Hry a zdraví: proč je pro vás hraní her lepší, než si myslíte

To, že hry jsou blahodárná činnost nám hráčům jistě nikdo nemusí vysvětlovat. Avšak tu a tam se hodí mít v záloze pár článků s důkazy, které jasně vysvětlí, proč u těch her prosedíme tolik času. Pojďme se tedy společně podívat na vědecky prokázané pozitivní důsledky hraní her a odhalme část toho, co nám za ty roky daly.

Rychlost reakcí

Doba mezi podnětem a naše schopnost, jak rychle na něj dokážeme zareagovat je opravdovým základním kamenem určujícím podstatnou část toho, jak dobří ve hrách jsme. Je to pilíř, který odděluje zrno od plev, a jeho zlepšení je klíčem k úspěchu i v mnoha jiných aspektech života.

Naše centrální nervová soustava obsahuje něco okolo 100 miliard nervových buněk, které přijímají informace z naších smyslů, tedy zraku, čichu, dotyku, chuti a sluchu, a tyto signály pak přenáší do našeho mozku, který je následně mění ve fyzické a mentální reakce. Celý tento proces trvá jen zlomek vteřiny a vědci hovoří o časovém rozpětí od 150 do 300 milisekund.

Víte, že

opravdu dobří hráči FPS

mají reakční rychlost

srovnatelnou

s piloty stíhaček?

Nabízí se tedy otázka, zda mají hry na hráče z dlouhodobého hlediska nějaký pozitivní vliv. Zajímalo to i vědce a jak je u nich zvykem, nelenili a našli způsob, jak to otestovat. Postavili tedy pařany akčních her proti hráčům strategií a zaznamenali, že první skupina měla zhruba o 25% lepší výsledky, což pravděpodobně nikoho z nás nepřekvapuje. Jedna otázka však zůstala nezodpovězena – na kolik jsou tyto reakce přesné? 

Vědci tedy udělali to, co mají v životě opravdu nejradši, spustili další sérii testů. Ty jasně odhalily, že hráči první skupiny reagují stejně přesně jako ty ze skupiny druhé. Tedy jen o něco rychleji.

1296x728-header-1296x728.jpg

Internet dnes nabízí řadu vychytávek a pokud by vás zajímalo, jak jste na tom konkrétně vy, můžete si dobu svých reakcí změřit například ZDE. Typická reakční doba člověka se pohybuje okolo 200 až 300 milisekund, schválně se s vaším výsledkem pochlubte v komentářích.

Jen tak mimochodem, vědci zkoumali i hráče, kteří pracují jako chirurgové a věřte nebo ne, i oni dosahovali lepších výsledků, a to jak svou rychlostí, tak i precizností. Byli tedy efektivnějšími řezníky než jejich kolegové.

Diskuze (14) Další článek: Dr Disrespect dostal permaban, na Twitch.tv si už nezastreamuje

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,