Nemám na mysli nutně hru S.T.A.L.K.E.R. Primární myslím obecně příběh podle knihy od bratří Strugackých v češtině známou jako Piknik u cesty. V knize se nachází Zóna, kterou vytvořili mimozemšťasné a je plná fyzikálních zvláštností, které jsou často životu nebezpečné. Do Zóny se vydávají takzvaní stalkeři, kteří často nelegálně shánějí mimozemské artefakty a prodávají je na černém trhu. Hra S.T.A.L.K.E.R. je tím silně inspirována, ačkoli místo mimozemšťanů mluví o jaderné katastrofě a v Zóně se nachází mutanti.
Zde jsem o tom mluvil čistě kvůli té Zóně, ve hře jsou to Badlands. Místo zasažené katastrofou Cataslysm, plné magických zvláštností a podivných nepřátel (například těch Sarlaků). Do Badlands se vydávají vyloženě specialisté, ačkoli obvykle najímaní, a vedle plnění úkolů tam budete hledat různé magické artefakty či historické předměty z dob civilizace, která tam žila před Cataclysm.
Samozřejmě můžeme debatovat o tom, jak moc je to stejné/jiné, ale osobně tam tu inspiraci vidím. Minimálně v průzkumu nějaké nebezpečné oblasti, kam se běžní lidé nemohou vydat. A přišlo mi to zajímavé právě i proto, že někdo tuhle myšlenku zpracoval do jiného žánru než je FPS.