Hry pro rok 2000 - dějství prvé

Jestli vás zajímá, jakých her bychom se měli dočkat v roce 2000, jste na správném místě. Celkově je připraven několikatidílný hutný přehled her, které by se měly v průběhu roku objevit v prodeji, leč záměrně dodávám pouze měly, protože ze zkušeností vím, na kolik let se takový vývoj hry může protáhnout a nakonec se stane, že třeba vůbec nevyjde.
Začneme hodně zeširoka, z vesmíru. I přes nejrůznější zdržení a nepředvídané události se asi nejdříve dočkáme několika napodobenin stařičké Elity. Jednak to bude nezdolný Derek Smart se svým Battlecruiserem Millennium, což by už konečně mělo být něco jako finální verze jeho Battlecruisera 3000AD se všemi vylepšeními, které za těch pár let posbíral, a ke konci roku nás tentýž člověk obšťastní Battlecruiserem 3020AD, což by měla být podle jeho slov další generace tohoto simulátoru, ale mě to spíš přijde jako hodně drahý nekompatibilní datadisk. Soupeřit s ním bude třeba Silent Space od Cryteku, o kterém zatím není moc informací dostupných, krom několika obrázků, se kterými se patřičně vytahuje, nebo Tachyon: The Fringe od Novalogicu, kde si jako Jake Logan budete v daleké budoucnosti hrát na žoldáka, který se svou vesmírnou lodí vrhá do konfliktu mezi mocnou korporací a jedním planetárním systémem. U single playeru se nedočkáte klasické lineární kampaně, ale vždy budete mít k dispozici několik zakázek, ze kterých si budete moct vybrat. Připravuje se také rozsáhlý multiplayer až pro sto hráčů. Zajímavý bude určitě i Star Trek: Klingon Academy, hra silně podobná Starfleet Academy, tedy komplexní vesmírný simulátor ve Startrekovském světě. Pro single playera je připraveno přes třicet misí přeplněných akcí, haldy lodí a zbraní a ani na multiplayer se nezapomnělo. Samozřejmě nebudou chybět ani videa, s některými oblíbenými postavami z filmů či seriálů. Pakliže patříte k příznivcům přece jenom trochu akčněji laděných her a lá Wing Commander, určitě vás potěší Starlancer od Digital Anvil, o kterém autoři tvrdí, že velký důraz kladou na strhující příběh a grafické zpracování. Také se nechali slyšet, že byste se měli proletět v 80 různých strojích a mohli používat přes 20 zbraňových systémů. Stejně laděná bude zřejmě i The 10th Planet od Bethesdy Softworks , která si pohrává s myšlenkou, že kdesi za Plutem, devátou planetou naší soustavy, se hodně dlouhou dobu krčila malá planetka, (překvapivě...) desátá. Prapodivnou shodou okolností na ní také vznikl život, a když lidské pokolení založilo první základnu na Plutu, tito živočichové se drobet začali bát, a tak nám pro jistotu vyhlásili válku. Nemusím snad dodávat, že kdyby tihle mimozemšťané byli na úrovni mého psa, asi by to jako námět na hru nestačilo, takže se nebojte, oni jsou přece jenom trochu napřed. Hra bude mutací mezi Wing Commanderem s příměsí strategie a nezbytného vývoje nového vybavení (to by mělo zajít tak daleko, že si budete navrhovat i rakety). Veškeré potyčky se budou odehrávat v širých dálavách naší soustavy, a když vás to přestane bavit, budete si moct zaletět na nějakou tu planetu a prohnat se její atmosférou.

U akce zůstaneme i nadále, ale tentokráte v té nejčistší podobě first-person stříleček. Na tento rok je připravováno hnedle několik velmi napjatě očekávaných titulů jako Duke Nukem Forever, který před časem přesedlal na Unrealovský engine a jeden z posledních drbů říká, že by se v něm měli objevit i řiditelné dopravní prostředky, tak jako tomu bylo třeba v Redline. V podobném duchu drsného chlapíka se ponese i dílko Gathering of Development s názvem Max Payne nebo třeba Loose Cannon od Digital Anvil, které se pro změnu odehrává v nedaleké budoucnosti, kde otevřeně vládnou velké korporace a na potírání zločinu si najímají bounty hountry, tedy vás. Zločince můžete honit buď po vlastních nebo za použití jednoho z patnácti typů lehce futuristických aut. Pohybovat se budete krom volných prostranství také v několika plně realistických městech včetně provozu na silnicích a ostatních obyvatel, takže celkově to bude jakýsi mix mezi Quakem a Driverem. No a konečně by se měla také objevit i přes řadu odkladů a pochybností Daikatana od Ionstormu. Čistě akční first-person hra točící se okolo mocného samurajského meče, který má možnost cestovat v čase. Podíváte se tak do nejrůznějších časových období včetně futuristického San Franciska nebo starodávného Řecka. Na cestě vás bude provázet přes třicet různých zbraní a potkáte zhruba šedesát odlišných nepřátel. Stejný výrobce nás poctí ještě jednou lahůdkou zvanou Deus ex, která se opět odehrává v nedaleké budoucnosti, konkrétně roce 2052, a ve které se v roli J.C. Dentona zaplete do nadnárodních konspirací, obchodu s drogami a smrtí. Celá hra bude mít také silné RPG prvky včetně různých vlastností, dovedností a dokonce speciálních nanotechnologických vylepšení a samozřejmě haldy předmětů a zbraní. Ve stejném stylu a době se ponese i mnou snad nejočekávanější projekt BlackOps. Když jsem si o něm četl informace, trochu mi běhal mráz po zádech. Mělo by se jednat o first-person RPG, ale ne tak ledajaké. Autoři se pokouší ztvárnit cyber-punkový svět se vším všudy, plný kybernetických protéz, nanotechnologie a v neposlední řadě globální sítě, tak jak to známe z Gibsonova Neuromancera či na vlastní kůži okoušíme v Shadowrunu. Budete se tedy moct stát prvotřídním hackerem, žoldákem z ulice či samostatně pracujícím zabijákem a protloukat se nemilosrdným světem, volba bude na vás. Dočkáme se samozřejmě také v současné době velmi oblíbených týmových akcí v podání kupříkladu Hired Guns od Psygnosis, což je hra, která (tuším) vyšla před mnoha lety na tehdy dominující Amize a sklidila poměrně slušný úspěch, takže se na jaro připravuje její znovuzrození. Jedná se o týmovou 3D akci šmrnclou RPG, tedy pěkná 3D grafika (o tu se postará upravený engine z Unrealu), hafl lehce futuristických zbraní (celkem 17), hordy inteligentních nepřátel a kupodivu i spolubojovníků a samozřejmě rozmanitá místa akcí (vězení, městské ulice, laboratoře, vojenské základny...). Dalším zástupcem by měly být Private Wars od TS Group, kde určitě zaujme možnost přepnout do turn-based módu, takže by pak vše mělo vypadat spíš jako Incubation, nebo vás možná nadchne hodně hodně velký arzenál, jež bude čítat přes sedmdesát zbraní (jenom sniperovek jsem napočítal asi osm). Pro single playera by mělo být zhotoveno 25 misí odehrávajících se různě po světě (Japonsko, Švýcarsko, Ázerbajdžán...) a nebude chybět ani pořádný multiplayer. No a nakonec jsem si nechal ještě Experience od The Whole Experience, což je velice slibně vypadající first-person střílečka s prvky RPG, která se ovšem nedá tak lehce zařadit, ostatně posuďte sami. Nebudete hrát za člověka, leč za jakéhosi mimozemšťana, který bude ve virtuálním světě, stvořeném jeho mírumilovnou civilizací jako odstrašující příklad (jak by to mohlo dopadnout, kdyby se lidstvo dalo cestou válek). Postupem času budete nabývat nových dovedností jako je jízda na zvířatech, používání mocnějších zbraní atd. Hodně propracovaná by měla být inteligence nepřátel a také, jak je z obrázků patrné také grafika.

Diskuze (1) Další článek: Dungeon Master

Témata článku: , , , ,