Hráli jsme King’s Bounty 2: je libo strategické RPG?

King’s Bounty se vrací a my jsme měli možnost vyzkoušet ho v předběžné verzi. Malebné fantasy a napínavé bitvy se vrací, nicméně příběh je dost stereotypní.

Dobrých RPG není nikdy dost! V herním světě snad není nic lepšího, než se zavrtat do zajímavého světa a prozkoumávat všechna jeho tajemství. Z nadcházejících RPG s přehledem nejvíce očekávám Baldur’s Gate 3, nicméně pěkných her tohoto žánru se chystá víc. Jedním z nich je také King’s Bounty 2, přímý následovník hry King's Bounty: The Legend.

Hru vyvíjí ruské studio 1C Entertainment, a to se na pokračování podívalo celkem zajímavě. Když chodíte po herním světě, připadáte si jak v klasickém RPG. Mluvíte s postavami, jezdíte na koni a přijímáte úkoly. Jakmile ale dojde k boji, ovládáte své jednotky strategicky. Ačkoli provedení dokáže vtáhnout, v mnoha věcech hra bohužel strádá.

Ve světě před invazí mocných nepřátel

King’s Bounty 2 vás hodí do bohatého fantasy světa. Hned zkraje máte možnost číst hromady knih a zápisků, které jsou často rozváděny v úkolech. Bohužel není vše o kvantitě. Hlavní zápletka se drží u země a nepřichází s ničím zajímavějším. Na svět se blíží zkáza, invaze mocné síly, a vy jste náhodou ten, kdo ji má zastavit. Chci se vyhnout spoilerům, takže nebudu víc specifický, každopádně o fantasy klišé zde rozhodně není nouze.

7.png

Bohužel celkový narativní systém mi nepřišel nastavený nejlépe. Textů je hodně, ale postupně jsem je přestal vnímat či je dokonce přeskakoval. Úkolů je ve hře hodně, zajímavějších méně, nicméně téměř u všech je stejná struktura. Zajdi sem a zabij nepřítele. Ačkoli nemusí být zadání takhle přímočaré, chození sem a tam se zakončením v boji je téměř u všech.

 

Textů je hodně, ale postupně jsem je přestal vnímat či je dokonce přeskakoval. Úkolů je ve hře hodně, zajímavějších méně, nicméně téměř u všech je stejná struktura

 

Pokud bych dojem z herního světa měl nějak popsat, jsou to mé první momenty ve World of Warcraft. V té době jsem anglicky moc dobře neuměl a jednoduše jsem bral úkoly, došel za vyznačeným cílem, splnil je a šel dál. Ani jsem nevěděl, o čem úkoly jsou. Hra má nastavený systém „naber co nejvíc úkolů a cestou plň vše, co se dá“, takže mapa za chvíli bude přeplněná hromadou otazníků. Společně s nimi můžete také počítat s hromadou truhel a jejich sběr je celkem zásadní, o čemž si řekneme později.

Na druhou stranu úkoly se vždy snaží mít nějakou zápletku a na ty lepší vzpomínám velmi rád. A ještě lépe, téměř všechny mají různá řešení. Hra si pohrává se systémem zlepšování určitých filozofií. Řád versus chaos, násilí versus znalosti. Dle vybraného řešení úkolu se vydáte jednou z těchto cest, což ovlivní i hratelnost. Každá filozofie odemyká jiné schopnosti a ke každé filozofii se vážou jiné jednotky. Sice můžete mít jednotky chaosu, pokud však úkoly plníte ve jménu řádu, jednotky řádu budou bojovat lépe.

 

Hra má nastavený systém „naber co nejvíc úkolů a cestou plň vše, co se dá“, takže mapa za chvíli bude přeplněná hromadu otazníků.

 

Ačkoli mají úkoly i morální složku (pomůžete vrahovi nebo ho předáte zákonu?), většinu rozhodnutí uděláte spíš podle hratelnosti, jelikož úkol má jasně vyznačeno, k jaké filozofii vás posune. Přijde mi škoda, že kvůli tomu nemusíte trápit svou hlavu morálními otázkami a hrajete velmi jednotvárně – toto řešení zlepší chaos, proto ho volím. Nicméně odlišné řešení úkolu často přinese značně odlišný zážitek. Bojujete s jinými nepřáteli, získáte při boji pomoc či se boji úplně vyhnete. Často se však jedná jen o závěrečné rozhodnutí, pro čí dobro úkol splníte.

K záchraně světa je třeba hrdina

Hra tím láká ke znovu hratelnosti. Já hrál za řád, kvůli tomu hrál za královské jednotky a při plnění úkolů se vyhýbal té zločinecké špíně. Dost mě zajímá, jak by se hra lišila při hraní za záporáka a jak by se hra lišila, kdybych si zvolil jiného hrdinu. Ve hře jsou celkem tři – válečník, mág a paladin – všichni mají odlišné schopnosti a statistiky. Já hrál za válečníka Aivara, který je rovněž vývojáři doporučený při prvním hraní hry.

4.png

Bitvy jsou založené na jednoduchých tahových soubojích. Z moderních her mi to nejvíc připomnělo Age of Wonders, nicméně XCOM má k tomu také blízko. Hrajete tahově a svým jednotkám určíte, kam mají jít či jakou schopnost mají použít. Pořadí je jasně dané, takže hrajete za hrou určenou jednotku. Máte až 6 jednotek, které si před bitvou určíte sami a cestou k úspěchu je správná manipulace. Důležitá je také magie a dle výběru hrdinů máte přístup k jiným kouzlům. Magie pak funguje jako svitky – kouzel máte omezeně a musíte je dokupovat. Mohou výrazně ovlivnit boj, ať mluvíme o léčení nebo vyvolání golema. Při boji jsou však omezené, takže je ovládání jednotek stále to hlavní.

 

Na taktice není nic moc výjimečného. Jednotky se v podstatě dělí na střelecké a na blízko a liší se zejména speciální schopností nebo hybností

 

Na taktice však není nic moc výjimečného. Jednotky se v podstatě dělí na střelecké a na blízko a liší se zejména speciální schopností nebo hybností. Boje ve hře mě sice bavily, ale na druhou stranu nemají moc možností a příliš se od sebe neliší. Občas sice potkáte orly nebo léčitele, ale to jsou jen výjimky a ani ty vás příliš nepřinutí k výraznější změně strategie. Obvykle jsem jen musel změnit pořadí zabíjení či jsem volil, zda se radši opevním nebo vyrazím do útoku.

5.png

Přes tyto zápory mě boje opravdu bavily a podráželo je hlavně lpění na vaší síle a úrovni. Hned zkraje potkáváte boje, které nemůžete zvládnout, dokud se nevylepšíte. Do určité míry je to přirozená bariéra, nicméně hra tím ještě víc působí jak nějaké MMORPG. Boj s výrazně silnějším nepřítelem je nezvládnutelný, s výrazně slabším se ani nemusíte snažit. Hra vám jasně dává najevo, že nemá cenu se opakovaně snažit a bude lepší, když se vydáte expit.

 

Boje mě opravdu bavily a podráželo je hlavně lpění na vaší síle a úrovni. Hned zkraje potkáváte boje, které nemůžete zvládnout, dokud se nevylepšíte

 

Sílu vaší armády sice ovlivní i vaše vybavení, ale hlavní jsou schopnosti a různé statistiky, zejména Leadership („vedení“). Zda můžete mít jednotku se určí tím, zda máte dostatečně velký Leadership, což určuje i její množství. Můžete mít až 10 vojáků v jednotce, ale pokud má voják požadavek Leadership 1000, musí váš Leadership být 5000, abyste měli pouhých 5 vojáků. Hra tím stanoví jisté přirozené obměňování armády s narůstající úrovní, zejména vás však nutí snažit se vysokého Leadership dosáhnout. Holt jak říkal Alexandr Vasiljevič, ve vojenském umění je nejdůležitější přesila.

6.png

Podobně je na tom potřeba peněz. Za ty kupujete vojáky, kteří neustále umírají, svitky, které stále docházejí a s trochou štěstí vám zbydou alespoň nějaké zbytečky na vybavení. Jste tedy nuceni brát, co se dá, od truhel po volitelné úkoly, a jen doufáte, že budete mít v kasičce dostatek. Farmení, farmení, to je oč tu běží!

Malebný fantasy svět

Co se audiovizuálního stylu týče, jedná se o krásnou pohádku. Ne nadarmo jsem si vzpomněl na World of Warcraft. Hra je barevná a jednoduchá, až komiksového stylu. Vše je co nejvíc fantasy klišé, jak to jen jde. Dobré postavy jsou v zářivé zbroji, řád zlodějů a vrahů preferuje zlou fialovou barvu. A vlastně se mi tento styl dost líbil, jen musíte počítat s tím, že na realismus se moc nehraje.

