Hry nemohou dospět pro dětinskou společnost (komentář)

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 13

Diskuze k článku

Robotron3  |  28. 09. 2011 13:46

A jak by to mělo vypadat, kdyby hry dospěly?

 |   |  Odpovědět
Jan Vávra  |  28. 09. 2011 18:51

Podle me vic pribehu, nametu, min predvidatelnejch vzruchu. Jak jsem psal, Silent HIll 2 mi prijde mnohem atmosferictejsi, nez Alan Wake. A to kompletni, finalni dospeni? Celkem se mi libi tvoje predstava, ze fotorealisticky hry by spis pripominaly filmy, kde si divak muze libovolne natacet kameru atd.. Mne treba hrozne bavi prozkoumat velkej a bohatej svet, treba v GTA IV jsem byl nadsenej uz jenom z toho zpracovani moderni Ameriky - pres reklamy, hlasky v radiich, narazky na boj proti terorismu atd.. Nejlepsi by bylo, kdyby se clovek v tom svete moh plnohodnotne zabavit, at uz by hral za gangstera, nebo za taxikare-pristehovalce, kterej se treba musi potykat s novejma zakonama, kulturnim sokem atd.. ,) Vzdyt i ten Dostojevskij dokazal perfektne zachytit menici se svet kolem nej.

 |   |  Odpovědět
Robotron3  |  28. 09. 2011 19:09

Jenomze to jsou dve veci, ktere si vzajemne celkem odporuji. Budto muzes mit striktne pribehovou hru, skriptovanou, linearni, a nebo naopak velkej bohatej svet, kde vlastne pribehu jako takovyho je minimum, a pribeh si trvoris sam, ze svet objevujes a bavis se v nem (Gta skloubi sice oba smery dohromady, ale uz z lehke schizofrenie GTA IV bylo videt, ze je rada hracu z toho zmatenych). Bud, tak, nebo tak. V tom prvnim pripade kvalita pribehu zalezi na scenari a tedy jiste dospeni a zkvalitneni obsahu je jiste na miste (i kdyz mainstreamovky jako Dragon Age a Mass Effect se docela snazi?), ale v tom druhem pripade? Je Minecraft uz dospela hra? Nebo bude Skyrim dospely? Cim ale vetsi svet, tim ta dospelost zabavy zalezi i na samotnem hraci. Cim dospelejsi hrac, tim se v otevrenem a rozlehlem svete chova dospeleji a tim ma ze hry dospelejsi pocit... Proto bych rek, ze i hraci musi dospet :)

 |   |  Odpovědět
Jan Vávra  |  28. 09. 2011 19:20

Ja po GTA IV verim, ze to skloubit pude.. treba, jednou, za sto let ,) Zrovna u Mass Effectu se mi velice libil system dialogu, ale to schema "kecy-hodina strileni koridorovyho strileni-kecy-strileni" je proste moc jednoduchy.

Kazdopadne fakt, ze to chce taky klast nejaky naroky na obecenstvo, me prave donutil k trochu skeptickymu komentari.

 |   |  Odpovědět
Robotron3  |  28. 09. 2011 19:30

Doufejme, ze to skloubeni pujde do budoucna stale lip a lip. Zatim ale v tyhle dobe je to prakticky to nejnarocnejsi v pocitacovejch hrach, do ceho se pustit... Snad proto se do toho poustej jedine tyransky firmy jako Rockstar, z ktery slabsi vyvojarsky povahy po dokonceny hre odchazej :) Ale za X-let, s mnohovykonnejsim hardwarem a rychlejsimi a privetivejsimi scriptovacimi jazyky... Verim, ze hry casem opravdu "dospeji", ale zatim je porad velkej ukol takovou "velkou hru" vubec technicky udelat.

 |   |  Odpovědět
Robotron3  |  28. 09. 2011 19:51

Jeste takovej priklad me napad. Pro me treba zablesk dospely hry, pritom stale strilecky, zadny filozoficky adventury, byla a je Far Cry 2. Jedes do Afriky a ocitas se v nepratelskym prostredi, v kterym musis hlavne prezit. Autenticita prostredi je pusobiva... Hodne slusna hra, az na jednu jedinou nepatrnou drobnost, ktera z celyho dojmu castokrat dokaze udelat uplnou frasku, respawn nepratel. Rozumny pristup, aby se ta hra vubec nejak hybala a nebyla s herni dobou zabugovana exponencionalne (coz i tak byla), ale s katastrofalnim vlivem na hratelnost a celkovy dojem. Jinak uz by to pro me byla "dospela" hra. Takze i kdyz se rika, jak dnesni hardware je dostatecne vykonnej na cokoli, neni tomu tak, a za "dospelymi" moznostmi, nebo jejich absenci kolikrat muze i prave ta technicka stranka her... Coz je vlastne dobre, protoze do budoucna se to muze jedine zlepsovat.

 |   |  Odpovědět
Jan Vávra  |  28. 09. 2011 20:02

Ha, no vidis, Far Cry 2, to je primo vynikajici priklad ,) Ale nehral jsem to prave kvuli tomu co popisujes, prijde mi to vyslovene dementni a jenom bych se vztekal. Ale tohle je prave taky dost dobra cesta.

 |   |  Odpovědět
Colombo  |  28. 09. 2011 21:23

Já bych si pár oříšků otevřel, jestli jsem v nich našel šaty, nebo to byl jen shnilý ořech, posuďte prosím sami.

Nejprve bych se zeptal: Co konkrétně myslíte tím "dospělé hry"? Co vlastně všechno obsahuje ten pojem "dospělé"? Může to nějak srhnout? Vystihnout? A jsou opravdu ostaní média dospělá? Není jen dospělost něco ve smyslu stáří a obsahově to vlastně nijak nespecifikuje? (tedy jen společenský status, dospělost je něco, co již považujeme za naprosto normální a přirozené).

Jsou komixy dospělé? Znalec by řekl, že ano, neznalec nejspíš, že ne. Můžeme tedy rozdělit ono zábavní médium, a tedy i hry, jako dospělé a nedospělé? A nezjistili bychom, že hry vlastně už dávno dospěli, jen jsou ty dospělé hry, kvůli menšímu celkovému trhu, vlastně jen mnohem méně rozšířené?
A nebudou požadovat starší hráči dospělejší hry? Tedy opět jen ta generační zaležitost?

 |   |  Odpovědět
Colombo  |  28. 09. 2011 21:24

A ještě bych to doplnil: a udělá Warhorse dospělou hru?:D

 |   |  Odpovědět
Jan Vávra  |  28. 09. 2011 21:50

A jeste doplnim: na hru od Warhorse snad nejde nebejt zvedav ,)

 |   |  Odpovědět
Jan Vávra  |  28. 09. 2011 21:48

Komiksy maji svoji Maus, ktera btw poslouzila ve spouste eseju. Kdo pise o Defconu? Mozna je tema jaderny valky prekonany, mozna skutecne chybi lidi, co hraji hry a zaroven pisi zaznamenanihodne eseje. Prave o nametu dospele hry by se mela dat napsat esej.

 |   |  Odpovědět
Biosko  |  29. 09. 2011 12:39

Dospela hra> Half-Life
Nedospela hra> Modern Warfare

 |   |  Odpovědět
Resty  |  28. 09. 2011 12:22

Kde mozem kliknut "Like" :)

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor