Hráli jsme na skládačce Galaxy Fold: nová éra pro hráče na cestách?

Podívali jsme se na nový rozkládací telefon Samsungu jako hráči. Na několika různých hrách jsme vyzkoušeli, zda se mobil s ohebným displejem osvědčí jako přenosná herní konzole s velkou obrazovkou.

Mobilní hraní je v posledních letech na neuvěřitelném vzestupu. Telefony jsou stále výkonnější, mají větší displeje, lepší grafické čipy a jemnější rozlišení. V současné době si na telefonech můžeme zahrát i hry, které před 10 lety byly výhradně na konzolích a domácích počítačích. Tušil by to tehdy někdo? Pravidelně si při delších cestách autobusem pouštím Grand Theft Auto: San Andreas či Baldur's Gate a v nabídce jsou i jiné klasiky. 

Samsung nyní vyrukoval s jakousi pomyslnou novou generací mobilních telefonů - skládačkou s ohebným displejem, která se svým způsobem vrací do dob populárních véček a byznys Nokií, které vypadaly jako cihly. Jen s tím rozdílem, že tu máme i ohebný dotykový displej a nejnovější technologie. Mluvíme samozřejmě o telefonu Galaxy Fold, který způsobil na mobilním trhu nemalý poprask. Napřed tedy svou poruchovostí, a ve druhé vlně konečně i působivým hardwarem. 

83236161_756448984847891_598241149936730112_n.jpg
Dvakrát větší displej je při hraní náročných "velkých" her opravdu znát

Pokud vás zajímá zařízení jako takové, určitě si přečtěte recenzi kolegů z Mobilmanie, kde se dozvíte vše potřebné o hardwaru, technologiích a specifikacích. My jsme si telefon během několika týdnů osahali, abychom jej prověřili jako praví hráči a vynesli pro vás ortel právě z hlediska herního průmyslu. Je to jen další Android, nebo se rozkládací displej opravdu podepíše na lepším herním zážitku na cestách? Čtěte dál. 

Hraní na malém i velkém

Galaxy Fold by se dal označit za handheld nové generace, který se svým konceptem pravděpodobně nejvíce blíží populárním rozkládacím DSkám od Nintenda. Dva displeje (v tomto případě jeden velký) a rozevírací konstrukce. Většinu hraní samozřejmě oddře hlavní vnitřní AMOLED displej s úhlopříčkou 7,3 palce a jemným rozlišením 2152 x 1536 bodů na palec. Ten podporuje mimo jiné i HDR10+ a má hustotu 362 PPI, takže v zásadě budete hrát na menším tabletu. 

Je tu také vnější malý Super AMOLED displej s úhlopříčkou 4,6 palce a rozlišením 1680 x 720 bodů, který není jen čistě informativní se základní možností ovládání jako v případě nového Razru, nýbrž plnohodnotný panel, na kterém můžete hrát všechny hry. To rozhodně nedoporučujeme, protože je displej velmi úzký (poměr stran je 21:9) a hraní náročnějších her s propracovaným uživatelským rozhraním se rovná sebevraždě. Jednoduché hříčky s ovládáním jedním prstem ale na displeji bez problémů zvládnete. Ostatně, podívejte se na rozdíl v přehlednosti mezi malým a velkým displejem. Na druhou stranu, proč byste v případě Foldu vůbec hráli na displeji malém?

83008127_171641377425709_2033307332619796480_n.jpg84674535_212369126467570_5103149926288719872_n.jpg83572818_598563497387487_5131919988059275264_n.jpg
V horní části můžete vidět hry, běžící na malém vnějším širokoúhlém displeji
83323534_628012814410141_841612628496220160_n.jpg83567543_244755349852917_7082604369085988864_n.jpg83193658_2233010470325967_9149225924774854656_n.jpg
Ve druhé řadě pak hry, běžící na velkém vnitřním displeji

Největší rozdíl je na první pohled v rozložení ovládacích prvků a uživatelského rozhraní, které se na úzkém displeji musí rozlézt do stran, zatímco na větším může být více u sebe. Díky celkově většímu displeji však měly hry mnohem více prostoru pro znázornění všemožných informací a dat, aniž by to vše zasahovalo do interaktivních ovládacích prvků. Ve výsledku tak má hráč mnohem více prostoru a rozhled, kterému nevadí vlastní prsty, šmejdící po displeji. Můžete pohodlně ovládat hru, aniž byste si sami "stínili" a tato výhoda je v některých kompetitivních online hrách zatraceně znát. O tom ale až později.

Hardwarové specifikace

  • Rozměry v otevřeném stavu: 160.9 x 117.9 x 6.9 mm
  • Hmotnost: 263 g
  • Displej vnitřní: kapacitní AMOLED, 7.3 palce, rozlišení 2152 x 1536 pixelů, HDR10+
  • Displej vnější: Super AMOLED, 4.6 palce, rozlišení 1680 x 720 pixelů
  • OS: Android 9.0 Pie
  • Čipset: Qualcomm SM8150 Snapdragon 855
  • Grafika: Adreno 640
  • Operační paměť: 12 GB RAM
  • Připojení: Wi-Fi, Bluetooth, GPS, NFC, USB-C
  • Technologie: čtečka otisků, akcelerometr, gyroskop, barometr, Samsung DeX
  • Baterie: Li-Po 4380 mAh

Po krátkém hraní na malém displeji tak bylo na čase se přesunout k plnohodnotnému hraní na displeji velkém. Ten nejen že nabízel podstatně líbeznější rozlišení, ale především mnohem více prostoru pro všechny ovládací prvky. Hned zkraje bylo velkou otázkou, jak se telefon popere s nezvyklým poměrem stran a vyčnívajícím kusem lišty, který v sobě schovává senzory a přední kamerky. A byli jsme příjemně překvapeni. Menší hrana, která protíná telefon uprostřed displeje v rozevřeném stavu, navíc vůbec není vidět a při hraní nijak nepřekáží. 

83371433_949666398818100_2107555020676268032_n.jpg
S vyčnívající lištou nebyl ve hrách žádný problém, navíc šlo místo vždy vyplnit černým pruhem

S kouskem lišty neměla problém žádná hra. Ve většině (stejně jako v systému samotném) lze nastavit virtuální vyplnění chybějící části obrazovky u lišty, čímž se vyrovná obraz a nezakrývají se žádné ovládací prvky ve hře. Samozřejmě v některých hrách sahá obraz až na okraj (nejvíce je to vidět např. ve hře Call of Duty Mobile) a uživatelské rozhraní u samotného okraje může být částečně zakryto. Nikdy to však nebylo do takové míry, aby nešlo něco stisknout a pokud vám zakrývané UI bude přece jen vadit, není nic jednoduššího než si v nastavení zapnout virtuální vyplnění zbylé části obrazovky u lišty a máte to vyřešené. 

Nyní se pojďme podívat na jednotlivé hry, které jsme na Foldu testovali. Schválně jsem obešli malé hříčky, které lze hrát téměř na čemkoliv a kdekoliv a soustředili se na velké hry z velkých platforem, kde nás nejvíce zajímala jak kvalita grafiky, tak především pohodlnost ovládání na větším displeji a optimalizace hry k nezvyklému poměru stran. Výběr padl na hry Call of Duty Mobile, PUBG Mobile, Asphalt 9 Legends, Shadowgun Legends, Black Desert Mobile a World of Tanks. 

Diskuze (7) Další článek: Star Wars Jedi: Fallen Order předčil očekávání EA s 8 miliony prodaných kusů

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,