Hráli jsme Mirror's Edge: Catalyst – nudný dokonalý virtuální parkour

Nahlédli jsme do urbanistického světa Mirror’s Edge Catalyst a posíláme vám z něj pohlednici.

První díl ze série Mirror’s Edge byl takový malý zázrak. Tvůrci se v něm totiž postavili víceméně kompletně proti proudu tehdejší herní produkce a přišli s hrou, která nejenže představila úplně nový herní koncept (kombinace virtuálního free runningu a parkouru z pohledu první osoby), ale také hodně osobitý urbanistický svět. Pokračování Mirror’s Edge Catalyst na sebe nechalo poměrně dlouho čekat, ale teď už nás od něj dělí jen měsíc – my jsme se proto vydali testovat betu. Jak se nám líbila?

Hodně změn, ještě lepší parkour

Než se pustíme do hodnocení, sluší se zmínit to, co zůstalo při starém, a naopak novinky oproti prvnímu dílu. I v Mirror’s Edge Catalyst se vcítíte do role Faith Connorové, potkáte staré známé a ponoříte se do útrob urbanistického a futuristického velkoměsta, v němž budete pobíhat, přeskakovat přes překážky a také likvidovat nepřátele, povětšinou na střechách.

2916830-mirrorsedgecatalst_gc_web_screen_05_sentinelguard_wm.jpgcatalyst1.jpgfeaturedImage.img-2.jpg

Na rozdíl od jedničky ale na vás čeká svět plně otevřený, jehož zákoutí můžete libovolně objevovat. To v praxi znamená, že i když se chcete přemístit na určité místo, můžete to vzít kudy chcete (rozuměj, kudy chcete, pokud to jde). Freeroam v betě fungoval dobře a hlavně stylu hry nesmírně sedl. To platí i o druhé významné změně – a to sice absenci střelných zbraní. Faith v Catalystu bojuje pouze na blízko, umí však využívat okolní prostor, objekty a vytvářet nejrůznější komba, díky nimž nakope zadek úplně v pohodě třeba několika protivníkům najednou. Bitky jsou tu opravdu skvělé.

 

Parkour je jako vždy skvostný, k tomu se však přidaly i velmi povedené bitky

 

Při starém zůstala kombinace free runningu a parkouru jakožto základního herního principu s tím, že přibylo několik nových pohybů a také prostředků, jak se po městě pohybovat (lana, větrací šachty, atd.). Beta, alespoň na nás, působila po téhle stránce více než slušně. Boj na blízko je zábava, protože chvaty lze efektivně a efektně alternovat a kombinovat (kopy do obou stran, fatality viděné z pohledu třetí osoby, možnost útočit například ze skluzu, skoku, či běhu po zdi, vyhýbání se kulkám, a další). Boj proti početní převaze nikdy nebyl zajímavější – zadostiučinění z likvidace několika nepřátel nikdy nechutnalo sladčeji.  

mirrors_edge_catalyst.0.0.jpg

Asi nejvíce si na bojovém a free runningovém systému, jejichž výsledný mix zaručuje opravdu slušný požitek z hraní, ceníme jejich hbitosti, skvělé odezvy. Herní postava reaguje prakticky ihned, správně rozpoznává kýžené kombinace, a my tak při hraní měli pocit, že jsme s postavou Faith opravdu jedna jediná, napůl virtuální, napůl skutečná bytost. Po stránce řemeslné tedy tvůrce rozhodně chválíme.

Lineární nuda

Jak už ale tušíte, teď přichází na řadu druhá strana mince, totiž negativa. Přes slušnou technickou stránku (fungující parkour) a, nebál bych se říct, opravdu vyladěné ovládání a pohyb postavy, totiž Mirror’s Edge Catalyst v betě nedokáže ohromit, ba dokonce ani pořádně zaujmout. Celý svět i herní náplň, okořeněná naprosto hloupou a podivně strojenou umělou inteligencí, která se motá, zasekává (nám dokonce její zaseknutí znemožnilo dokončit misi) a zkrátka příliš velkou výzvou není, působí neskutečně mdle. To platí i o grafické stránce, která nemá šanci zaujmout, protože nedisponuje ničím zajímavým – styl celého města se slévá v jednolitou plochu o několika málo barvách. Vše to už podruhé působí příliš uniformně a nudně. Pro mnohé jde o specifickou stylizaci, nastolenou prvním dílem, doufáme ale, že plná hra nabídne podstatně větší různorodost barev a designů. 

