Hráli jsme The Division: exkluzivní dojmy z GamesComu

Bez taktiky a týmového ducha v apokalyptickém New Yorku dlouho nepřežijete.

Online RPG akce od Ubisoftu - The Division - se nám představila na letošním Gamescomu 2015. Zaujala nás? Dodrželi tvůrci co slibovali? Otázek bylo hodně, a nejen kvůli nedávnému downgradu, který nás udeřil do rypáku v čerstvém traileru. O grafiku přece nejde, důležité je, aby se to dobře hrálo. A...?

Několik málo minut před zapnutím samotné hry mě tvůrci a ostatní hráče provedli několikaminutovým briefingem, kde nám byly puštěny jako první příběhový trailer, poté dark zone trailer a nakonec informační video o postavách a jejich schopnostech, vybavení, nepřátelích, na které v Dark Zone narazíme, tipech a kooperaci s ostatními hráči. Již při sledování tohoto videa jsem si uvědomil, že vývojáři apelují na to, aby hráči skutečně tvořili tým a spolupracovali, což bude hrát v zážitku prim.

11834782_1028782933800169_3136317419743257742_o.jpg11865019_1028781600466969_3543491138439200386_o.jpg11872080_1028782370466892_3232349338333694766_o.jpg

Po zhlédnutí videí jsme se přesunuli do další místnosti k samotnému hraní. Měl jsem možnost vybrat si jednu ze čtyř postav - Ryana, Bronsona, Megan a jednoho bezejmenného agenta, který nebyl k vidění na žádném dosavadním videu ze hry. Postavy se lišily jak vzhledově, tak i co se týče vybavení a speciálních skillů. Vybral jsem si tedy Ryana. Nesl útočnou pušku ACR a jako sekundární zbraň malý samopal Vector. Speciální skilly jsem měl k dispozici celkem dva. Prvním byl radar, který po aktivaci vydával puls, skenoval nejbližší okolí a já tak mohl vědět více informací o svém protivníkovi. Dalším byl uzdravovací granát, který při dopadu dokázal doplnit zdraví mým spoluhráčům.

division.jpg

Division, jak již název napovídá, je tak o dobře sehraném týmu, který má dobrou výzbroj, schopnosti jednotlivých členů se doplňují a do akce jde vždy několik tříd pro co největší pokrytí. Inspirace Future Soldierem se nezapře, ostatně jeho chuť byla cítit takřka všude, ať už v uživatelském rozhraní či ovládacím schématu. 

Vítejte v Dark Zone

Wow chvíle nenastala. Během prvních minut v apokalyptickém New Yorku jsem se nemohl zbavit zklamání s toho, jak na mě silně působí downgrade a jak celkově kazí výsledný dojem z hraní. Hra již nevypadá tak úchvatně jako na prvních záběrech z minulého roku. Volumetrické osvětlení, realistický kouř, živé odlesky, nic. Detaily prošly opravdu velkou změnou - bohužel k horšímu. Zatnul jsem ale zuby a šel dál. O grafice to přece není. 

 

Každý herní metr jako kdyby vyprávěl svůj vlastní příběh

 

I přes tento nepříjemný skok totiž New York vypadá opravdu věrohodně a post-apokalypticky. Dopomáhají tomu všudypřítomné zátarasy, pografitovaná auta zobrazující lidskou zoufalost, blikající značky, varující před karanténou a velmi atmosférický sníh, který zaplňuje vzduch. Každý herní metr jako kdyby vyprávěl svůj vlastní příběh. Zde musím pochválit práci návrhářů prostředí. Moje smíšené pocity však rychle vystřídaly hlasy ve sluchátkách. Byl jsem členem tříčlenného týmu, který měl za úkol proniknout do nejnebezpečnější oblasti v okolí. Do tzv. "Temné Zóny"

1408057305-the-division-art-2.jpg1408057311-the-division-screen-2.jpg1408057317-the-division-art-1.jpg

Po pár metrech jsme se ihned dostali do menší potyčky s uprchlými vězni, kteří agresivně reagovali vždy, co jsme udělali nějakou chybu. Kdykoliv jsme společně jako tým netaktizovali, tak nás nepřátelé obcházeli, snažili se nás zatlačit zpátky. Umělá inteligence fungovala dobře, občas se objevil menší zásek, ale jinak bylo opravdu složité nepřátelé zabít, což bereme jako klad. Division musí být o atmosféře a taktice, nikoliv o bezhlavém pobíhání se samopalem. 

Při souboji se dal skvěle využít krycí systém, který je další nedílnou součástí této hry. Mohl jsem se krýt za bedny, auta a mnoho dalších objektů. Krycí systém fungoval svižně a dobře, vlastně tu opět vystrkoval růžky Future Soldier. Po zdolání této skupiny jsem byl odměněn přístupem k jejich zásobám, jelikož jsem zabil jejich velitele. V bedně se nacházela převážně munice a další body, které nejspíše budou ve finální hře nutné pro crafting a vylepšování postavy. RPG prvky tu totiž nechybí.

11222844_1028781640466965_2718659308363372269_o.jpg

Přesunuli jsme se do samého centra Dark Zone, kde se nacházela další menší skupina tzv. Cleaners, kteří byli již lépe vybavení, měli plamenomety a obecně šlo o jedny z nejtužších protivníků. Cítil jsem zde větší náročnost co se týče soubojů než v předchozím střetu s obyčejnými vězni. Zde sem již skvěle využil moje speciální skilly, také tým začal více taktizovat.

 

Umírání je ve hře řešeno stylem "poslední šance". Pokud vyčerpáte všechen život, padnete a máte ještě chvíli na to, abyste odrazili útok a počkali, až vás tým oživí

 

V tuto chvíli se na scéně objevila další skupina hráčů. Měli jsme na výběr zda-li se s nimi spojíme či nikoliv. Stačilo k tomu jen omylem střelit do dalšího hráče a ihned jsme se stali nepřáteli. Což se párkrát stalo i osudným, jelikož jsme se občas dostali do dosti zmatečné situace, že nějaká dávka ze zbraně šla vedle.

1402456201-td-screen-cover-gameplay-e3.jpg1402456295-td-screen-echo-e3.jpg1402456411-td-ca-pandown-e3.jpg

Umírání je ve hře řešeno stylem "poslední šance". Pokud vyčerpáte všechen život, padnete a máte ještě chvíli na to, abyste odrazili útok a počkali, až vás tým oživí. Přirovnal bych to k systému, který byl v multiplayeru Gears of War. Respawny fungovaly docela dobře. Objevil jsem se jen několik metrů od svých spoluhráčů. Bohužel se nemohu zbavit pocitu, že by temné zóny potřebovaly nějaký výrazný stupeň nebezpečí. Co takhle permanentní smrt? Nebo jen jedno oživení na tým? To by udělalo z Dark Zone ještě atmosféričtější záležitost. 

Demo The Division bylo i přes svůj velký grafický pád svižné a bavilo mě. Cítil jsem se skutečně jako člen týmu. Hrát v kooperaci s přáteli bude v této hře nutností, jelikož je zde kladen opravdu velký důraz na to, aby se spolupracovalo. Boje v The Divsision jsou zábavné a mnohdy příjemně překvapí. Nám hráčům ostatně nezbývá než doufat, že bude hratelnost na skvělé úrovni a dokáže udržet u obrazovky. Na grafiku se totiž spoléhat již nemůžeme.

Diskuze (8) Další článek: Rise of the Tomb Raider v písečné ukázce z GamesComu

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,