Hráli jsme Mortal Kombat 11: když kosti praskají a mozky tečou

Na plnou verzi hry si ještě několik týdnů počkáme, hráli jsme ovšem betu a víme, co nás čeká.

NetherRealm, to je nekorunovaný král bojových her. Ať už jde o výtečnou sérii Injustice nebo legendární Mortal Kombat, každý nový přírůstek je očekáván s velkým napětím a hodnocen těmi nepřísnějšími měřítky. A téměř vždy to klapne. Alespoň tedy v poslední dekádě.

Nekonečná série?

Od posledního vydání kulatého desátého dílu série Mortal Kombat nás dělí už čtyři roky a vývojáři tak usoudili, že opět nastal ten správný čas na trochu té brutální zábavy. Do oficiálního vydání Mortal Kombat 11 si musíme ještě nějaký ten týden počkat, konkrétně do 23. dubna, nicméně už nyní tak nějak víme, co můžeme očekávat, a to nejen díky trailerům, ale především díky uzavřené betě, která proběhla ve dnech 27 – 31. 3.

3-31-2019_8-54-34_AM-foudqpkc.png3-31-2019_8-54-46_AM-szp3pk2k.png3-31-2019_8-55-03_AM-mfltpcz1.png3-31-2019_8-55-12_AM-4vhd3ubh.png3-31-2019_8-55-26_AM-jixqqupa.png3-31-2019_8-55-35_AM-jo0k1yn1.png3-31-2019_8-56-11_AM-nrglyoxq.png
Beta Mortal Kombat 11 nám dala ochutnat trochu té brutální zábavy

Jak už to tak bývá, betaverze her vždy nabízí pouze omezené množství obsahu a slouží především samotným vývojářům k finálnímu doladění výsledného produktu. I proto tedy byla koncipována jako online, s důrazem na multiplayerové zápolení. Mimo tento mód ještě beta umožnila omezenou podobu klasického Toweru a nahlédnoutí pod pokličku customizace postav.

Jak se dalo očekávat, výběr hratelných charakterů nebyl úplně oslňující, nicméně pro dané potřeby rozhodně dostačující. Mimo již legendárního Scorpiona se představil také Baraka, Skarlet, Jade a Kabal. Na klasické souboje mezi Scorpionem a Sub-Zerem si tak budeme muset ještě necelý měsíc počkat.

3-31-2019_8-55-49_AM-mul1hy2r.png3-31-2019_8-56-23_AM-su13pi0j.png3-31-2019_8-56-47_AM-osq22sxj.png3-31-2019_8-56-56_AM-ffidqa2a.png3-31-2019_8-57-04_AM-x2mf2wpi.png3-31-2019_8-57-13_AM-qn5pcpma.png3-31-2019_8-57-22_AM-1y4nf1om.png
Kdo čekal nějaký ústup z vyšlapané cesty, byl na omylu

Co jsme si ovšem osahali dopodrobna, byla úprava herních postav. A je třeba říci že ta je na poměry žánru poměrně dost obsáhlá. Mimo samotného vzhledu zahrnující kostýmy či masky lze měnit také speciální pohyby, vzhledy zbraní, fatality či úvodní animace. Vše je navíc poměrně efektně a okamžitě prezentováno. Celek působí přirozeně, přehledně a navíc hodně zábavné. Ve finále je tak více než jasné, že zmíněné úpravy nebudou mít pouze vizuální dopad, ale budou se jistě odrážet v celkové hratelnosti.

Brutalitou k trvalé invaliditě

Tu jsme ochutnali jak v singleplayerovém módu Tower, tak v online režimu proti skutečným hráčům. A jedno je jisté již nyní. Mortal Kombat 11 je bezesporu ještě o kus brutálnější, surovější a nechutnější než jeho předchůdce. Praskající končetiny, otevřené zlomeniny, ostré čepele penetrující živé tkáně, hektolitry krve, detailní pohledy na orgány, ochutnávka čerstvě vypreparovaného mozku, skalpování za živa, jazyky až na vestě nebo oči rozkutálené po aréně. Zkrátka a jednoduše, Mortal Kombat 11 si opět nebere žádné servítky a v žádném případě nemění nic ze svého klasického DNA. Naopak, zdá se, že zachází ještě o kus dále.

 

Zkrátka a jednoduše, Mortal Kombat 11 si opět nebere žádné servítky a v žádném případě nemění nic ze svého klasického DNA.

 

Soubojový systém samozřejmě také vychází z tradičního pojetí předchozích dílů, je tedy brilantně vyladěný. Přístupný začátečníkům, ale nabízející dostatečnou výzvu. Na nižší úrovně soupeře můžete umlátit za pomoci opakovaného mačkání dvou tlačítek, ale v žádném případě nebudete odměněni takovou podívanou, jako za předpokladu nastudování kombíček a nejrůznějších speciálních pohybů.

Těch je i tentokrát opravdu velké množství a při troše toho skillu lze vše řetězit do opravdu ohromujících útoků. Mortal Kombat 11 bude i tentokrát jeden velký balet, krvavé Labutí jezero v arénách. Samozřejmostí jsou potom speciální omračující útoky, které protivníkovi seberou slušnou třetinku zdraví a je třeba uznat, že je se na co dívat. Zapomínat dále nesmíme ani na interakci s prostředím, kdy lze např. protivníkovi upravit fasádu o zdravě rostlý kaktus.

Proč Urneal Engine 3?

Po grafické stránce působí Mortal Kombat 11 opravdu hodně svěžím dojmem, a to i navzdory stařičkému Unreal Enginu 3. Ano, možná to zní divně, ale vývojáři opět sáhli po trojce, která je pro potřeby hry zkrátka maximálně uzpůsobená a jak vidno, pro celkový vizuální dojem naprosto postačující. Co však trochu kazí celkovou prezentaci je až zbytečně přeplácaný HUB, který tvoří dost nevzhledný rámeček okolo celé obrazovky. Jistě jde o užitečné informace a bary, jejich rozložení je však hodně nevkusné. Naopak animace obličejů jsou fantastické a o velký kus převyšují většinu her všech žánrů, co jsou k dostání na trhu. A že je s čím srovnávat. 

3-31-2019_8-59-34_AM-ang40vdq.png3-31-2019_8-57-32_AM-obhvmdh1.png3-31-2019_8-57-54_AM-24oh4m4t.png3-31-2019_8-58-06_AM-t3t2bdz3.png3-31-2019_8-58-19_AM-2nrba0pq.png3-31-2019_8-58-38_AM-u0g15k5v.png3-31-2019_8-59-05_AM-j153vnuz.png
Mortal Kobat 11 bude pravděpodobně nejbrutálnější díl celé série

Vyzkoušet jsme mohli ještě online hraní, které nabídlo přesně to, co od tohoto režimu očekáváme. Připojování do jednotlivých her je bleskové a spolehlivé, celkový dojem ovšem bohužel kazí chování některých hráčů, kteří po připojení odmítnou souboj. Čas od času to pochopím, ale 10x za sebou? Na funkčnost online hraní to však nemá žádný dopad a po technické stránce se zdá být vše v naprostém pořádku.

Přestože beta nenabídla rozhodně vše, již nyní je jasné, že se lze těšit dále na režim kampaně, Towers of Time, Kryptu, lokální souboje či turnaj. V tréninkovém režimu potom nechybí tutoriál, pilování fatalit či klasický Practice.

Těžko odhadovat, jak dopadne plná verze hry, dle ochutnávky z bety se ovšem o výsledek zas tak moc nebojíme. Na hodnocení si ale budete muset pár týdnů počkat.