Hráli jsme Mirror's Edge: Catalyst – nudný dokonalý virtuální parkour

Nahlédli jsme do urbanistického světa Mirror’s Edge Catalyst a posíláme vám z něj pohlednici.

První díl ze série Mirror’s Edge byl takový malý zázrak. Tvůrci se v něm totiž postavili víceméně kompletně proti proudu tehdejší herní produkce a přišli s hrou, která nejenže představila úplně nový herní koncept (kombinace virtuálního free runningu a parkouru z pohledu první osoby), ale také hodně osobitý urbanistický svět. Pokračování Mirror’s Edge Catalyst na sebe nechalo poměrně dlouho čekat, ale teď už nás od něj dělí jen měsíc – my jsme se proto vydali testovat betu. Jak se nám líbila?

Hodně změn, ještě lepší parkour

Než se pustíme do hodnocení, sluší se zmínit to, co zůstalo při starém, a naopak novinky oproti prvnímu dílu. I v Mirror’s Edge Catalyst se vcítíte do role Faith Connorové, potkáte staré známé a ponoříte se do útrob urbanistického a futuristického velkoměsta, v němž budete pobíhat, přeskakovat přes překážky a také likvidovat nepřátele, povětšinou na střechách.

2916830-mirrorsedgecatalst_gc_web_screen_05_sentinelguard_wm.jpgcatalyst1.jpgfeaturedImage.img-2.jpg

Na rozdíl od jedničky ale na vás čeká svět plně otevřený, jehož zákoutí můžete libovolně objevovat. To v praxi znamená, že i když se chcete přemístit na určité místo, můžete to vzít kudy chcete (rozuměj, kudy chcete, pokud to jde). Freeroam v betě fungoval dobře a hlavně stylu hry nesmírně sedl. To platí i o druhé významné změně – a to sice absenci střelných zbraní. Faith v Catalystu bojuje pouze na blízko, umí však využívat okolní prostor, objekty a vytvářet nejrůznější komba, díky nimž nakope zadek úplně v pohodě třeba několika protivníkům najednou. Bitky jsou tu opravdu skvělé.

 

Parkour je jako vždy skvostný, k tomu se však přidaly i velmi povedené bitky

 

Při starém zůstala kombinace free runningu a parkouru jakožto základního herního principu s tím, že přibylo několik nových pohybů a také prostředků, jak se po městě pohybovat (lana, větrací šachty, atd.). Beta, alespoň na nás, působila po téhle stránce více než slušně. Boj na blízko je zábava, protože chvaty lze efektivně a efektně alternovat a kombinovat (kopy do obou stran, fatality viděné z pohledu třetí osoby, možnost útočit například ze skluzu, skoku, či běhu po zdi, vyhýbání se kulkám, a další). Boj proti početní převaze nikdy nebyl zajímavější – zadostiučinění z likvidace několika nepřátel nikdy nechutnalo sladčeji.  

mirrors_edge_catalyst.0.0.jpg

Asi nejvíce si na bojovém a free runningovém systému, jejichž výsledný mix zaručuje opravdu slušný požitek z hraní, ceníme jejich hbitosti, skvělé odezvy. Herní postava reaguje prakticky ihned, správně rozpoznává kýžené kombinace, a my tak při hraní měli pocit, že jsme s postavou Faith opravdu jedna jediná, napůl virtuální, napůl skutečná bytost. Po stránce řemeslné tedy tvůrce rozhodně chválíme.

Lineární nuda

Jak už ale tušíte, teď přichází na řadu druhá strana mince, totiž negativa. Přes slušnou technickou stránku (fungující parkour) a, nebál bych se říct, opravdu vyladěné ovládání a pohyb postavy, totiž Mirror’s Edge Catalyst v betě nedokáže ohromit, ba dokonce ani pořádně zaujmout. Celý svět i herní náplň, okořeněná naprosto hloupou a podivně strojenou umělou inteligencí, která se motá, zasekává (nám dokonce její zaseknutí znemožnilo dokončit misi) a zkrátka příliš velkou výzvou není, působí neskutečně mdle. To platí i o grafické stránce, která nemá šanci zaujmout, protože nedisponuje ničím zajímavým – styl celého města se slévá v jednolitou plochu o několika málo barvách. Vše to už podruhé působí příliš uniformně a nudně. Pro mnohé jde o specifickou stylizaci, nastolenou prvním dílem, doufáme ale, že plná hra nabídne podstatně větší různorodost barev a designů. 