Bohužel herní svět působí jako celek velmi malý a dost namačkaný. Vše je od sebe hrozně blízko, nečekejte průzkum ve smyslu hledání neznámého, tady je těžké něco přehlédnout. Vaše postava sice chodí relativně pomalu, ale s koněm se na cestu sotva vejdete a celou mapu překonáte velmi rychle.

3.png

Na závěr nevím, co si z King’s Bounty 2 přesně vzít. Z příběhu a vyprávění nejsem nadšený a boj není oproti konkurenci příliš promyšlený. Nicméně ve výsledku jsem se opravdu bavil a užíval si už to být součástí světa. Řekl bych, že hra bude příjemná pro fanoušky RPG, ale zda přinese něco výjimečného, to pochybuji. Uvidíme už brzy.


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

9 největších herních kontroverzí, které otřásly herním průmyslem

9 největších herních kontroverzí, které otřásly he…

Pojďte se s námi podívat na několik skutečně kontroverzních titulů herního světa. Některé jdou vážně za hranu.

26.  7.  2021 | |14 N/A
Ladislav Novák
Téma
Vybrali jsme nejlepší hry pro mobily, které si teď můžete zahrát

Vybrali jsme nejlepší hry pro mobily, které si teď…

Mobilní hry se v dnešní době vyrovnají mnoha počítačovým i konzolovým kouskům. Jaký si ale vybrat? Tady jsou naše tipy na nejlepší hry pro mobily.

29.  7.  2021 | |46 N/A
Ladislav Novák
Nejlepší hryTémaMobily
Sony potichu vyrobilo novou revizi PS5. Je o 300 gramů lehčí

Sony potichu vyrobilo novou revizi PS5. Je o 300 g…

Sony už po necelém roce vyrábí upravený PlayStation 5

22.  7.  2021 | |1 N/A
Lukáš Václavík
PlayStation 5PS5Sony
Hry zadarmo nebo se slevou: letní akce PlayStationu a válečný Verdun zdarma

Hry zadarmo nebo se slevou: letní akce PlayStation…

Na všech herních platformách je každou chvíli nějaká slevová akce. Každý týden proto vybíráme ty nejatraktivnější, které by vám neměly uniknout. Pokud chcete získat hry zdarma nebo s výhodnou slevou, podívejte se na aktuální přehled akcí!

23.  7.  2021 |
Martin Nahodil
Hry zdarmaSlevové akce
Hry zadarmo nebo se slevou: ultimátní akce a řežba Mothergunship zdarma

Hry zadarmo nebo se slevou: ultimátní akce a řežba…

Na všech herních platformách je každou chvíli nějaká slevová akce. Každý týden proto vybíráme ty nejatraktivnější, které by vám neměly uniknout. Pokud chcete získat hry zdarma nebo s výhodnou slevou, podívejte se na aktuální přehled akcí!

30.  7.  2021 |
Martin Nahodil
Hry zdarmaSlevové akce
12 nejlepších herních sluchátek: skvělý zvuk, prostor, ale i dobrý mikrofon

12 nejlepších herních sluchátek: skvělý zvuk, pros…

Dobrá herní sluchátka dokážou umocnit zážitky ze hry svým zvukem a podáním prostoru. Díky mikrofonu pak poslouží i jako nástroj pro komunikaci ve hře. Dáme vám tipy na osvědčené herní headsety, které se teď vyplatí koupit.

19.  7.  2021 | |25 N/A
Daniel Pánek
SluchátkaTéma
Vybrali jsme 50 úchvatných herních lokací, které musíte navštívit ještě letos

Vybrali jsme 50 úchvatných herních lokací, které m…

Některé jsou krásné, některé zajímavé a některé prostě jen výjimečné. Vybrali jsme 50 herních lokací, která nás zaujaly a rozhodně je musíte navštívit.

včera | |7 N/A
Vojtěch Matušinský
GalerieTéma
Hity na cestě: jaké hry si zahrajete v srpnu 2021. Samurajové a motorky

Hity na cestě: jaké hry si zahrajete v srpnu 2021.…

Ani druhá polovina prázdnin na tom s novinkami není vůbec špatně. Na své si přijdou hlavně fanoušci strategií a skákaček.

1.  8.  2021 | |1 N/A
Martin Nahodil
Agenda