Hráli jsme Rain: déšť, kam se podíváš

Playstation Network je platforma, která umožňuje už léta přísun originálních titulů pro Playstation 3. V závěru životního cyklu konzole dorazila více než zajímavá hříčka Rain, které se podíváme na zoubek v následujících dojmech z hraní.

Rain je dobrodružnou adventurou, která z velké části sází na výtvarný styl a celkový vizuální dojem podobně, jak tomu bylo např. u Limba. Ve hře se vcítíte do role chlapce, který jednoho deštivého dne spatřil stín neznámé a vystrašené dívky, a jelikož mu její osud nebyl ukradený, rozhodl se za ní vydat. Cestou zjistil, že se stal také stínem a že další stíny se pohybují kolem nich. Co je cílem hry? Zjistit, proč se z bezejmenného chlapce stal stín, kdo je ona neznámá prchající dívka, a v neposlední řadě také to, odkud pochází ony další stíny temnoty. A proč pořád prší?

Rain-10.jpg Rain-8.jpg Rain-for-PS3-Gets-New-Details-Gameplay-Video-Screenshots-6.jpg

Hra deště a stínů

Předchozí odstavec už sám o sobě naznačuje, že v případě Rain nepůjde ani tak o klasickou arkádovou hru pro Playstation Network, nýbrž o umělecké dílo, pro které tvůrci jako prostředek prezentace zvolili virtuální svět. Umělecký dojem a smysl pro krásu na vás dýchne snad v každém ohledu hry – počínaje příběhem, grafickým ztvárněním, animovanými prostřihovými scénami, vyprávěním příběhu či ozvučením. Všechno tak působí spíše jako rozpohybovaný obraz umělce, než hra.

248982-aaheader.jpg 254828-aaheader.jpg ItÔÇÖs-Rain-ing-Screenshots-and-Story-Trailer-4-1024x576.jpg

Základním principem jsou logické hříčky a boje s démonickými přízraky. To nebude probíhat prostřednictvím zbraní, nýbrž již zmiňovaných logických hádanek, především prostřednictvím hrátek s deštěm a stíny. Jeden příklad za všechny – přízrakům se schováte tak, že zalezete pod stříšku, kde neprší, protože v dešti jste pro ostatní viditelní stejně, jako oni pro vás. Vzpomeňte si na film Hollow Man a hned pochopíte, o čem mluvím. 

A co dál?

S Rain jsme zatím strávili jen velmi krátkou dobu a během té jsme nabyli dojmu, že hra se bude snažit především o fantaskní prezentaci, uchvátit hráče a nepustit ho atmosférou. To se jí částečně daří, ale máme-li být upřímní, po dvou hodinách hraní Rain nemá co nabídnout, protože nezvyšuje tempo, pohybuje se ve svém stále pomalém a unaveném rytmu, okořeněném logickými hříčkami a uspávající hudbou. Připočtěte k tomu, že ve hře nepadne jedno jediné slovo, a budete mít problém neusnout.

ItÔÇÖs-Rain-ing-Screenshots-and-Story-Trailer-9-1024x576.jpg ncRAINPSN_11.jpg ncRAINPSN_12.jpg

I proto se trochu obáváme, zda hra ve finále nebude jen přeumělkovanou arkádou, která – ač se na první pohled jeví jako umělecké dílo – ve finále sází jen a jen na vizuál, a novou herní náplň, zajímavé hratelnostní prvky nebo prostě něco navíc nenabídne. Nechceme předbíhat a doufáme, že když se hrou strávíme několik dalších hodin, příběh se posune kupředu, stejně tak jako samotná hratelnost.

Rain-Gets-Fresh-Gameplay-Details-Video-Screenshots-7.jpg

Rozpačité dojmy

Rain byl od počátku prezentován jako extrémně originální titul, který klade důraz na snové prostředí a zpracování. To ale je to jediné, co pro nás v prvních dojmech zatím funguje. V základu jde totiž o obyčejnou skákačku, která z šedi nevybočuje ničím jiným. Doufáme, že se mýlíme, a že s dalším stráveným časem v deštivém světě Rain se nám dostane slibované různorodější hratelnosti. Finální verdikt vyřkneme již 1. října po uplynutí embarga, kdy se můžete těšit na naši plnohodnotnou recenzi.

Nejnovější komentáře