování jednotek, házení karet či pohyb... to vše má nějaké své tlačítko, které v celkovém rozložení na ovladači dává smysl. V případě klávesnice s myší jsou ale všechny provedené úkony značně rychlejší, rozmisťování jednotek přesnější a hraní na ovladači vám začne připadat, jako kdybyste hráli střílečku s joy-stickem.

O to víc jsem rád, že Halo Wars 2 je součástí programu Xbox Play Anywhere, tedy kup si hru na Xbox One a dostaneš ji na PC zdarma s tím, že mezi těmito platformami funguje cross-platformový multiplayer. Halo Wars díky tomu dokonce zcela poprvé vyjde i na PC.

Všechno je to v kartách

Jak již bylo zmíněno, hlavní změnou módu Blitz je vynechání stavby základny a využití systému karet. Dalo by se říct, že Blitz je mód pro netrpělivé. V takovém Domination jste před pořádnou vojenskou akcí stavěli svou základnu a trvalo, než jste se dočkali nějakého toho vzrušení.

halo_wars_3.pnghalo_wars_1.pnghalo_wars_2.pnghalo_wars_4.pngHra se velmi rychle promění v masivní bitvy

Tady začínáte s plnou polní a možnost začlenit do své armády silná vozidla, jakými je například Scorpion nebo Wraith, máte v podstatě už od samotného začátku. Mód je dá se říct kombinace štěstí a strategického uvažování, ve které se snadno ztotožníte pomocí šesti různých vojevůdců.

Je sice pravda, že od systému, jaký používá například Hearthstone, má hra poměrně daleko. Přirovnání k této hře zcela od věci ale není. I zde se díváte na soupeřovi jednotky, které jsou ve své podstatě vyložené karty a snažíte se přijít se strategií, která jeho karty zničí a umožní vám získat vítězství.

 

Hlavní změnou módu Blitz je vynechání stavby základny a využití systému karet. Dalo by se říct, že Blitz je mód pro netrpělivé.

 

K výběru však máte vždy pouze čtyři karty (po vyložení je použitá karta nahrazena novou) a jste tedy závislí i na štěstí, zda dostanete možnost použít ty karty, které se vám momentálně hodí. Cílem hry je obsadit určité lokality na mapě (stejný systém jako Domination) a ve chvíli, kdy je držíte, získáváte body, kterých potřebujete získat 200 ještě před tím, než se to podaří vašemu soupeřovi. Musíte tedy vynikat v sektoru obranném i útočném a doufat, že nabízené karty vás ve vaší strategii podpoří.

Zvolte si vojevůdce

Jelikož však u hry nebudujete základnu, nemůžete získat ekonomickou převahu. Občas se sice na mapě objeví drop pody s energií, ale ani ty vám nedají naprostou vojenskou převahu. Pro vítězství musíte zvolit správné jednotky a také se je naučit ovládat. Je nutné vědět, jaký typ jednotky na co použít a ještě lépe svou armádu podpořit speciálními kartami, které například pokropí vybraný úsek hromadou bomb.

halo_wars_7.pngVe hře budete muset zvládat náročné bitvy na zemi i ve vzduchu

Každý jsme jiný, naše strategii i styl uvažování se liší a dle vašeho vkusu si musíte vybrat jednoho z vojevůdců. Na výběr je jich šest (tři za Covenanty a tři za lidi) a základním rozdílem je, zda ovládáte lidské nebo covenantské jednotky. Můžete sice namítat, že obě frakce mají nějakou náhražku za již existující jednotku druhé strany. I sebemenší rozdíl však dělá hru jinou.

V průběhu hry se vám hlavně podaří proniknout pod slupku jednotlivých velitelů a zjistíte, že hraní za ně je až překvapivě odlišné. Každý má totiž nějaké své exkluzivní karty podporující daný typ hratelnosti. Například hlavní záporák hry, brutský vojevůdce Atriox, se specializuje na obranu. Po jeho výběru se tedy dočkáte pomalých, leč silných jednotek nebo speciální karty, která kolem vašich vojáků vytvoří krátkodobý obranný štít.

halo_wars_5.pnghalo_wars_6.pnghalo_wars_8.pngPři masivních explozích budete muset využít každou výhodu

Rozdíly mezi vojevůdci bych opravdu nenazval zásadními. Stačí však bohatě k tomu, abych si našel své oblíbence. Každý detail se počítá a kritické momenty hry jsem vždy zvládal lépe s profesorkou Anders a brutem Decimem, než-li například s komandérem Cutterem. Hře to dodává příjemně svěží nádech, kdy vám každá bitva v roli někoho jiného vždy bude připadat svým způsobem odlišná.

