Hudba ve hrách aneb od pískání po Hanse Zimmera (téma)

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 11

Diskuze k článku

31. 03. 2012 19:46

Vzpoměl jsem si na soundtrack z prvního GoW, HL2 nebo starýho MoH, tam to byla masakrózní symfonie!

 |   |  Odpovědět
Millhouse  |  27. 10. 2012 14:51

No jasně, vždyť MoH, to je Michael Giacchino, asi nejlepší příklad toho, jak to skladat herní hudby dotáhne až ke Star Treku. Zrovna on mi v článku chyběl

 |   |  Odpovědět
Kocour  |  31. 03. 2012 16:05

Těch skladatelů bylo daleko víc, třeba Adam Gilmore nebo Rob Hubbard. Článek vyznívá jen jako info, že se ke hrám skládá hudba, a že to bylo v minulosti těžší a dělal to málokdo. Co třeba odkaz na nějaký archiv hudby z her? Vždyť existují celé archívy SIDů, SAPů a nejen jich. Jako krátké seznamovací info dobrý, ale označit článek jako téma je hodně odvážné.

 |   |  Odpovědět
31. 03. 2012 19:09

Pochopitelně, že skladatelů herní hudby je daleko víc - klidně by mohlo být 10 takových článků a stejně by se tam nevešlo všechno. Kouzlo je umět vybrat to základní a zajímavé, což je smysl těchto článků - původně vychází v časopisu Computer a jsou limitované dvěma stránkama (zapomněl jsem to při vkládání nakonec dopsat, jako to v podobných případech dělám).
Mimochodem, co je podle vás definice slova téma, že je odvážné tak článek označit?

 |   |  Odpovědět
Kocour  |  03. 04. 2012 11:21

Ale toto není časopis (a časopis je blbá výmluva), tudíž je tu místa a místa. Když si vzpomenu třeba na Softwarové noviny, což bylo asi tak nejlepší periodikum a pak už to šlo jen z kopce, tak slovo téma znamenalo, že to nebudou dvě stránky, ale že se to probere důkladně, což o tomto článku nemohu vůbec říct. Podívejte se třeba na root.cz a jejich články o historii počítačových her - už dvacet dílů a pěkně podrobně. Snad i na wikipedii je toho víc, než v "tématickém" článku.

 |   |  Odpovědět
04. 04. 2012 17:50

Problémem dlouhých článků je, že je málokdo dočte až do konce. Proto mám radší kratší, které sice nejsou informacemi tak natřískané, ale dokáží podchytit to zásadní a čtenář u nich neusne. A to je přesně případ tohoto článku. Jestli tomu nechcete říkat téma budiž, právo na to máte.

 |   |  Odpovědět
nocturne  |  31. 03. 2012 10:29

rekl bych, ze v roce '99 exceloval herni hudbou titul Homeworld spis nezli neprilis vyrazny a zazivny Outcast.

Homeworld byl snad prvni titul se skutecne dynamickou hudbou i zvukem, plne se prizpusobujicim nejen herni situaci, ale i treba aktualne nastavenemu pohledu na full-3D bojiste...z dalky znely zvuky bitvy tlumene, pri blizkem podhledu na letku stihacu se otrasaly zdi

Zatim jsem snad nenarazil na lip propracovany system a hudbu k Homeworld povazuju dodneska za jednu z nejlepsich v hernim zanru

 |   |  Odpovědět
Lool  |  31. 03. 2012 12:30

+ Ascendancy
+ Transport tycoon

 |   |  Odpovědět
Miser  |  31. 03. 2012 16:06

Outcast si dodnes vytírá ánus nějakým Homeworldem a jemu podobným hrám podle jednoho kopyta. A nejen hudbou.

 |   |  Odpovědět
nocturne  |  31. 03. 2012 17:17

je to uplne jiny zanr, takze tezko porovnavat kdo si co cim vytira. Nicmene podle me byl zpusob jakym zachazel HW s hudbou a zvukem celkove naprosto unikatni ve sve dobe i dlouho potom - naprosto plynule prechody, filtry podle prostredi, vyvazena hudba ktera sla poslouchat donekonecna...

A pokud je HW "podle kopyta" - zajimalo by me hodne podle jakeho Podle meho je to naprosto samostatny typ hry, HW sam je kopyto...

 |   |  Odpovědět
Pepa Vybíhal  |  31. 03. 2012 10:21

V takovém tématu bych čekal alespoň malou zmínku o Frantovi

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor