Hráli jsme Tearaway: papírová plošinovka

Z papíru si můžete složit čepici, draka, či třeba vlaštovku. Anebo, pokud jste Media Molecule, můžete udělat z papíru celou hru. A ne ledajakou!

Media Molecule ukázali svoji kreativitu v podobě dvou plošinovek LittleBigPlanet, které se po právu řadí mezi to nejlepší, co může Playstation 3 nabídnout. A odvážím se tvrdit, že to samé bude platit i pro jejich dokončovaný titul Tearaway, určený exkluzivně pro handheld PS Vita.

TearAway 02.jpgTearAway 03.jpgTearAway 04.jpg

Stačí se podívat na pár obrázků a videí a okamžitě je vám jasné, že před sebou máte vizuálně neskonale nápadité a kouzelné dílo, ale teprve až s Vitou v rukách se utvrdíte v tom, že nejde jen o vizuální pozlátko, ale tvůrci mají kromě kupy výtvarných nápadů další kopec originálních myšlenek herních. Tedy tak se alespoň jeví Tearaway po prvních pár odehraných hodinách.

Žánrem tvůrci moc neuhýbají od jejich prvotiny a Tearaway tak opět představuje plošinovku. No, možná by bylo přesnější použít termín akční adventura, protože i když je skákání pro hru důležité, výrazně jej doplňuje i řešení jednoduchých hádanek a občasné potyčky s protivníky.

 

Všechny ovládací možnosti Vity tvůrci využívají, jak se jen dá

 

V roli malého pošťáka (či pošťačky, na začátku si lze vybrat) se snažíte překonat nástrahy světa vytvořeného z papíru, abyste doručili zásilku přímo vám. Ano, přímo vám – hráči, protože prostřednictvím čelní kamery na Vitě se vaše podoba přenáší do hry a váš obličej na papírový svět shlíží jako slunce smějící se (nebo mračící, to už je na vás) vysoko na obloze.

TearAway 05.jpgTearAway 06.jpgTearAway 07.jpg

Ostatně všechny ovládací možnosti Vity využívají tvůrci, jak se jen dá. Páčky slouží tradičně k pohybu postavy (levá) a kamery (pravá), nicméně kromě toho často využijete dotykový displej, zadní touch pad i senzory náklonu. Je to poměrně jednoduché, pokud na některém objektu vidíte otisk prstu, můžete s ním interagovat dotykem na displej – například posunutím složíte překážku, která bránila v cestě vpřed.

TearAway 17.jpgTearAway 18.jpgTearAway 19.jpg

Textura, která je na touch padu, zase znamená, že máte ťuknout na spodek Vity. Ve hře tak například protrhnete půdu a svým virtuálním prstem můžete odstrčit kládu. Podobných nápadů mají tvůrci, zdá se, fůry. Do hry nenásilně padnou a skvěle ji obohacují. Možná je to ještě předčasný soud, ale podle mého právě až Tearaway pořádně ukazuje, co se s ovládacími prvky Vity dá kreativně dělat.

TearAway 14.jpgTearAway 15.jpgTearAway 16.jpg

V průběhu testování preview verze jsem například vytvářel korunu pro krále veverek, hledal dýni pro strašáka v poli, jezdil na praseti, snažil se katapultem vystřelit ke slunci, stříhal vlastní sněhové vločky, fotil novou kožešinu pro losa a prováděl další podivuhodné a zábavné věci ve světě, kde i kruhy na vodě jsou kolečka vystřižená z papíru. Ostatně i samotná voda je jenom papír.

Vita
Dostupné pro: Vita
Žánr: Arkády | Third person plošinovka
Výrobce: Media Molecule | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 22. listopadu 2013
  • Nádherný vizuální styl
  • Skvělá hudba
  • Propojení hry a reálného světa
  • Výtečné využití ovládacích prvků Vity
  • Občas matoucí kamera
  • Mohlo to být delší

Všechno je papír. A tvůrci s ním dokáží vytvořit živoucí svět, který je jednou pestrobarevně rozjuchaný, podruhé zase šedivě ponurý. To, když se do něj dostanou nepřátelé nazývaní jako Scraps (něco jako útržky, zbytky). Zatím jsem narazil na poměrně málo nebezepečné typy připomínající malé papírové krabičky, kterým stačilo se jen vyhnout a následně je omráčené kamkoliv mrštit. Ale jak ukazují videa a obrázky, postupem času narazí náš hrdinný pošťák i na strašidelnější kusy papíru.

TearAway 11.jpgTearAway 12.jpgTearAway 13.jpg

Co dalšího ho ještě čeká se ukáže 22. listopadu, kdy Tearaway vychází. Být vámi, začnu si stříhat metr.

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Kingdom Come: Deliverance - prožijte český středověk (recenze)

Kingdom Come: Deliverance - prožijte č…

Česká hra ze středověku se dočkala finálního vydání. Po dlouholetém vývoji máte možnost okusit hru, jaká tu ještě nebyla. RPG inspirované českou historií a vyvíjené s důrazem na středověkou realitu. Stojí za to hru pořizovat? Dozvíte se v recenzi!

13.  2.  2018 | | 122 N/A
Jak vypadá Kingdom Come: podívejte se na obrázky z českého středověku

Jak vypadá Kingdom Come: podívejte se …

Kingdom Come bude výpravou do středověku se vším všudy. České lesy, věrohodné souboje a příběhové zvraty, které otřásly zemí. Pojďme se podívat na všechny dostupné pohlednice z výletu.

dnes | | 17 N/A
Kingdom Come: Deliverance - fotoseriál z českých luhů a hájů (galerie)

Kingdom Come: Deliverance - fotoseriál…

Recenzi jsme sice již napsali, ale Kingdom Come nás stále baví. Podívejte se na galerii z našich dobrodružných výprav.

19.  2.  2018 | | 4 N/A
V Kingdom Come: Deliverance se musíte naučit řádně oblékat a obrnit

V Kingdom Come: Deliverance se musíte …

V očekávaném českém RPG nebudou věrohodné jen souboje, ale také způsob oblékání a využívání brnění.

7.  2.  2018 |
Kingdom Come: Deliverance už prodalo téměř 500 tisíc kopií

Kingdom Come: Deliverance už prodalo t…

Nehledě na bugy a další technické nepříjemnosti se Kingdom Come v prodejích pěkně daří.

15.  2.  2018 | | 5 N/A
Kingdom Come: Deliverance dostane na PS4 v den vydání obří patch

Kingdom Come: Deliverance dostane na P…

Máte koupené Kingdom Come na konzoli PS4 a chystáte se hrát? Tak to si ještě nějakou dobu počkáte.

12.  2.  2018 | | 16 N/A
Herní agenda: zpátky v sedle nového roku

Herní agenda: zpátky v sedle nového ro…

Na začátku roku téměř vždy bývá na herním trhu poměrně sucho. Letošek nebyl výjimkou, proto jsme si s agendou dali menší pauzu. Už se ale začínají objevovat první dobře vypadající kousky, takže nastal čas, abychom si o nich zase něco řekli.

16.  2.  2018 |
Monster Hunter World: pořádné lovecké RPG (recenze)

Monster Hunter World: pořádné lovecké …

Kultovní Monster Hunter se vrací pravděpodobně v nejlepším dílu série.

15.  2.  2018 | | 5 N/A