PC | Recenze | X360 | PS3 | Akce

Hunted: The Demon's Forge – řeznický duet (recenze)

Když dva dělají totéž, není to vždy totéž. Obzvláště, když jeden je mistr chladné oceli a druhá ráda Rychlé šípy. Vlastně rychlé šípy.

Žánr tzv. hack n' slash akcí se v posledních letech prakticky vytratil. Pamětníci určitě rádi vzpomínají na doby, kdy se svým hrdinou putovali nehostinnými kraji a v ruce drželi ten největší meč, co kdy spatřil světlo světa. Usekané končetiny, těla přetnutá ve dví, magická kouzla, léčivé lektvary či stovky odpudivých nepřátel. To vše zdobilo hry jako Rune či až neskutečně realistické (a těžké) Die By The Sword. Tahle doba je zdá se pryč, ale vývojáři z inXile Entertainment se žánru nechtějí vzdát a vrací ho do hry.

Ve jménu akce

Hunted se od svých starších bratříčků liší především možností hry za dvě postavy, přičemž po celou dobu kampaně postupujete ve dvojici. Jako nájemní žoldáci se vydáte zachránit svět Kala Moor před náhlými útoky krvelačných Wargarů. Postupně zjišťujete, že to, co se jevilo jako běžná válka lidí se skřety, je vlastně důkladně naplánovanou genocidou lidské rasy.

Během cesty vás doprovází záhadná múza v podobě půvabné Seraphini, která vám slíbí bohatství, když jí pomůžete. Zároveň vám předá kámen smrti, který umožňuje promlouvat s mrtvými, což by vám mělo nejenom pomoci lépe pochopit příběh hry, ale také prodloužit hratelnost.

Postupně zjišťujete, že to, co se jevilo jako běžná válka lidí mezi skřety, je vlastně důkladně naplánovanou genocidou lidské rasy

Postavu je možné u speciálních krystalů měnit. Ty se vyskytují poměrně často a tak je jedno, zda-li si pro začátek vyberete E'Laru specializující se na střelbu z luku, nebo bojem s mečem zoceleného Caddoca. Osobně jsem první polovinu hry dal přednost sniperování s lukem, protože mi přišlo zábavnější. Navíc na začátku nejsou postavy kdovíjak silné, takže souboje nablízko postrádají šťávu. Co ale naopak docela šťávu má, jsou dialogy, které mezi sebou oba hrdinové vedou. Netradičně je zde žena v roli té drsnější.

Do akce se hrne po hlavě a čas od času trochu zakřiknutého Caddoca takříkajíc „vyhlásí“. Díky jednoduchému stromu dovedností se poměrně rychle vypracujete a zabíjení se stane spektakulárnější podívanou. Styl hry tak připomíná dnešní moderní střílečky v kombinaci s podobným systémem pohybu a krytí jako má Gears of War.

Hrdinou z Rychlokvasů

Sbíráním krystalů a jejich úlomků si odemykaté nové schopnosti jako vybuchující šípy, elektrizující blesky, rychlé výpady proti nepříteli, stav zuřivosti, možnost nepřítele nadzvednout a praštit s ním o zem atd. Některá kouzla je možné přenést na parťáka. Pokud dojde k propojení kouzel, stane se z vás na chvíli nezničitelné duo s mimořádně silnými útoky.

Kouzlení a speciální schopnosti stojí manu, kterou je možné stejně jako zdraví doplňovat kolem se povalujícími lahvičkami. Ve hře je také automatický systém levelování vaší postavy zvyšující hodnotu zdraví či rozšiřující sloty pro lahvičky podle toho, jak se vám daří likvidovat nepřátele.

Později se párkrát naskytne možnost konzumace speciálního lektvaru, který z vás udělá stroj na zabíjení

V boji nablízko máte na výběr pouze ze dvou typů útoků. Silnější útok trvá déle, slabší útok je zase svižnější. Při omráčení nepřítele jej můžete dorazit speciálním kombem, které ale po čase omrzí, protože představuje pouze několik opakujících se animací. Souboje nejsou alespoň v úvodu hry příliš záživné. Později se párkrát naskytne možnost konzumace speciálního lektvaru, který z vás udělá stroj na zabíjení.

V tomto stavu není problém z nepřátel udělat doslova krvavý protlak. Kolem této stříbrné tekutiny dodávající nadpřirozenou sílu se točí příběh hry, ale víc nehodlám prozrazovat. Štít ke krytí prakticky nevyužijete, není třeba. Akce se omezuje pouze na zběsilé mačkání myšítka a používání speciálních dovedností. Sem tam se naskytne možnost střelby z katapultu či šípometu, ale není to nic, co by stálo za obdivné pohledy kolemjdoucích.

Žánr: Akce | Third person hack n' slash
Výrobce: inXile Entertainment | Webové stránky hry
Začátek prodeje: Q1 2011