Hry po odstřihnutí

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 30

Diskuze k článku

Tehomas  |  29. 04. 2013 19:52

Jo, pánové a dámy. Při současných trendech pirátství a rostoucích kapacitách internetu, hádám že se blíží doba, kdy bude velká část her, včetně singleplayerovek, distribuovaná jen jako clienti k nějakému cloudu. Nejspíš pak budeme mít předplatné k něčemu, co nám bude poskytovat sadu her jednoho distributora a dokud platíš, můžeš hrát co chceš. Něco ve stylu onlive. Hra, jejíž exáč se nedostane mezi lidi, prostě půjde cracknout a rozšířit jen těžko. Nemusí se vám to líbit, ale výroba her je prostě byznys a ten kdo přichází o peníze se chce bránit. Vy proti tomu můžete udělat jen jedno - ukázat jim, že se vyplatí dělat skutečně offline hry tím, že je budete kupovat a těm s big brother funkcemi se obloukem vyhnete...

 |   |  Odpovědět
.  |  26. 04. 2013 12:23

Konečně někdo napsal to co si myslím už asi 3 roky. My zaplatíme brutální kupní cenu za hru, ale v podstatě není naše. Peníze posíláme kdoví kam, nikdo z příjmů neplatí daně a až se vydavatel rozhodne, že už hru nechce provozovat, tak vydá nějaký patch, který pokud budete hru chtít sputit, musíte kliknout souhlasím a tím pro něho jakákoliv právní povinnost končí. Fakt prasárna.

 |   |  Odpovědět
George  |  26. 04. 2013 20:59

Přesně tak. Je to prasárna a nenasytnost. Nejvíce mi vadí jakékoli zbytečnosti typu Steam,Origin a podobně. V minulosti jsem si takto pořídil Mafii 2 a dnes ji kvůli tomu klidně někomu daruji.
Takže dnes když hru chci tak si ji bez těchto programů a nutnosti online klidně koupím na DVD.
Pokud tam je požadavek na online co nemá opodstatnění nebo tyto Steamy apod. tak jdu jinou cestou a vyrobce je bez zakaznika.

 |   |  Odpovědět
Substance242  |  24. 04. 2013 14:48

Keď si o pár rokov budem chcieť zahrať na PS3 Gran Turismo 5 online - budem mať smolu, servery budú vypnuté.

Keď to isté budem chcieť s LFS na PC - bez problému, server niekto spustí u seba a ide sa.

 |   |  Odpovědět
Greenscale  |  22. 04. 2013 12:37

Nemám rád slovo "trend". Jakmile se něco označí za trend, znamená to, že se dané téma zveličí, uživatelsky zjednoduší, a každému se cpe pod nos, ověnčené superlativy jako "moderní", "cool", "trendy", "nepostradatelný"... A "béhovada" spokojeně bečí že jsou cool, a in a online a trendy, a nosí penízky svých rodičů různejm vychčijónům, a ještě se pak zastávají jejich praktik jako něčeho, co je správné, moderní a legální. Už to není tak, že tlak společnosti a různých zájmových komunit definuje vývoj ve firmách - firmy si dnes vychovávají své poslušné a nekonfliktní konzumenty :o( A jim se to ještě líbí....

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  23. 04. 2013 16:40

Spíš máš zkreslené představy o tom, co zákazníci chtějí. Navíc za to, co chtějí/nechtějí, nejsou ochotní bojovat. Stačí se podívat, jaký efekt mělo vypuštění nových telefonních tarifů - spousta lidí teď přechází na nové tarify, přestože už před tím byla možnost si sjednat u operátora "podpultové" tarify. Jenže to by se musel zvednout telefon a vynaložit nějaké úsilí. A protože většina lidí nebyla ochotna to úsilí vynaložit a zároveň chtěli telefonovat, operátoři neměli důvod plošně zlevňovat.

Stejné je to u her. Lidi sice po Diablu 3 nadávali na always-online, ale stejně si SimCity koupili, protože chtěli tu hru hrát a nebyli ochotni vynaložit úsilí k protestu, takže EA nemá důvod cokoliv zásadně měnit - lidi tu hru hrajou dál a dál utrácejí peníze za DLC...

Uživatelé mají tu sílu v rukách, ale museli by být názorově konzistentní a ochotní se něčeho vzdát nebo něco udělat, aby byla jejich vůle vidět. EA se na stížnosti v diskusích vykašle - je zajímá, jestli produkt vydělává a nebo ne. Kdyby lidi na protest hromadně přestali SimCity hrát a jasně by deklarovali, že důvodem je A-O ochrana, najednou by nebyl s odstraněním A-O žádný problém. Na to vsadím svojí roční výplatu.

 |   |  Odpovědět
StarFactor  |  21. 04. 2013 16:35

Nazdárek! :)) Musim souhlasit, že tenhle online trend je cesta do pekel. Neberu teď argumenty které vypsal uživatel ''cobra'' nic ve zlém ale připomíná mi typičského konzumenta zpracovaného reklamou :))
Faktem je ani ten Steam neni žádná jistota, jasně dá se to hrát i v offline - ALE - občas se stane že si klient bude hledat update a tak bez netu steamko vůbec nespustíte.
Co mě ale nejwíc vytáčí, je že se dnesska na MPčku připojujete k nějakejm central serverům, neni tady možnost si vytvořit vlastní dedicated třeba i na offline letní LAN párty. A když spadne central máš smůlu. Nehledě nato že za nějaký dwa roky ti servery odstřihnou a titul můžeš zahodit.
''cobra'' naspal výše argument že vydavatelský dům THQ zkrachoval takže je logický že se na MPčko nepřipojíš, ale vo tom to právě je. Vzpomeň si na CS nebo BF, vůbec mě nezajímá že někdo zkrachoval, prostě kliknu na 'Create new server' a jedem, pařba neohrožena! :))

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  23. 04. 2013 16:50

Jaké přesně argumenty máš na mysli? :) Všechny vycházejí z dlouholeté praxe ve videoherním průmyslu a schopnosti hodnotit uživatele podle toho, jak se opravdu chovají a ne podle toho, jak se chovám a myslím já, nebo jak by se logicky měli chovat. Lidi se nechovají logicky.

Steam se s odpojeným netem chová při hledání aktualizací naprosto normálně - jako by žádná aktualizace neexistovala.

To s THQ nebyl argument, ale konstatování faktu Nepřítomnost dedikovaných serverů mě sice netrápí, ale uznávám, že pro hráče to není úplně optimální věc.

 |   |  Odpovědět
David  |  21. 04. 2013 16:00

já kupuju jen hry, které lze hrát plnohodnotně v offline módu - ať už jde ve větší míře o GOG distribuci nebo i některé ty hry dostupné na steamu, tam mi už ale smrdí nutnost mít nainstalovaného jejich klienta, proto co jen jde, to koupím raději na GOGu, dokonce i prvních Falloutů jsem se v nedávné slevě na steamu ani nedotknul, zatím je mám jen na starých CD z levelu a od CD projektu

žádnou hru, která vyžaduje permanentní online připojení bych nekupoval

permanentní online připojení si může vydavatel dovolit jen u titulů o kterých ví, že se budou prodávat tak jako tak (Diablo, SimCity), provést něco takového u fungl nové značky by se neodvážilo ani EA, nicméně tyto hry se vždy prodávají za pořádnou pálku a pokud se kdy objeví ve slevě, je to jen pár žalostných procent, upirátit se to efektivně nedá a v době, kdy by cena mohla klesnout na přijatelnou hladinu to už stejně hraje málokdo a servery se pomalu zavírají

pokud je někdo závislý na hraní her, tak do toho těch 60 euro třeba na startu vrazí, ale normální člověk dá od něčeho takového ruce pryč

já třeba strávil spoustu času u Diabla 2, pravda, pouze singleplayer, ale i tak jsem si s tím užil spousty legrace, nicméně Diablo 3 mě díky všem těmto okolnostem nechává chladným... v jiné situaci bych tu hru i vyzkoušel a nebál bych se ji za rozumnou částku koupit, takhle si ji ale zahraju maximálně, pokud někdy vydají nějaký způsob retro edice pro singleplayer na způsob GOG verzí, jinak si s tím můžou dělat co chctějí

 |   |  Odpovědět
pfa  |  21. 04. 2013 13:19

Článek jsem ani nedočetl. Napsaný je stylem "někdo mě sebral hračku, tak to musím vykřičet do světa". Dobré téma, ale špatně pojato. Osobně nepíšu nikam (proto mou kritiku berte s rezervou), ale chtělo by to se trošku uklidnit a pak by se to dalo i číst.