2-reasons-why-mirror-s-edge-catalyst-needed-this-delayed-release-date-mirror-s-edge-cata-717716.jpgfeaturedImage.img_.jpgmirror-edge-e3-2.png

Mise v betě byly navíc na jedno brdo: doběhni tam a tam sejmi nepřítele. EA se snaží narušit monotónnost otevřením světa (což funguje slušně, ale i svět samotný působí docela chudě a prázdně) a přidáním vedlejších misí, které spočívají v závodech na čas a dalších zpestřujících aktivitách. Jsou okořeněním, avšak ne dostatečným, neboť v základu hra příliš nebaví. Ani sbírání pulzních bodů či možnosti upgradování postavy zkrátka nezachrání mdlou pachuť, která nám na jazyce z bety Mirror’s Edge Catalyst zůstává.

 

Beta opravdu slouží jen jako ochutnávka, v plné hře očekáváme mnohem více úkolů a zábavných záležitostí

 

Mirror’s Edge Catalyst má výborné ovládání a vyladěný herní koncept free runningu a virtuálního parkouru, selhává ale po stránce hratelnostní a obsahové. Catalyst v betě působí prázdně a ne příliš zábavně. A to je rozhodně škoda, protože jednička byla unikátní. Flintu do žita ale neházíme, protože beta byla jen výsekem toho, co nás čeká v plné verzi. Ta vychází už v květnu a nám nezbývá než si do vyřčení konečného verdiktu ještě počkat. Vyčkejte s námi. 

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

8 nejšílenějších pařeb, které si můžete zahrát na Steamu

8 nejšílenějších pařeb, které si můžet…

Během letošního roku se Valve rozhodlo, že Steam Greenlight neplní tu roli, kterou od něj požadovalo. Skrz něj se na Steam totiž dostávaly opravdové zrůdnosti, jako třeba simulátor kamene. Tomu měla zabránit nová služba jménem Steam Direct. Jak si můžete všimnout, opět jim to tak úplně nevyšlo, a i nadále tak v nejpopulárnější digitální distribuci PC her naleznete unikátní šílenosti. Nabízíme vám ty nejbizarnější z nich!

14.  9.  2017 | | 7 N/A
9 věcí, které ve hrách zaručeně zvednou krevní tlak

9 věcí, které ve hrách zaručeně zvedno…

Všichni to znáte. Užíváte si epický souboj s bossem, a pak se něco pos.... Vybrali jsme největší podpásovky herního průmyslu.

22.  9.  2017 | | 9 N/A
Project Cars 2: závodní hra roku? (recenze)

Project Cars 2: závodní hra roku? (rec…

Na startovní čáru se nám řadí letošní první velký favorit na titul závodní hry roku 2017. Alespoň tedy papírově. Dlouho očekávané pokračování závodního simulátoru Project Cars je na světě. Jak tedy dopadl?

včera | | 18 N/A
Kontroverze ve hrách napříč časem aneb co to hraješ!

Kontroverze ve hrách napříč časem aneb…

Kontroverzní témata a hry. Něco, co přiláká jak stovky zákazníků, tak moralistů a kritiků. Jak se má situace v moderní společnosti?

20.  9.  2017 | | 5 N/A
7 nejděsivějších herních zážitků, které nesmíte hrát v noci

7 nejděsivějších herních zážitků, kter…

Strach a hrůza patří spíše k nepříjemným a nechtěným pocitům. Přesto je ovšem mnohdy záměrně vyhledáváme a jejich přítomnost si doslova užíváme, což je vlastně jeden z velkých paradoxů zábavního průmyslu. Hororové zážitky nás naplňují a přitahují zároveň, a to v jakékoli podobě. Pojďme si připomenout ty nejděsivější hry, které si lze v rámci videoher můžeme užít.

12.  9.  2017 | | 6 N/A
WRC 7: tak trochu šedá rally (recenze)

WRC 7: tak trochu šedá rally (recenze)

Nasaďte helmu, zapněte pásy a připravte se ke startu. Nový ročník WRC je konečně tady. A tak se ptáme, má v letošní konkurenci závodních her šanci na úspěch?

18.  9.  2017 | | 1 N/A
Herní filosofie: samotářské zážitky žijí dál

Herní filosofie: samotářské zážitky ži…

Byl tady Skyrim, bylo tady Divinity a teď tady máme třeba Uncharted. Singleplayer zkrátka stále táhne, nyní snad možná ještě více než kdy dříve.

16.  9.  2017 | | 7 N/A
Humble Bundle má slevy na hry od Bethesdy, Dooma a Wolfa koupíte za pár kaček

Humble Bundle má slevy na hry od Bethe…

Humble Bundle nás často těší skvělým akcemi a slevami na hry starší i nové a nyní se do víru dění přidala Bethesda se svým zástupem hitů.

18.  9.  2017 | | 1 N/A