HW novinky – Xbox 2 bude „Powered by ATi“!

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 19

Diskuze k článku

Jirka  |  20. 08. 2003 08:10

Nazdárek Františku. Píšeš super. Nenech se odradit těma rádoby odborníkama, který tě tady věčně pomlouvaj. Zdravím P2-322.

 |   |  Odpovědět
joe  |  19. 08. 2003 21:12

- příspěvek byl smazán pro vulgární obsah -

 |   |  Odpovědět
magitek  |  25. 08. 2003 22:11

ach jo, někteří lidé nepoužívají sprostá slova a osobně bych se z nich pozvracel a jiní.... a dá se od nich něco dozvědět, jak je ten svět relativní.

 |   |  Odpovědět
Magitek  |  19. 08. 2003 14:16

Nevím, čtu opět doupě a opět demence, jediné co se změnilo je autor, jednoduše blbost je konstantní a jediné co se mění jsou napadené kusy (záměrně se vyhýbám slovu jedinci), jak může autor doupěte napsat takovou blbost, firma jejimž intelektálním leadrem je Mr. Hlavenka to nechápu, já mám pocit že zase zde máte jednoho kozinu, totálně neinformovaného omezence kterej neví co píše.
ATi pokud se nemílim je firma jejíž dnešní sláva je postavena na lidí od ArtX tj lidí od SGi a tito lidé velmi nepravděpodobně opustěj Nintendo nebot to vy hlupáci bylo právě Nintendo kdo ArtX založil..., ale já chápu že v redakci jejimž šéf redaktorem byl Kuneš Jan a je Zavřel Martin (znalec Final Fantasy) nelze čekat zázraky, ale takový blbosti by jste psát nemuseli.
Mimochodem váš intelektuální projev u diskuse k článku z Historie DOOMa byl přímo ukázkovej, jen tak dál...

 |   |  Odpovědět
Martin Zavřel  |  19. 08. 2003 15:29

A tohle má být ukázka intelektuálního projevu  ?

František Brázdilík je naším člověkem na PC hardware a že se tolik neorientuje v konzolovém světě je docela pochopitelné, nikdo neumí a nerozumí všemu. Mnohem víc je moje chyba, pokud nějaká špatná informace z konzolového světa proklouzla mojí kontrolou, ale nemám pocit, že jde o takový problém, jak Jste tady nevybíravým způsobem naznačil.

V článku se doslova píše:

"...pro firmu ATi to každopádně znamená zlepšení, doposud totiž dodávala grafické jádro pouze pro konzoli Gamecube od Nintenda. Další spolupráce s Nintendem je však stejně nejistá jako příští generace konzole Gamecube, akvizice na poli Xboxu jsou tedy pro ATi jistě vítaným pokrokem na konzolovém trhu.."

Já z toho nevyčel, že Nintendo o kartu od ATi pro novou konzoli přijde, ale že je nejisté, zda vůbec další konzole od Nintenda bude.

Jinak - upřímně lituji člověka, který je schopen se kvůli takovým věcem rozčilovat jako vy  . Doupě, stejně jako jeho konkurence, zažilo mnohem horší aféry a dezinformace, divím se, že Vás z toho ještě netrefila mrtvice  . Přeji pevné nervy při dalším čtení a děkuji za jakékoliv konstruktivní připomínky, které kromě jiného poslouží jako zdroj kvalitních a neomylných informací pro naše čtenáře, což je od Vás jistojistě velká služba...

 |   |  Odpovědět
Magitek  |  19. 08. 2003 16:13

No já jsem nedavno taky k Win2k přidal Linux, a nejdu hned psát na Root.cz o svých znalostech Linuxu, ačkoliv mám pocit že vaši redaktoři (včetně vás) píší o věcech o kterých alspon z mého pohledu neví vůbec nic. Jinak nevím kde autor vzal informace o absenci Nintendo v nadcházející válce konzolí, popř o neučasti ATi, pokud je onen dotyčný přes PC tím spíš by o ATi měl něco vědět.
Netřeba litovat, nerozčiluji se jen vždy zvolím takovou formu, je strašná legrace sledovat jak "profesionálové" amatersky odpovídají člověku kterej je uplnej amatér.