Jako bych hrál jinou hru

Je to zvláštní, ale styl řízení jednotek a nádech celé hry vám jasně říká, že hrajete Halo Wars 2. Ale jsem si jistý, že to není ta hra, kterou jsem si zahrál v červnu. Mód Blitz je jako zcela nová hra se svými pravidly a svým nápadem. Zatímco červnová beta prezentovala Halo Wars 2 jako celkem old-schoolovou záležitost, tohle je spíše styl sedící modernímu vkusu.

Blitz zcela eliminuje pocit z dlouhotrvajícího boje, který může být nakonec rozhodnut postupnými porážkami a ekonomickou vyčerpaností. V podstatě každou hru stihnete do pěti minut a během té doby dojde k pořádným bitvám, přičemž šance na vítězství se přesouvá z jedné strany na druhou rychleji než při prezidentských volbách.

Různorodost hry však zní naprosto parádně. Halo Wars 2 na mě zatím působí jako velmi dobrá strategie, která dokáže zabavit i maličkostmi. Doufejme, že to samé budeme moci říct i o plné verzi hry, která vychází 21. února tohoto roku.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Nejede internet? Nudit se nemusíte, Chrome má v sobě skrytou hru

Nejede internet? Nudit se nemusíte, Ch…

28.  3.  2017 | | 15 N/A
10 nejzajímavějších grafických proměn světa Minecraftu

10 nejzajímavějších grafických proměn …

Minecraft může vypadat trochu jinak, než ho znáte. Hra se totiž dočkala několika modů a rozšíření. Podívejme se na 10 nejzajímavějších balíčků s texturami a kosmetickými úpravami.

25.  3.  2017 | | 10 N/A
FlatOut 4: Total Insanity – návrat legendy? (recenze)

FlatOut 4: Total Insanity – návrat leg…

Závodní série FlatOut se dvanáct let své existence jistě stala kultovní záležitostí, a to i navzdory hodně nepovedenému třetímu dílu. Přest,o nebo právě proto jsme na plnohodnotného následovníka museli čekat dlouhých šest let. Vyplatila se taková dlouhá odmlka?

17.  3.  2017 | | 10 N/A
10 herních klenotů, které jsme hrávali na přelomu 80. a 90. let

10 herních klenotů, které jsme hrávali…

Díky neustálému vývoji v oblasti herních PC a konzolí jsme si zvykli na neustálé rozmazlování a hodně realistickou grafiku. Je třeba si ale uvědomit, že tomu tak rozhodně nebylo vždy. Dnešní příspěvek má tak hned dvě poselství.

včera | | 22 N/A
Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru do cizích světů (galerie)

Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru …

Mass Effect: Andromeda vychází až 23. března, ale díky EA Access jsme si od 16. března mohli k plné hře přičichnout. Podívejte se na naše pohlednice z cest.

19.  3.  2017 | | 5 N/A
Simulátor skládání počítače - naučte se stavět stolní počítač

Simulátor skládání počítače - naučte s…

V době, kdy simulátor zemědělské techniky patří k nejúspěšnějším hrám, bylo jen otázkou doby, kdy někdo udělá simulátor, který skutečně využijete - simulátor skládání počítače.

16.  3.  2017 | | 4 N/A
10 tipů, jak být ostříleným borcem v Mass Effect: Andromeda

10 tipů, jak být ostříleným borcem v M…

Nový Mass Effect je plný nástrah a novinek. Pomůžeme vám se s nimi vypořádat.

22.  3.  2017 | | 6 N/A
Mass Effect: Andromeda - nový začátek (recenze)

Mass Effect: Andromeda - nový začátek …

Znovu do vesmíru, znovu za záchranou lidstva. BioWare se vrací ke své kultovní značce, co říkáme na její nový začátek?

26.  3.  2017 | | 14 N/A