 |   |  Odpovědět
eeeee  |  21. 04. 2013 09:17

Clanek je zbytecne hystericky. Ano, nikdo vam nebude garantovat 100% pripojeni 24 hod denne, ale to plati treba i pro elektrinu. Muj mobilni internet je spolehlivejsi, nez elektricka pripojka do domacnosti, ta ma nekolik vypadku rocne. Mam snad brojit proti konzolim na elektricke napajeni?

A navic se v clanku zcela nesmyslne jednim smahem zavrhuji alternativy. Neni to o vydavatelich, je to o hracich, za co jsou ochotni nejvic utracet. Vydavatele se tomu prizpusobi.

 |   |  Odpovědět
Karolína  |  20. 04. 2013 20:45

K tomu článku není co dodat. Často si ráda zahraju a už i mně začalo docházet kam to vše směřuje. Ještě co se týče toho jejich blokování bazarových her. Není to náhodou nelegální, aby lidem zakazovali následný prodej? Vždyť například automobilky také nemají zisk ze sekundárních prodejů ojetých aut a nikdo lidem nezakazuje je prodávat. Jak by to pak asi vypadalo, kdyby lidi nemohli prodat svou starou ojetinu, či cokoliv jiného např. z elektroniky apod. Opravdu mne vytáčí co všechno si dnes vydavatelé dovolí!!

 |   |  Odpovědět
avatar
20. 04. 2013 23:02

Ohledně dalšího prodávání bazarových her - tohle je právě dost sporné hlavně z legislativního pohledu. Na jednu stranu tu máme fyzický nosič, jehož majitelem je právě kupující a který si s ním může dělat co chce, pokud nebude pozměňovat data, které na něm jsou (cracky, mody a podobně), protože to je proti licenčnímu ujednání. Na druhou stranu tu je právě ta licence - hra, tedy onen soft patří firmě a ta nám ho neprodává, ale v zásadě pronajímá na neurčito a za jednorázovou platbu! Takže když tedy někomu prodám jetou hru, manipuluji tím zároveň s právy nájemce, tedy firmy a ta s tím samozřejmě nemusí souhlasit, protože hru prodala jednomu jedinému uživateli a nikoliv ještě někomu jinému - z toho pak nemá ani korunu.

Ovšem asi tak na konci minulého roku jsem zachytil nějaké signály ohledně snahy nějak definitivně vyjádřit jak na tom s tím vlastnictvím doopravdy jsme, jestli můžeme přeprodávat hry a tak dále. No, bylo to mírně pozitivní, protože to šlo předběžně před nějaký Evropský soud a ten nepravomocně rozhodl, že firma nesmí bránit přeprodávání již jednou odprodaných her. Ale tohle je teprve první kolo.

 |   |  Odpovědět
eeeee  |  21. 04. 2013 09:21

Presne tak, pronajmuty byt take nelze prodat nebo pronajimat dal. Navic bazarovemu prodeji nikdo nebrani, ten je mozny i nadale, jen si bazarovy kupujici musi prikoupit online pass a to je fer.

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  21. 04. 2013 13:53

Nechápu, proč se pořád kvůli tomuhle lidi rozčilujou. Však ti nikdo nezakazuje v bazaru prodat krabičku a DVD, tedy naprosto všechno, co ti patří. Software na DVD ti nepatří a při instalaci souhlasíš s tím, že ho nebudeš dále distribuovat. Proč má tolik lidí pocit, že by měly smlouvy platit jen jednosměrně (tedy od nich k firmě a naopak už ne)?

 |   |  Odpovědět
wef  |  22. 04. 2013 01:18

tak třeba i kdybys podepsal smlouvu že se stáváš otrokem tak je neplatná. to samé platí pro smlouvy v mnoha odvětvích které se růžně liší pravidly. je totiž absolutně normální chránít spotřebitele právě před takovýmito věcmi a věřím že jednou i tato věc u softwaru bude velice svázána zákonými pravidly

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  23. 04. 2013 16:23

Špatně je už to, že spotřebitelé potřebují ochranu z venčí a nejsou schopni se chránit sami třeba tím, že si ty smlouvy pečlivě přečtou, případně zkonzultují s právníkem. Doufám, že k prohlubování ochrany spotřebitelů v oblasti softwaru nadále docházet nebude - už teď jsou chráněni víc než dodavatelé.

 |   |  Odpovědět
mmme  |  20. 04. 2013 19:43

Můžeme nadávat, to je ale asi tak vše co zmůžeme. Je trend byt vždy a všude online (mobily, hry) a bude to jen horší. Herní firmy budou neustale zkoušet co si můžou dovolit. Až to přepísknou a hráči se vzbouří a přestanou dostatečně platit, na chvíli změní strategii generování zisků. Naštesti je tu přímé financovaní vývojařů hráči, nebo podobné právě se vyvýjející obchodní modely. O budoucnost se nebojím, vždy bude nějaká alternativa hrát hry jinak než se nám budou snažit vnutit velcí vydavatelé.

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  21. 04. 2013 14:09

Hlavně že hráči nezkouší, co všechno si můžou dovolit...

Hráči se nikdy nevzbouří. Stačí se podívat, jak hezky funguje freemium model. Kdyby měli hráči nějaký problém s taháním peněz z jejich kapes, freemium model už by se dávno nepoužíval. Hráči jsou poměrně bohatá skupina lidí a vesměs jim na ceně nesejde - oni sice nechtějí kupovat hry za 1600, ale pak si koupí dvě hry za 800.

Přímé financování skončí ve chvíli, kdy dojde k nějakému průseru - vývojáři vyberou prachy a pak nic nevydají. Vydavatelé tu budou pořád a digitální distribuce se kvůli tlaku na cenu stane primární distribuční platformou. To je to jediný, čeho hráči svojí věčnou nespokojeností dosáhnou.

 |   |  Odpovědět
tom  |  20. 04. 2013 19:08

Takhle mě vypekli na Homefrontu, Hra 2 roky stará a už jim nefachčí MP.

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  21. 04. 2013 14:10

THQ zkrachovalo!!! Jak by proboha mohl fungovat multiplayer, když ho nemá kdo provozovat? Stejně dopadlo Saints Row 3 a další THQ tituly.

 |   |  Odpovědět
Michal III  |  25. 04. 2013 10:31

A preto by mali tvorcovia a vydavatelstva spriustupnovat nezavisle fanusikovske servery. Predstav si, ze skrachuje automobilka a uz by ti neslo auto. Tiez by si to bral tak v pohode ?

 |   |  Odpovědět
Buc  |  03. 05. 2013 13:50

Jasně, THQ zkrachovalo, ale hry se prodávají dál, tj. někdo inkasuje peníze. Takže to, že multiplayer nemá kdo provozovat, je zjednodušení; když se hra prodává, tak tady evidentně nějaký vlastník existuje.

 |   |  Odpovědět
flash  |  20. 04. 2013 19:06

Konecne to lidem zacina dochazet ze byt vlastnikem neceho co ma spojitost s internetem je spatne. Jeste nedavno si plno lidi libovalo jak je bozi ze maji plno her treba na steamu a nechteli ani slyset ze vlastne nemaji nic, ze to jejich vlastnictvi her je jen zavisle na tom jak dlouho ona sluzba bude funkcni. Ted se to trochu zacina obracet po problemech Sony,Diabla,Simcity atd lidem zacina dochazet ze neco je spatne. Dalsi problem jsou DLC ktere jsou ve vetsine pripadu dostupne jen online, za par let az nekoho chyti retro nalada a bude si chtit zahrat hru komplet i s DLC bude mit pravdepodobne smulu. Jedine reseni je vsechno zalohovat jak za krale klacka a ( co se tyce PC) obstarat si ke sve originalce crack ktery hru spusti bez potreby sluzby/internetu.

