Hráli jsme Mirror's Edge: Catalyst – nudný dokonalý virtuální parkour

vytisknout velikost písma
Nahlédli jsme do urbanistického světa Mirror’s Edge Catalyst a posíláme vám z něj pohlednici.

První díl ze série Mirror’s Edge byl takový malý zázrak. Tvůrci se v něm totiž postavili víceméně kompletně proti proudu tehdejší herní produkce a přišli s hrou, která nejenže představila úplně nový herní koncept (kombinace virtuálního free runningu a parkouru z pohledu první osoby), ale také hodně osobitý urbanistický svět. Pokračování Mirror’s Edge Catalyst na sebe nechalo poměrně dlouho čekat, ale teď už nás od něj dělí jen měsíc – my jsme se proto vydali testovat betu. Jak se nám líbila?

Hodně změn, ještě lepší parkour

Než se pustíme do hodnocení, sluší se zmínit to, co zůstalo při starém, a naopak novinky oproti prvnímu dílu. I v Mirror’s Edge Catalyst se vcítíte do role Faith Connorové, potkáte staré známé a ponoříte se do útrob urbanistického a futuristického velkoměsta, v němž budete pobíhat, přeskakovat přes překážky a také likvidovat nepřátele, povětšinou na střechách.

2916830-mirrorsedgecatalst_gc_web_screen_05_sentinelguard_wm.jpgcatalyst1.jpgfeaturedImage.img-2.jpg

Na rozdíl od jedničky ale na vás čeká svět plně otevřený, jehož zákoutí můžete libovolně objevovat. To v praxi znamená, že i když se chcete přemístit na určité místo, můžete to vzít kudy chcete (rozuměj, kudy chcete, pokud to jde). Freeroam v betě fungoval dobře a hlavně stylu hry nesmírně sedl. To platí i o druhé významné změně – a to sice absenci střelných zbraní. Faith v Catalystu bojuje pouze na blízko, umí však využívat okolní prostor, objekty a vytvářet nejrůznější komba, díky nimž nakope zadek úplně v pohodě třeba několika protivníkům najednou. Bitky jsou tu opravdu skvělé.

 

Parkour je jako vždy skvostný, k tomu se však přidaly i velmi povedené bitky

 

Při starém zůstala kombinace free runningu a parkouru jakožto základního herního principu s tím, že přibylo několik nových pohybů a také prostředků, jak se po městě pohybovat (lana, větrací šachty, atd.). Beta, alespoň na nás, působila po téhle stránce více než slušně. Boj na blízko je zábava, protože chvaty lze efektivně a efektně alternovat a kombinovat (kopy do obou stran, fatality viděné z pohledu třetí osoby, možnost útočit například ze skluzu, skoku, či běhu po zdi, vyhýbání se kulkám, a další). Boj proti početní převaze nikdy nebyl zajímavější – zadostiučinění z likvidace několika nepřátel nikdy nechutnalo sladčeji.  

mirrors_edge_catalyst.0.0.jpg

Asi nejvíce si na bojovém a free runningovém systému, jejichž výsledný mix zaručuje opravdu slušný požitek z hraní, ceníme jejich hbitosti, skvělé odezvy. Herní postava reaguje prakticky ihned, správně rozpoznává kýžené kombinace, a my tak při hraní měli pocit, že jsme s postavou Faith opravdu jedna jediná, napůl virtuální, napůl skutečná bytost. Po stránce řemeslné tedy tvůrce rozhodně chválíme.

Lineární nuda

Jak už ale tušíte, teď přichází na řadu druhá strana mince, totiž negativa. Přes slušnou technickou stránku (fungující parkour) a, nebál bych se říct, opravdu vyladěné ovládání a pohyb postavy, totiž Mirror’s Edge Catalyst v betě nedokáže ohromit, ba dokonce ani pořádně zaujmout. Celý svět i herní náplň, okořeněná naprosto hloupou a podivně strojenou umělou inteligencí, která se motá, zasekává (nám dokonce její zaseknutí znemožnilo dokončit misi) a zkrátka příliš velkou výzvou není, působí neskutečně mdle. To platí i o grafické stránce, která nemá šanci zaujmout, protože nedisponuje ničím zajímavým – styl celého města se slévá v jednolitou plochu o několika málo barvách. Vše to už podruhé působí příliš uniformně a nudně. Pro mnohé jde o specifickou stylizaci, nastolenou prvním dílem, doufáme ale, že plná hra nabídne podstatně větší různorodost barev a designů. 

2-reasons-why-mirror-s-edge-catalyst-needed-this-delayed-release-date-mirror-s-edge-cata-717716.jpgfeaturedImage.img_.jpgmirror-edge-e3-2.png

Mise v betě byly navíc na jedno brdo: doběhni tam a tam sejmi nepřítele. EA se snaží narušit monotónnost otevřením světa (což funguje slušně, ale i svět samotný působí docela chudě a prázdně) a přidáním vedlejších misí, které spočívají v závodech na čas a dalších zpestřujících aktivitách. Jsou okořeněním, avšak ne dostatečným, neboť v základu hra příliš nebaví. Ani sbírání pulzních bodů či možnosti upgradování postavy zkrátka nezachrání mdlou pachuť, která nám na jazyce z bety Mirror’s Edge Catalyst zůstává.

 

Beta opravdu slouží jen jako ochutnávka, v plné hře očekáváme mnohem více úkolů a zábavných záležitostí

 

Mirror’s Edge Catalyst má výborné ovládání a vyladěný herní koncept free runningu a virtuálního parkouru, selhává ale po stránce hratelnostní a obsahové. Catalyst v betě působí prázdně a ne příliš zábavně. A to je rozhodně škoda, protože jednička byla unikátní. Flintu do žita ale neházíme, protože beta byla jen výsekem toho, co nás čeká v plné verzi. Ta vychází už v květnu a nám nezbývá než si do vyřčení konečného verdiktu ještě počkat. Vyčkejte s námi. 

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

9 nejbrutálnějších smrtí ve hrách, které už nechceme zažít

9 nejbrutálnějších smrtí ve hrách, kte…

O tom, jak jsou hry někdy brutální a zvyšují agresivitu u lidí, kteří je hrají už bylo napsáno mnoho. A protože my hráči víme, že je to naprostá kravina, užijeme si teď spolu 10 nejbrutálnějších smrtí ve hrách.

20.  4.  2017 | | 5 N/A
9 nejúspěšnějších her z Kickstarteru, které musíte mít

9 nejúspěšnějších her z Kickstarteru, …

Crowdfunding je dnes stále populárnějším způsobem, jak si vykouzlit snový herní projekt. A minout rozhodně nesmíte následujících 9 hitů.

13.  4.  2017 | | 4 N/A
Realismus na dosah: Gran Turismo Sport je o krok dál (galerie)

Realismus na dosah: Gran Turismo Sport…

Nejnovější díl závodní série Gran Turisma se začíná více vybarvovat. A vypadá to, že se máme graficky na co těšit.

12.  4.  2017 | | 9 N/A
GTA 5 můžete značně vylepšit, originál je jen začátek (galerie)

GTA 5 můžete značně vylepšit, originál…

Komunita moderů často dokáže životnost hry prodloužit neuvěřitelným způsobem. A u Grand Theft Auto to platí desetinásobkem. Rozhodli jsme se dát dohromady ukázku těch nejhezčích modifikací, které doposud byly vytvořeny.

21.  4.  2017 | | 13 N/A
Uncharted 4: grafické orgie, co prodávají platformu (galerie)

Uncharted 4: grafické orgie, co prodáv…

Některé hry jsou hity. Další zase rovnou prodávají platformu. Uncharted, to je kapitola sama pro sebe.

11.  4.  2017 | | 1 N/A
Herní katalog hitů: exkluzivní pecky PS4

Herní katalog hitů: exkluzivní pecky P…

Možná si někteří z vás občas říkají, proč si vlastně kupovat konzoli. Odpovědí je několik. Tou nejdůležitější věcí, nad kterou byste při pořizování konzole myslet je, abyste na ní měli co hrát. Na čtvrtý Playstation za jeho dobu existence vyšlo spoustu exkluzivit. Pojďme se podívat na ty, které se staly system-sellerem.

15.  4.  2017 |
Grafické orgie Battlefrontu aneb proč se těšíme na dvojku (galerie)

Grafické orgie Battlefrontu aneb proč …

Nedávno se nám konečně odhalil první trailer chystané střílečky Star Wars Battlefront II. Připomeňme si touto galerií poslední díl. + FullHD obrázky z dvojky!

19.  4.  2017 | | 3 N/A
7 kultovních herních pecek, které chceme zpátky

7 kultovních herních pecek, které chce…

Remaky a remastery v dnešní době vycházejí jak na běžícím páse. Pojďme se tedy podívat na 7 her, které by si ten remaster opravdu zasloužily.

22.  4.  2017 | | 5 N/A