Hráli jsme Total War: Three Kingdoms – hurá do neznámého konfliktu

Z Total War: Three Kingdoms jsem měl hodně rozpačité pocity. Až na Gamescomu mi ale vyzkoušené demo společně s nadšením vývojáře probudilo víru, že nový Total War bude stará dobrá historická strategie.

Série Total War byla dlouhou dobu založena na tom, že se zaměřuje čistě na historii, kterou sice svými akcemi měníte, ale ty základy tam jsou. Poté to však vývojáři rozhodli otočit a vyšly rovnou dva díly inspirované fantasy světem Warhammeru. Tato změna sérií opravdu zacloumala. Chystaný díl Three Kingdoms totiž nese podobné RPG prvky u generálů jako Warhammer II. Historie však stále hraje hlavní roli.

Historie plná bojů

Když jsem zašel za vývojářem, byl to pro mě velmi příjemný zážitek. Oba milujeme historii a sdílíme toto nadšení při hraní her. Hned první otázka tedy padla na historické období. Hra se odehrává v Číně ve druhém a třetím století našeho letopočtu v období tří království (na wikipedii je uvedeno, že období začíná roku 220 a končí 280, nicméně na Steamu je v popisu uveden rok 190). Nikdo v Americe a v Evropě (včetně mě) toto období moc nezná. Proč si ho tedy vybrali?

total_war_15.jpg
Přesně tuto bitvu jsem vyzkoušel na Gamescomu

Odpověď byla celkem prostá. V tomto období se hodně bojovalo a o to přeci jde, rozpoutat tu totální válku. Pochopitelně jsem se hned zeptal na politiku, zda nebude ve hře málo frakcí. Vtip je v tom, že zde bude dáván důraz na jednotlivé rodiny v královstvích. Po otázce, zda to není jistý čínský Game of Thrones se vývojář zasmál, ale řekl, že mám v podstatě pravdu.

total_war_13.jpgtotal_war_14.jpgtotal_war_16.jpg
Jedná se o přepadení, přičemž můžete buď hrdinně bojovat nebo se pokusit utéct

Samozřejmě hrdinní generálové jsou z historického hlediska blbost. Zajímalo mě tedy, proč to udělali. Zde přesně přichází ta deformace z Warhammeru. S RPG prvky u generálů si pohráli natolik, že o ně nechtějí přijít a rozhodli se dát je i do Three Kingdoms. Nic vám však nemá bránit hrát hru jako klasický Total War. Ostatně kampaň z Warhammer II tu už nebude a hra je opět založena na tvoření vlastních příběhů.

Přepadení!

Vybraná ukázka byla celkem zajímavá. Jedná se o přepadení, které může dopadnout různě. Jsou tu vlastně tři možnosti - nepřítele porazit, být poražen a nebo utéct. To mi přišlo obzvláště zajímavé, jelikož de facto můžete zhodnotit své síly a alespoň zachránit to, co ještě zachránit jde. Tuto bitvu mimochodem vývojáři nahráli na svůj Youtube a můžete si ji prohlédnout pod tímto odstavcem.

Hratelnost se příliš nelišila, přesto je dobré vědět, že se stále drží toho, co vývojáři umí. Jsou zde různé druhy jednotek a mimo zásadních rozdílů ve stylu jízda vs pěšáci vs lukostřelci je zde mnoho jiných faktorů, kopiníky tak použijete na něco jiného než šermíře. Zásadním rozdílem oproti klasickým historickým Total Warům jsou právě generálové.

 

Hratelnost se příliš nelišila, přesto je dobré vědět, že se stále drží toho, co vývojáři umí. 

 

Ti mají život a i když jsou sami, tvoří takovou elitní jednotku. Mají různé schopnosti, některé podpoří vaše vojáky a některé odstraší nepřítele, což je už celkem klasika. Nedělá jim však problém ani aktivovat nějaký speciální útok. Mezi znepřátelenými veliteli dokonce může proběhnout duel a jak to tak bývá, po smrti generála se morálka vojáků rozpadne.

total_war_6.jpgtotal_war_7.jpgtotal_war_8.jpgtotal_war_9.jpgtotal_war_11.jpgtotal_war_12.jpg
Hratelnost se příliš neliší, stále však hrozně baví

Rozhodně jsem si taktizování užil. Využil jsem obchvat, obklíčení i výhodu boje na kopci. Jsem si jistý, že mě hra bude pořádně bavit. Nicméně novinek zde asi moc nebude. Sami si rozhodněte, zda je to pro vás zápor nebo od nového Total Waru očekáváte zejména nové zajímavé prostředí.

Chce to ještě práci

Rád bych napsal, že hra byla graficky naprosto úchvatná. Věřím, že časem bude, zatím je bohužel vidět, že potřebuje ještě hodně práce. Animace jednotlivých vojáků byly dost hloupé a vývojáři jsou opravdu jen ve stavu základního prototypu.

total_war_3.jpgtotal_war_1.jpgtotal_war_2.jpgtotal_war_5.jpg
Systém hrdinných generálů působí v historickém kontextu zvláštně, přesto vám to dává další možnosti, jak taktizovat

Možná, že se drží zažitých asijských stereotypů a je bez velkých inovací. Přesto jsem si hraní Total War: Three Kingdoms opravdu užil. Doufejme, že vývojáři zpraví všechny nedostatky a finální produkt bude stát za to.

Total War: Three Kingdoms vychází na jaře příštího roku na PC.

Váš názor Další článek: Marvel's Spider-Man: komiksárna za všechny prachy (recenze)

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,