Hry a terorismus: Teroristické skupiny používají chaty konzolí pro koordinaci svých operací

vytisknout velikost písma
Dnešní přetechnizovaná doba poskytuje mnoho forem zábavy ve virtuálním světě. Ať už se věnujeme hraní bojových či sportovních her, tak mnozí stále zapomínají, že na trhu již několik let figurují služby a aplikace, jež je možno zneužít třeba ke spáchání teroristického útoku.

Po loňských listopadových teroristických útocích belgický premiér mimo jiné utrousil, že je obtížné stopovat komunikaci nejen na Playstationu 4. Právě tyto herní konzole teroristé používali k vzájemné komunikaci už dříve a v současné době se o spojení hovořilo po listopadových útocích loňského roku v Paříži.

Ale nejen Playstation může být takto zneužitý. To stejné samozřejmě platí i v případě služeb pro šifrovanou P2P komunikaci, což jsou hlavně některé mobilní aplikace např. Messenger nebo WhatsApp.

70.jpg

71.jpg72.jpg73.jpg

Herní konzole jsou populární a na světě se jich prodalo více než 25 milionů, přičemž Play Station Network, což je komunikační síť v rámci produktů Sony, umí zprostředkovávat chat jako dodatečnou službu konverzí všech produktů firmy. 

Zneužitý Playstation

Po atentátech v Paříži 13. listopadu 2015 se v časopise Forbes objevily zprávy o tom, že teroristé pro řízení svých akcí využívali právě službu chatu v rámci herních konzolí Sony Playstation 4. Výrobce na tyto zkazky ihned zareagoval vydáním oficiálního prohlášení, že si je této možnosti vědom, nicméně důkazy se nedají přesně dohledat, komunikace je totiž šifrovaná.

76.jpg

Sice se pravost tvrzení přímo nepotvrdila, ale je zajímavé na tuto skutečnost poukázat. V dnešní době existuje řada P2P aplikací, jejichž obsah a hlavně komunikace uživatelů je napojena na různé bezpečnostní služby a PSN mezi ně patří, ale přes velké množství relací je velmi obtížné zachytit v reálném čase skutečné zneužití nebo potenciálně nebezpečný obsah. Důvod je prostý. Poskytovatel služby zkrátka nemá klíč k dané komunikaci, jelikož ten mají pouze koncoví uživatelé dané aplikace. 

Právě z tohoto důvodu si belgický premiér postěžoval na adresu Sony ohledně zneužití jejich produktů.

Schovat se do virtuálního světa

Snahy o potlačení šifrování či zpřístupnění „zadních vrátek“ ze strany bezpečnostních složek a tajných služeb nejsou nic nového, často ale naráží. Soukromé společnosti totiž nechtějí přijít o reputaci a chtějí zajistit, aby se uživatelé nemuseli cítit šmírováni. Třeba takové Yahoo má problém.

Z řad politiků pak přichází nápady, že by se mělo šifrování zakázat, konkrétně takový návrh zazněl z úst evropských představitelů právě na adresu Sony a jeho herní sítě. Ale to je dost utopistická myšlenka, která by nadělala více škody než užitku. Ohrozila by se bezpečnost běžných uživatelů a teroristé by se přesunuli jinam...

Ale herní svět do těchto problémů není zatažen jen provozem komunikačních aplikací na herních konzolích, nezřídka se totiž zločinné skupiny schází a domlouvají ve virtuálním světě her. S ohlédnutím do nedávné minulosti si vzpomeňme na odtajněné dokumenty Edwarda Snowdena z roku 2013, kde se uvádělo, že NSA a CIA se skutečně pokoušely infiltrovat určité skupiny například ve hře World of Warcraft,ale i jiných.

Zdroj: GameRant, Forbes, Daily Telegraph

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Nejede internet? Nudit se nemusíte, Chrome má v sobě skrytou hru

Nejede internet? Nudit se nemusíte, Ch…

28.  3.  2017 | | 15 N/A
10 nejzajímavějších grafických proměn světa Minecraftu

10 nejzajímavějších grafických proměn …

Minecraft může vypadat trochu jinak, než ho znáte. Hra se totiž dočkala několika modů a rozšíření. Podívejme se na 10 nejzajímavějších balíčků s texturami a kosmetickými úpravami.

25.  3.  2017 | | 10 N/A
FlatOut 4: Total Insanity – návrat legendy? (recenze)

FlatOut 4: Total Insanity – návrat leg…

Závodní série FlatOut se dvanáct let své existence jistě stala kultovní záležitostí, a to i navzdory hodně nepovedenému třetímu dílu. Přest,o nebo právě proto jsme na plnohodnotného následovníka museli čekat dlouhých šest let. Vyplatila se taková dlouhá odmlka?

17.  3.  2017 | | 10 N/A
10 herních klenotů, které jsme hrávali na přelomu 80. a 90. let

10 herních klenotů, které jsme hrávali…

Díky neustálému vývoji v oblasti herních PC a konzolí jsme si zvykli na neustálé rozmazlování a hodně realistickou grafiku. Je třeba si ale uvědomit, že tomu tak rozhodně nebylo vždy. Dnešní příspěvek má tak hned dvě poselství.

včera | | 22 N/A
Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru do cizích světů (galerie)

Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru …

Mass Effect: Andromeda vychází až 23. března, ale díky EA Access jsme si od 16. března mohli k plné hře přičichnout. Podívejte se na naše pohlednice z cest.

19.  3.  2017 | | 5 N/A
Simulátor skládání počítače - naučte se stavět stolní počítač

Simulátor skládání počítače - naučte s…

V době, kdy simulátor zemědělské techniky patří k nejúspěšnějším hrám, bylo jen otázkou doby, kdy někdo udělá simulátor, který skutečně využijete - simulátor skládání počítače.

16.  3.  2017 | | 4 N/A
10 tipů, jak být ostříleným borcem v Mass Effect: Andromeda

10 tipů, jak být ostříleným borcem v M…

Nový Mass Effect je plný nástrah a novinek. Pomůžeme vám se s nimi vypořádat.

22.  3.  2017 | | 6 N/A
Mass Effect: Andromeda - nový začátek (recenze)

Mass Effect: Andromeda - nový začátek …

Znovu do vesmíru, znovu za záchranou lidstva. BioWare se vrací ke své kultovní značce, co říkáme na její nový začátek?

26.  3.  2017 | | 14 N/A