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  21. 04. 2013 14:20

Není to pravda... Že se ozvala nějaká malá skupina hráčů, kteří mají problém s always online hrami ještě neznamená, že by měli hráči obecně problém s online službami, třeba jako Steam. Naopak, digitální distribuce je na vzestupu a za nepříliš dlouhou dobu (několik let) vytlačí menší retailery na okraj zájmu. Už teď v oblasti PC her fungují retailové obchody jen jako přeprodejci hezky (a často nákladně) zabalených aktivačních klíčů. Neříkám, že zmizí, sběratelky tu budou asi pořád, stejně jako různé marketingové a brandované předměty... Ten trend tu je, muselo by se stát něco velkého, aby se změnil - třeba ukončení provozu Steamu (nebo jiné velké DD služby).

 |   |  Odpovědět
avatar
21. 04. 2013 14:37

No... jak bych to... Asi takhle: Ty předpokládáš, že digitální distribuce se stane tím hlavním způsobem jak prodávat hry. S tím bych klidně souhlasil (bohužel). Zároveň ale tímto i předpokládáš, že nehrozí vypnutí těchto služeb - což je myslím nebezpečně naivní. Když dám stranou hrozbu hackerského útoku, který by teoreticky mohl dejme tomu vymazat databáze zákazníků (a jak potom dokážeš, že jsi za hru opravdu zaplatil?), tak si stojím za prostým faktem, že dříve nebo později všechno chcípne. Přes to vlak nejede, tomu se říká život.

Co se retailu týče - je tu možnost (ale opravdu je to jen možnost), že v blízké budoucnosti nebudou vůbec žádné krabicové prodeje. Koukni se na obecný trend, kdy spousta počítačů a to ať už jde o klasické desktopy, laptopy, notebooky, konzole (údajná nová revize X360) nebo současné tablety, telefony, handheldy (PSP Go) a dost možná i budoucí generace revizí konzolí jednoduše nemá, nebo nebude mít mechaniku, ve které by se fyzické médium dalo přehrávat (pokud si nekoupíš externí mechaniku, ale to u specializovaných herních zařízení je velmi vzácné). Situace pomalu spěje do bodu, kdy prostě přestanou vycházet krabičky a to myslím i speciální edice her a podobně.

V tomto světle si musím tedy klást otázku: Když už může umřít něco tak ikonického, monolitického a doposud jevící se jako nesmrtelného jako je klasický retail, protože přišlo něco modernějšího, pro vydavatele výhodnějšího a tedy i "lepšího" jako je digitál, není tu možnost, že dříve nebo později přijde něco, co dnešní digitál odsoudí k zapomenutí? A kde pak bude ten slavný Stean, PSN, LIVE, GoG...?

Já to nevnímám jako malý problém několika málo lidí, kterým nefunguje "něco". Já to vnímám jako vážný symptom pro celou herní společnost globálně.

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  21. 04. 2013 15:05

Předpokládám :) A vypnutí hrozí. Ale to je situace asi stejná jako že se ti poškrábe disk, že ho ztratíš při stěhování, někdo si ho půjčí a nevrátí, hra přestane být kompatibilní s operačním systémem, odejde ti historická konzole a ty neseženeš jinou... Takový věci se stávají dnes a denně. Nedá se tomu zabránit, ale naučili jsme se s tím žít. Naučíme se žít i s tím, že přijdeme o hry na Steamu (v té době už to možná bude úplně jedno) apod.

Však to říkám :) V krabici se sběratelkou vůbec nemusí být médium... Může tam být jen kartička s redeem kódem :)

 |   |  Odpovědět
flash  |  21. 04. 2013 17:27

To ze ti odejde konzole nebo ze se hra stane nekompaktibilni se da vzdy nejak resit (emulatory,instalace stareho systemu atd) ale kdyz mas hru zavislou na nejakem serveru potazmo sluzbe ktera uz neexistuje tak reseni neni zadne. Ja nevim, proste nikdy jsem hru kterou mam jen stazenou nepovazoval za neco co vlastnim, pro nekoho fyzicka pritomnost dulezita..hmm..tak trochu by se dalo prirovnat porno/realna partnerka:)
To ze se s tim naucime zit je sice pravda ale nemam rad kdyz me nekdo rika ze tak zit musim..o to asi hlavne jde..

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  23. 04. 2013 16:18

Přítomnost DD klientů se dá "nějak" řešit už dneska. A hlavně třeba u Steamu jde už naštěstí většina her hrát i offline :)

 |   |  Odpovědět
Spidla  |  05. 06. 2013 17:23

Souhlasím s váma, proto nakupuji hry jedině na http://www.spidla.cz/ které nevyžadují připojení k internetu

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor