Hráli jsme Nosgoth: temný svět Kaina hezky týmově

Na dveře nám klepe další řezanice upírů a lidstva, nyní dokonce pod taktovkou kultovní značky Legacy of Kain. A my jsme dostali lístky do první řady. Jak se hraje alfatest připravované online akce?

Značka Legacy of Kain je kult, o tom žádná. Série nám před mnoha lety přinesla jedny z nejlepších dobrodružných akčních adventur, které herní průmysl dokáže nabídnout a fanoušci se dlouhá léta modlili za pokračování, které dosud nepřišlo a bůh ví, zda vůbec někdy přijde. Studio Psyonix se ale rozhodlo trochu osvěžit zašlou slávu značky a připravuje pro nás trochu nezvyklou kombinaci online F2P akce a fantasy světa Legacy of Kain.

Proč nezvyklou? Inu, především proto, že série nikdy nebyla o online jednohubkách a akčních týmovkách, což je přesně případ Nosgothu. Nechme ale prozatím stranou přemítání o tom, zda se tvůrci nesnaží využitím známého jména nalákat znalce na další rychlokvašku. Square Enix nám nabídl pár míst v probíhajícím alfatestu a my jsme možnosti rádi využili. Jak se tedy novinka hraje?

Alchemist and Reaver_1389353671.png

Gears of…Kain

Nosgoth lze nejjednodušeji popsat jako kombinaci Gears of War (resp. jeho multiplayeru) a týmovky Left 4 Dead, zabalené do vampýrské atmosféry. Jde o F2P online kooperativní střílečku, kde si rychle vyberete stranu, stisknete start a jedete. Žádné dlouhé přemýšlení, žádné strategické otálení, jen stará dobře řežba. Před sebou máte desetiminutová kola, upíry a lidské bojovníky. Každá ze stran pak má tři základní třídy se svými schopnostmi a zbraněmi. Extrémně jednoduché, ale přitom dostatečně rozdílné.

Už při prvním hraní si totiž všimnete, že se hra za upíry zatraceně liší od hry za obyčejné lidi. Jakožto upír jste rychlý, mrštný a vaší devízou je boj nablízko. Dokážete držením jediného tlačítka hopsat takřka přes střechy, což sice vypadá jako trochu jetý parkour, ale funguje to. Upíři si také doplňují životy pojídáním nebohých protivníků, což je staví do permanentní role lovce a agresivního hráče.

Hunter and Scout_1389353684.png

To lidé spoléhají na dálkový boj a palebnou sílu. Neumí lézt po stěnách a jejich schopnosti jsou spíše obranného charakteru. Tedy ne, že byste s lidmi nemohli vyrazit střemhlav do boje, to vskutku nikoliv. Palebnou sílu mají lidé dostatečnou, jen musíte spoléhat více na svůj arzenál a ve správný čas příležitostně i vzít nohy na ramena. Také zdraví si doplňujete prostřednictvím jakýchsi altánků, rozdíl mezi oběma stranami je tedy více než patrný.

Právě v tom je ale genialita hry. Žádné přemýšlení, žádné taktizování, zkrátka si vyberete stranu a jedete. Po každém kole se vystřídají strany a jede se nanovo, takže si vždy vyzkoušíte jak lidstvo, tak upíry. Nosgoth by se tak dal popsat jako akční jednohubka, kterou jednoduše zapnete a stejně jednoduše vypnete, kdy úroveň krevního tlaku z celodenní práce klesne na potřebnou úroveň.

Hunter_1389353694.png

Hlavně, že je řež

Jelikož je hra ve stádiu rané alfa verze, nemůžeme očekávat plnou plejádu funkcí a služeb, kterou nám tvůrci slibují. Prozatím je vše krajně omezené, k mání je standardní deathmatch, který je příjemně rozdělen na začátečníky a pokročilé, abyste hned zkraje nepadali na tlamu až příliš často. Když se zadíváte do inventáře, je tam vidět značná perspektiva růstu. Ale zatím jen perspektiva.

Ať už si vyberete útočníka, průzkumníka či ostřelovače (a jejich upírské alternativy), v každé třídě můžete volně vybírat zbraně a přizpůsobovat tak hru svému stylu, stejně jako rozličné oblečení a skiny, které se vám odemykají. Velká omezení tu nejsou, takže si lze nasbírat inventář přesně podle svého gusta. Platí to i u schopností, které jsou už více přidělené té které třídě. Můžete rychleji běhat, házet specifické druhy granátů, skákat jako splašený lev či se déle udržet ve vzduchu. Viditelné hranice výběru ale nejsou, a to je dobře.

Reaver Kill_1389353707.png

Vše si pořizujete a odemykáte prostřednictvím zlaťáků, jež dostáváte z vyhraných bojů. Je prakticky jisté, že se tu projeví F2P model hry a celé menu bude prolezlé mikrotransakcemi, jen čas ale ukáže, nakolik budou životu důležité. Doufáme, že půjde titul hrát i bez nich a hra nebude jen dalším způsobem, jak z hráčů vytřást peníze.

Líbil se nám velký důraz na týmovou souhru, která je díky malému počtu hráčů a malým mapám velmi důležitá. Ať už hrajete za lidi či upíry, ve čtyřech se lépe táhne a díky menšímu počtu hráčů je mnohem jednodušší taktizovat. Lidští protivníci dokážou snadněji odrážet útoky upírů, když budou držet spolu, také upíři rychleji zatlačí lidi do kouta, pokud budou pracovat týmově. Nátuře hry sedí i menší, avšak detailní a dobře koncentrované mapy, které nahrávají dravému a frenetickému stylu. Také zde je silně cítit vůně L4D, nebo spíše jeho příchuť.

Sentinel_1389353712.png

Příslib do budoucna

Z alfa verze hry nemůžeme vyvozovat žádné hodnocení, jedno je ale jisté. Nosgoth se v této fázi vývoje skvěle hraje a je zábavnou taškařicí pro ty, co se chtějí odreagovat a moc u toho nemyslet. Pochybujeme, že titul čeká dlouhodobá budoucnost, pro kterou mu schází větší hloubka a propracovanější postup, je ale také dost možné, že nás vývojáři ještě překvapí. Prozatím necháme upíry ladem a počkáme si na betaverzi. Svět Kaina nás minimálně navnadil.

Diskuze (1) Další článek: Dying Light ukazuje hrůzy apokalypsy v novém traileru

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , ,