Hráli jsme Rain: déšť, kam se podíváš

Playstation Network je platforma, která umožňuje už léta přísun originálních titulů pro Playstation 3. V závěru životního cyklu konzole dorazila více než zajímavá hříčka Rain, které se podíváme na zoubek v následujících dojmech z hraní.

Rain je dobrodružnou adventurou, která z velké části sází na výtvarný styl a celkový vizuální dojem podobně, jak tomu bylo např. u Limba. Ve hře se vcítíte do role chlapce, který jednoho deštivého dne spatřil stín neznámé a vystrašené dívky, a jelikož mu její osud nebyl ukradený, rozhodl se za ní vydat. Cestou zjistil, že se stal také stínem a že další stíny se pohybují kolem nich. Co je cílem hry? Zjistit, proč se z bezejmenného chlapce stal stín, kdo je ona neznámá prchající dívka, a v neposlední řadě také to, odkud pochází ony další stíny temnoty. A proč pořád prší?

Rain-10.jpg Rain-8.jpg Rain-for-PS3-Gets-New-Details-Gameplay-Video-Screenshots-6.jpg

Hra deště a stínů

Předchozí odstavec už sám o sobě naznačuje, že v případě Rain nepůjde ani tak o klasickou arkádovou hru pro Playstation Network, nýbrž o umělecké dílo, pro které tvůrci jako prostředek prezentace zvolili virtuální svět. Umělecký dojem a smysl pro krásu na vás dýchne snad v každém ohledu hry – počínaje příběhem, grafickým ztvárněním, animovanými prostřihovými scénami, vyprávěním příběhu či ozvučením. Všechno tak působí spíše jako rozpohybovaný obraz umělce, než hra.

248982-aaheader.jpg 254828-aaheader.jpg ItÔÇÖs-Rain-ing-Screenshots-and-Story-Trailer-4-1024x576.jpg

Základním principem jsou logické hříčky a boje s démonickými přízraky. To nebude probíhat prostřednictvím zbraní, nýbrž již zmiňovaných logických hádanek, především prostřednictvím hrátek s deštěm a stíny. Jeden příklad za všechny – přízrakům se schováte tak, že zalezete pod stříšku, kde neprší, protože v dešti jste pro ostatní viditelní stejně, jako oni pro vás. Vzpomeňte si na film Hollow Man a hned pochopíte, o čem mluvím. 

A co dál?

S Rain jsme zatím strávili jen velmi krátkou dobu a během té jsme nabyli dojmu, že hra se bude snažit především o fantaskní prezentaci, uchvátit hráče a nepustit ho atmosférou. To se jí částečně daří, ale máme-li být upřímní, po dvou hodinách hraní Rain nemá co nabídnout, protože nezvyšuje tempo, pohybuje se ve svém stále pomalém a unaveném rytmu, okořeněném logickými hříčkami a uspávající hudbou. Připočtěte k tomu, že ve hře nepadne jedno jediné slovo, a budete mít problém neusnout.

ItÔÇÖs-Rain-ing-Screenshots-and-Story-Trailer-9-1024x576.jpg ncRAINPSN_11.jpg ncRAINPSN_12.jpg

I proto se trochu obáváme, zda hra ve finále nebude jen přeumělkovanou arkádou, která – ač se na první pohled jeví jako umělecké dílo – ve finále sází jen a jen na vizuál, a novou herní náplň, zajímavé hratelnostní prvky nebo prostě něco navíc nenabídne. Nechceme předbíhat a doufáme, že když se hrou strávíme několik dalších hodin, příběh se posune kupředu, stejně tak jako samotná hratelnost.

Rain-Gets-Fresh-Gameplay-Details-Video-Screenshots-7.jpg

Rozpačité dojmy

Rain byl od počátku prezentován jako extrémně originální titul, který klade důraz na snové prostředí a zpracování. To ale je to jediné, co pro nás v prvních dojmech zatím funguje. V základu jde totiž o obyčejnou skákačku, která z šedi nevybočuje ničím jiným. Doufáme, že se mýlíme, a že s dalším stráveným časem v deštivém světě Rain se nám dostane slibované různorodější hratelnosti. Finální verdikt vyřkneme již 1. října po uplynutí embarga, kdy se můžete těšit na naši plnohodnotnou recenzi.

Nejnovější komentáře


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podívejte se, co tvoří hráči ze světa

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podí…

Nejen, že je nový Spider-Man pro PS4 skvělou adaptací komiksu. Ještě přináší i boží foto režim.

13.  9.  2018 | | 8 N/A
Marvel

Marvel's Spider-Man: komiksárna za vše…

Deadpool byl kdysi průlomem pro filmovou komiksovou scénu a Spider-Man se nyní snaží o to samé také na herním poli. Povedlo se?

4.  9.  2018 | | 14 N/A
Marvel

Marvel's Spider-Man: nejlepší pavouk, …

Spider-Man je ukázkovou herní prací hned z několika ohledů. Ale ten New York je prostě špica!

6.  9.  2018 |
Rozhovor: Bohemia Interactive o DayZ, novinkách a budoucnosti hry

Rozhovor: Bohemia Interactive o DayZ, …

DayZ je ve vývoji už opravdu dlouho. Naštěstí se na něm stále pracuje a jak nás vývojáři z Bohemia Interactive na Gamescomu ujistili, mají hodně plánů, co se hrou chtějí dělat.

7.  9.  2018 | | 8 N/A
Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapla, pár se rozešel před vydáním

Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapl…

Fanoušek poprosil Insomniac o možnost požádat přítelkyni o ruku velmi originálním způsobem. Vývojář vyhověl a nevědomky vytvořil jeden z nejsmutnějších easter eggů.

12.  9.  2018 | | 3 N/A