2-reasons-why-mirror-s-edge-catalyst-needed-this-delayed-release-date-mirror-s-edge-cata-717716.jpgfeaturedImage.img_.jpgmirror-edge-e3-2.png

Mise v betě byly navíc na jedno brdo: doběhni tam a tam sejmi nepřítele. EA se snaží narušit monotónnost otevřením světa (což funguje slušně, ale i svět samotný působí docela chudě a prázdně) a přidáním vedlejších misí, které spočívají v závodech na čas a dalších zpestřujících aktivitách. Jsou okořeněním, avšak ne dostatečným, neboť v základu hra příliš nebaví. Ani sbírání pulzních bodů či možnosti upgradování postavy zkrátka nezachrání mdlou pachuť, která nám na jazyce z bety Mirror’s Edge Catalyst zůstává.

 

Beta opravdu slouží jen jako ochutnávka, v plné hře očekáváme mnohem více úkolů a zábavných záležitostí

 

Mirror’s Edge Catalyst má výborné ovládání a vyladěný herní koncept free runningu a virtuálního parkouru, selhává ale po stránce hratelnostní a obsahové. Catalyst v betě působí prázdně a ne příliš zábavně. A to je rozhodně škoda, protože jednička byla unikátní. Flintu do žita ale neházíme, protože beta byla jen výsekem toho, co nás čeká v plné verzi. Ta vychází už v květnu a nám nezbývá než si do vyřčení konečného verdiktu ještě počkat. Vyčkejte s námi. 

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Kingdom Come: Deliverance - prožijte český středověk (recenze)

Kingdom Come: Deliverance - prožijte č…

Česká hra ze středověku se dočkala finálního vydání. Po dlouholetém vývoji máte možnost okusit hru, jaká tu ještě nebyla. RPG inspirované českou historií a vyvíjené s důrazem na středověkou realitu. Stojí za to hru pořizovat? Dozvíte se v recenzi!

13.  2.  2018 | | 120 N/A
Kingdom Come: Deliverance je úžasná česká hra, se kterou prožijete středověk

Kingdom Come: Deliverance je úžasná če…

Kingdom Come: Deliverance je nejočekávanější hrou roku 2018. Hra se středověkým námětem čerpá z české historie a slibuje doposud nevídaný herní zážitek založený na tvrdé realitě a precizním zpracování.

5.  2.  2018 | | 75 N/A
Mapa Kingdom Come: Deliverance je krásným příkladem středověké historie

Mapa Kingdom Come: Deliverance je krás…

Při tvorbě světa Kingdom Come: Deliverance samozřejmě nemohli tvůrci zahrnout celou republiku. Nakonec si vybrali okolí města Rataje nad Sázavou, nacházejícího se v okrese Kutná Hora. Jak to dopadlo?

11.  2.  2018 | | 12 N/A
Jak vypadá Kingdom Come: podívejte se na obrázky z českého středověku

Jak vypadá Kingdom Come: podívejte se …

Kingdom Come bude výpravou do středověku se vším všudy. České lesy, věrohodné souboje a příběhové zvraty, které otřásly zemí. Pojďme se podívat na všechny dostupné pohlednice z výletu.

8.  2.  2018 | | 17 N/A
V Kingdom Come: Deliverance se musíte naučit řádně oblékat a obrnit

V Kingdom Come: Deliverance se musíte …

V očekávaném českém RPG nebudou věrohodné jen souboje, ale také způsob oblékání a využívání brnění.

7.  2.  2018 |
Kingdom Come: Deliverance už prodalo téměř 500 tisíc kopií

Kingdom Come: Deliverance už prodalo t…

Nehledě na bugy a další technické nepříjemnosti se Kingdom Come v prodejích pěkně daří.

15.  2.  2018 | | 5 N/A
Jak Kingdom Come redefinuje pojetí soubojů z pohledu první osoby

Jak Kingdom Come redefinuje pojetí sou…

Souboje z pohledu první osoby byly vždy kamenem úrazu mnoha her. Warhorse má na to svůj vlastní přístup.

6.  2.  2018 | | 3 N/A
Kingdom Come: Deliverance dostane na PS4 v den vydání obří patch

Kingdom Come: Deliverance dostane na P…

Máte koupené Kingdom Come na konzoli PS4 a chystáte se hrát? Tak to si ještě nějakou dobu počkáte.

12.  2.  2018 | | 16 N/A