Hry pro rok 2000 – dějství čtvrté a závěrečné

Adventury, podivnosti a závodění, to je náplní čtvrtého dílu seriálu o připravovaných počítačových hrách. Tímto dílem se celý seriál současně uzavírá – nezbývá, než věřit, že všechny informace, které zde uvádíme, se setkají s odpovídající reakcí u vývojářů, kteří splní termíny, které již stanovili.
Konečně opustíme svět plný krve, násilí a mocenských choutek všelijakých příčin a vydáme se do světa, kde voní benzín a spálené pneumatiky. V první řadě se mezi automobilovými simulátory objeví už tuším páté pokračování Need for Speed od Electronic Arts s podtitulem Porsche Unleashed. Jak název napovídá, celé hra se ponese v duchu Porsche, a tak si budete moct vychutnat všechny vozy této automobilky za posledních snad padesát let, což i s jinými dohromady dá zhruba osmdesát vozů (vcelku pořádný skok od High Stakes). Změny doznají i herní módy, kde se prohloubí ekonomická a realistická stránka a inovace v podobě větší volnosti nemine ani tratě, kterých by mělo být asi devět. Skutečnými, historií prověřenými vehikly se zaobírá i Trans Am Racing 68-72. Na výběr budete mít ze třinácti vozidel včetně Mustangů, Firebirdů či Dartů, u každého půjde samozřejmě nastavit milion devět různých atributů včetně pneumatik, rozložení brzd nebo nastavení převodovky. Tvůrci se prý řídili heslem dostát co nejvíce realitě, takže nebude problém dostat auto na tři kola v zatáčce (a na dvě kola a pak na střechu hned po zatáčce). Byl také vyvinut specielní deformační algoritmus, už ne žádná předem připravená poškození, všechno se bude propočítávat podle údajů při nehodě, takže každá bouračka by mohla být úplně jiná. Ke všemu je ještě slibovaná skvělá inteligence protivníků, tudíž se už nemůžu dočkat, jak to všechno dopadne. Do budoucnosti se podíváme v podání Mad Trax od Raylandu, jakožto velice jednoduchého závodění s několika málo vozy na necelém tuctu okruhů s důrazem na hratelnost, a v už trochu více propracovaném Felony Pursuit od THQ, který by se dal s trochou nadsázky charakterizovat jako Driver za padesát let. Na padouchy a strážce zákona si budeme hrát v necelých čtyřech desítkách misí, odehrávajících se převážně v městském prostředí, s normálním provozem udržovaným vysoce sofistikovaným AI algorytmem a projedeme se v celých patnácti různých vozech. V průběhu roku se rozroste i rodina Test Drivů o další kousek s názvem Test Drive Cycles. Tentokráte si na přetřes GT Interactive berou splašené trubky na dvou kolech , takže se dočkáme oblíbeného čachrování s penězi, tuctu tratí rozmístěných různě po světě, třiceti licencovaných motorek včetně několika Harley-Davidsonů, upgradování a trochu podivné grafiky.

U podivné grafiky zůstaneme i nadále v podání The Real Neverending Story od Discreet Monster, leč už v žánru, který bývá dost často v poslední době označován jako mrtvý, tedy v žánru zvaném adventury. Abych ale nezabředl do debaty, která v tomto článku nemá co dělat, vrátím se zpět k Nekonečnému příběhu. Ten by se podle mých informací neměl vůbec nést v duchu filmového zpracování tohoto námětu, ale spíš by se měl blížit původní knižní předloze. Tu ale bohužel neznám, takže nemohou posoudit o jak moc velký rozdíl půjde. Každopádně na nás bude číhat halda nejroztodivnějších monster a hádanek. I další hra si vazala za předlohu známou knihu. 20000 Leagues Under the Sea: The Adventure Continues od Southpeak Interactive bude adventura používající technologii Video reality, což znamená, že neustále civíte na běžící filmeček, pak někam kliknete či necháte prokrvit pár závitů při nějakém puzzlu a už zase civíte... Autoři sice tvrdí, že to tak nebude, ale známe své lidi, že jo. Trochou srandy nám zpestří život Stupid Invaders, u kterých bychom se měli řezat od začátku až do konce. S pět mimozemšťany se budeme protloukat celkem pěti sty obrazovkami, kde potkáme na padesát dalších postav. Po Prince of Persia, Panzer Generalovi a určitě ještě něčem jiném, se na nás chystá také další předělávka staré dobré hry do 3D kabátu, což je ostatně také jediný důvod jejího vydání. Půjde o Simona the Sorcerera 3D, který by měl veskrze zůstat normální adventurou plnou NPC (celkově by jich mělo být asi šedesát) a různých hádanek.

No a na úplný závěr tady mám dvě poměrně obtížně zařaditelné hry. Jednak to je Boarder Zone od Infogrames, snowboarďáckou gamesu, kterou podle autorů vystihují nejlépe slova „Fun, fast, extreme and great looking“. Možná by se ještě slušelo dodat slovíčko freedom, protože v téhle hře se zas až tak moc nehraje na nějaké předem vytyčené trasy. Je to spíš něco ve smyslu, tady máte kopec, sejdeme se dole, a kdo bude první, ten vyhrál. Jestli to vezmete přes střechu horského hotelu, železniční trať či skrz skupinku sličných lyžařek je pouze na vás. A to druhé jsou lodičky a ještě ze dřeva pod jménem Sea Dogs. Ne že bych měl něco proti zahnutým šavlím, pirátským vlajkám, papouškům, páskám přes oko a zajímavým protézám končetin, to ne, ale když se do toho všeho zamíchá magie, pterodaktylové a navíc vás vaše posádka ještě klidně může vyhodit přes palubu, je toho na mě nějak moc. Každopádně třeba právě vy si přijdete na své a jako kapitán jedné kocábky budete brázdit oceány sedmnáctého století.

Tímto náš seriál končí. Věříme, že vás zaujal a pomohl v představě, čím vším budeme muset v roce 2000 projít.

Váš názor Další článek: Star Trek: New Worlds – že by strategie?

Témata článku: , , , , , , ,