Hráli jsme Mirage: Arcane Warfare – Chivalry s příchutí magie

Studio Torn Banner vydalo uzavřenou betu své chystané hry Mirage: Arcane Warfare. Jakožto fanoušek Chivalry jsem musel hru okamžitě vyzkoušet, nicméně jsem trochu rozpačitý.

Chivalry: Medieval Warfare je hrou, která se nám pokusila dokázat, že useknout někomu hlavu může být mnohem zábavnější, než mu napálit kulku mezi oči. Většina hráčů sice stále zůstala u stříleček, mnohé však usekávání údů tak zaujalo, že u hry zůstali, nalákali své kamarády a z PC se Chivalry rozšířilo i na konzole a dostalo DLC Deadliest Warrior.

Další chystaná hra studia Torn Banner, Mirage: Arcane Warfare, je do jisté míry pokusem o změnu, ale zároveň zachování starých standardů. Zatímco se totiž Chivalry snažilo napodobit realitu, Mirage je hodně založeno na magii. Stále je to multiplayerová hra, stále sekáte nepřátelům hlavy – magie však mění celý princip hry.

To je ale zmatek

Už když jsem poprvé hrál Chivalry, napadlo mě, že je to hodně divoká hra. Sice se snaží napodobovat historii, ale je naprosto běžné, že do davu vlítne šílenec, který jen mlátí na všechny strany. Stále tu byl ale jistý řád. Rytíř se štítem buď seká nebo se kryje, protože ani nic jiného dělat nemůže. Má se snad vznést na létajícím koberci? No v Mirage by možná mohl.

mirage_1.jpgmirage_2.jpgmirage_3.jpgmirage_4.jpgmirage_11.jpgmirage_12.jpgmirage_13.jpgPotoky krve zde nechybí, jejich důvodem však může být magické kouzlo

Svět bez many

V Mirage není mana, což

znamená, že jste omezeni

pouze čekáním, než se

kouzlo dobije.

Viděl jsem hromadu záběrů z hraní, přesto jsem s velkým překvapením sledoval, jak systém magie v Mirage vůbec funguje. Na internetu si můžete přečíst, že je tu nějaký cvok s obouručným palcátem, který je zuřivější než viking, tlouštík sloužící jako healer, mág s možností vznášet se na koberci a další třídy. Jenomže je velmi těžké se vcítit do situace, když opravdu zabíjíte.

Základní principy boje jsou vlastně stejné jako v Chivalry. Máte nějakou zbraň a tou mlátíte různými směry, případně střílíte z ruky ohnivé koule (luky a kuše už jsou pasé). Jenomže dříve jste při souboji mohli s jistotou říct, že na vás nepřítel s mečem zaútočí tak, že nějakým způsobem sekne nebo vás kopne – tím překvapení v podstatě končí. V Mirage na vás ale může hodit ozubenou kouli, odlétnout na kouzelném koberci či se odteleportovat pryč.

mirage_5.jpgmirage_6.jpgmirage_7.jpgmirage_10.jpgmirage_8.jpgmirage_9.jpgBoj je v základech stejný, magie ale mění pravidla hry

V praxi to znamená hlavně zmatek. Je totiž těžší umět se vykrýt, když na vás nepřítel s kopím a štítem z ničeho nic hodí magickou kouli nebo se šílenec s palcátem rozběhne a strhne s sebou tři lidi. Nutno zmínit, že vykrýt můžete opravdu všechno, jenomže je to těžké, protože hra je mnohem rychlejší a nepředvídatelnější, než již zmíněné Chivalry, u kterého bych herní systém nenazval zrovna jednoduchým.

Změna je život

Mirage ostatně působí jinak i vzezřením. Svět připomínající starověkou Persii, ale s magickým a tajuplným nádechem, vyvolá jinou herní atmosféru než majestátní středověké hrady. Musím říct, že i když v uzavřené betě je cítit, že bude potřebovat mnoho detailů ještě dopilovat, vypadá hra pěkně.

mirage_15.jpgmirage_17.jpgmirage_18.jpgmirage_22.jpgSvět vypadá i v uzavřené betě nádherně

To, co se však neliší, jsou herní módy. Je tu Team Deathmatch, je tu variace na Capture the Flag a dokonce je tu i jinak provedený Team Objective. Zde tlačíte „magický vznášející se vozík“ a zároveň se snažíte zabránit nepřátelům, aby tlačili ten svůj.

O Mirage: Arcane Warfare samozřejmě zatím nemohu udělat rozsudek, nemyslím si však, že je to náhrada Chivalry. Je to prostě jiná varianta, co si zahrát. Chcete-li středověkou multiplayerovou akci, vyhlížejte Mordhau nebo si znovu zopakujte Chivalry. Láká-li vás spíše rozmáznutí nepřítelovy hlavy při magickém točení, je Mirage možná určeno právě pro vás. Hra vyjde na Steamu 23. května.

Váš názor Další článek: Cities: Skylines dostane již v květnu DLC zaměřující se na masovou dopravu

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,