 |   |  Odpovědět
Martin Zavřel  |  19. 08. 2003 16:57

Připadá mi, že Vám unikají některé skutečnosti... Gamecube se v současnosti prodává nějhůře ze všech konzolí, prodeje konzole vůbec nenaplnily očekávání a prognózy také nejsou dvakrát růžové (na rozdíl od Xboxu, který v roce 2004 zažije příliv titulů tak kvalitních, že nad tím zůstává rozum stát). Proto je vcelku logické o další velké Nintendo konzoli pochybovat (Sega podobně pohořela s Dreamcastem, než přestala konzole vyrábět)...

...na druhou stranu má Nintendo Game Boy a Pokémony, takže se nakonec pravděpodobně toho N5 dočkáme, což je báječné. Ať už v něm ale ATi karta (která poskytuje Gamecube ze všech současných konzolí nejlepší grafiku) bude nebo ne, jistě souhlasíte s premisou v článku F. Brázdilíka, že pro ATi je v každém směru výhodné pojistit svoji pozici na konzolovém trhu smlouvou s Microsfotem.

 |   |  Odpovědět
Magitek  |  19. 08. 2003 18:21

No prodejnost X-Boxu, ano GCN se prodává ze všech konzolí nejhůř to je pravda na druhou stranu by jste mi mohl říct jakýže to je mezi GCN a X-Boxem rozdíl, zatím co MS jako obvykle mlží, (a jeho opravdové "úspěchy" musí na světlo vynášet jeho partneři, viz nVidia a 2M konzolí deklarovaných jako prodané o které nikdo nemá zájem) tak N přiznává barvu, na druhou stranu, jedná se hlavně o konzole a zde N nad MS vítězí v počtu odprodaného SW (MS má jen jeden hit a to pseudo bundlované HALO!) to ostatní těžce propadlo, zatímco N má těch multimilionových her povícero, navíc je ta situace spíš 1:1 s pravděpodobně lepšími vyhlídkami pro X, ačkoliv N+dva z jeho stracenejch synů mají ještě takovou malou bombičku v rukávu. Jinak bych docela rád aby mi Martin Zavřel (nikoliv zaměstanec CP) odpověděl, co považuje za ty tituly nad (jejimiž kvalitami) zůstává rozum stát...
Jinak pokud by Martin Zavřel něco o videoherním průmyslu věděl (jakože asi nic neví, stačí číst rubriku Byznys Hrátky) tak by věděl že zdroje firmy Nintendo jsou poměrně velké 6-9 Mld U$D CashFlow [dle metodiky] + peníze H.Yamauchiho, což je dle Forbesu 303 nejbohatší muž světa tj asi 1,4 Mld U$D, čímž chci říct že, jednak uplně chudá firma to není a potom srovnávat ji se Segou, tj s firmou která nikdy na žádné konzoli nevydělala, to je na šéfredaktora docela úlet (ačkoliv nepředpokládám že šéfové konkurence by na tom byli lépe).
Jinak co se grafiky týče není GCN čistě od ArtX ale dost je i od samotného N.

 |   |  Odpovědět
Magitek  |  19. 08. 2003 18:34

Samozřejmě jsem myslel konkurenci v rámci ČR

 |   |  Odpovědět
Martin Zavřel  |  19. 08. 2003 18:43

Osobně je mi milejší GameCube než Xbox, takže pokud všechny ty peníze pomohou Nintendu předehnat MS, budu jen rád  . Sám mám oba nové Resident Evily a těším se, že si koupím FF: Crystal Cronicles i MGS: Twin Snakes...

Tituly, které Xboxu příští rok značně vylepší pozici po straně SW, jsou v první řadě BreakDown - RPG od tvůrců Xenoságy, které bude viděno vlastníma očima a nápadně připomíná propracovanost a perfektní naskriptovanost Half-life 2, jenže navíc s japonským vypravěčským mistrovstvím v duchu Final Fantasy. Video si můžete stáhnout zde:

http://www.doupe.cz/files/soubory/videa/b/BreakDown_E3_Trailer.zip

Dále samozřejmě Halo 2, vypadá jedním slovem úžasně. A Dino Crisis 3, jehož kvality jsou opět jasné každému, kdo viděl videa (včetně vývojářů).

Věřím, že příští rok bude pro konzole maximálně zajímavý a vzhledem k tomu, že mám možnost hrát na všech třech, nestraním žádné z nich. Těším se prostě na všechny kvalitní hry na všech platformách...

 |   |  Odpovědět
Magitek  |  19. 08. 2003 19:30

Ne, nebudte najivní(bez ironie) podívejte já vím že jste příznivce XenoSagy (a chápu to) ale tahle firma produkuje čistě RPG pro pár lidí, nic masového (ani v japonsku), jediná masová RPG je FF a kdo ví jak dlouho, to ostatní je propad, podívejte viz DQ v USA (Enix dnes tvrdí že v USA DQ resp DW nevydal),Square Crono Cross, celosvětově 1,3M ks. Navíc dnes není doba herních společností, vždyt populární jsou takový nuly jako EA, Ubi Soft, TakeTwo, EIDOS apod. doba herních společností byla vytvořena s Famicomem a odešla s PSOne. Halo je další věc, tahle hra které se prodalo od konce roku 2k1 3Mil Ks si jistě své příznivce najde ale není to na protlačení konzole (v době kdy všichni budou znát výkon upcomming NextGen).
Famitsu
Dino Crisis 3 (Capcom) 9 / 8 / 8 / 7 (32/40)
Edge
Dino Crisis 3 (Capcom) 3/10
v japonsku prodáno max 50 000 ks
Nic není tak jednoduché, doba her je za námi přichází...

 |   |  Odpovědět
solidsnake  |  20. 08. 2003 16:08

Nazdar. Předpokládám, že mě z náklonosti k Xb podezírat nebudeš, ale přeci jenom se mi zdá, že tentokrát taky trochu mlžíš i ty. Prodejnost Halo překročila 3 mil. kusů... nic tak úspěšného pokud vím GC nemá. K dalším blockbusterům, který překročily milion prodaných kusů patří PGR, DOA3 a Splinter Cell... takže s tím jediným hitem to nebude zas tak horké. Ms má rating prodejnosti softu 5:1, což je zatraceně hodně vysoké číslo... druhá věc je, že je z velké části udělané bundly, kterými Ms řešil krizovou situaci... pořád je to ale 5:1. Zdroje N jsou velké, nicméně o ty tady přece jde až v druhé řadě... v té první jde o pravděpodobnost zisku. Investovat do něčeho na čem nevydělám může jen blbec, nebo Ms... N na GC vydělává, ale cena kterou za to v dlouhodobějším výhledu možná zaplatí, bude možná příliš vysoká. Takže vydělává, ale pouze zatím.

 |   |  Odpovědět
Magitek  |  21. 08. 2003 06:55

Tak jsem trochu upravil titulek , abych pozdravil obhájce a zastánce magitekem zužovaných redaktorů. Tedy hezky popořádku, SSBM se v japonsku prodalo přes 1,2M v USA kolem 2,0M a něco v evropě, ano solide bundly, jak asi víš obě tebou jmenované hry tedy PGR a DOA3 byli jaksi bundlovány, co se Splinetr Cell týče, tak pokud se nemílím shipment teto hry byl 4,7M (mimochodem shipment, toto bezbarvé slovo zavedla Sony, za N se prodejnost her vyjadřovala prodejem koncovým uživatelům, dnes shipmentem, vzhledem k ceně medií velmi relevantní)ale po dobu exclusivity pro xb se této hry (byl shipment této hry) prodalo 800K a těch 4,7M je včetně PS2,xb,PC,GBA a GCN a jak uznáš nejvíce si ukrojila PS2.Jinak podívej 5:1 je zase "shipment" MS já kašlu na nějakejch 5:1 to oč jde je prodej her, tj kolik má ta konzole platin kolik multipatin a kolik řekněme diamant (nad 10M) a jestli se tý konzole prodalo 6-8M (podle toho jak MS mlží) tak je to propadák i kdyby měl 100:1, o jedno tě prosím nepoužívej idiotský novotvary MS vyrobil k launchi 1,8M XB=MS prodal 1,8M XB, ty tomu opravdu věříš? (pak se firma CSFB podřekla když nejprve se GCN neprodává potom je prodávaná a nakonec byla na stejný úrovni).
Ta poslední poznámka, podívej rád bych otom diskutoval navrhni kde a mužeme se do toho pustit.

 |   |  Odpovědět
solidsnake  |  22. 08. 2003 19:09

Pleteš si obhajobu s diskusí. Zužovaní redaktoři se zvládnou hájit sami. Promiň na SSMB jsem zapoměl. Splinter měl odprodáno podel oficiálních údajů už na Xb kolem 1.4 mil. kusů někdy k jaru, tedy před tím než vyšli ostatní verze. 5:1 je taky oficiálně udávaná prodejnost počtu her na jednu konzoli, NE shippment. Xb má odprodaných (opět nejde o shippment) podle Ms 9.5 mil. kusů Xb... vzhledem k tomu, že jde o nováčka na trhu a ostřílený harcovník N má zhruba stejně, přičemž startovali přibližně zároveň pak to jako propadák ze strany Ms brát nemůžu. Údaje o počtu vyrobených Xb k launchi co jsem viděl já byli poněkud dost odlišný... tohle komentovat nemůžu, protože tohle číslo jsem opravdu nikde neviděl. Netvrdím, že Ms nemůže mlžit, ale jaksi jiná čísla po ruce nejsou. N pro jistotu už nezveřejňuje ani shippment... udávat a především zjišťovat celkový koncový prodej je podle mě zbytečně nákladné, statisticky dost zkreslené... navíc Sony má taková čísla, že si v klidu může dovolit zveřejňovat pouze shippment. Vzhledem k jeho výšši mluví naprosto jednoznačně.

Řekl bych, že za chvíli se nám jinde otevře vhodnější prostor pro další diskusi.

 |   |  Odpovědět
Magitek  |  23. 08. 2003 01:10

Ach jo tohle je solide příspěvek, psal jsi to vůbec ty? takový floskule, ty tady zpochybnuješ věci o kterých nemáž ani představu (ty víš jaká metodika se používala?), podívej možná jsi PR M$ ale jestli se firma ohání nějakejma "oběktivníma" pruzkumama který říkaj že bude s 35M v těsným závěsu za PS2(já vím ty o těch číslech jako Good PR nic nevíš), a potom je ráda že má 4 platiny (z čehož 3 bundlovaný) a prodá ~10M konzolí (s poměrem 5:1, oficiálně) tak je to umě propadák...
K prodeji konzolí ale N to udává 80k/q, dodáno. Jinak by mne zajmalo jaká ta launchová čísla byla.... ad Sony, doufám že mluvíš také o japonsku kdy vlivem jedné generace nadvlády Sony je taková nálada že nejprodávanější hrou je Soccer a firmy se souděj z obchodníkama, nebot lidé kupujou hry z n-th Handu, ba co víc král RPG vyrábí hry z Wrestlingovou tématikou a prodejností ...
"All-Star Professional Wrestling 3 SQENIX PS2 40.247ks za 2týdny"
Jinak k Sony obecně, po pádu Antiky přišlo křestanství... je třeba víc dodávat.
PS.: Až se ti vráti forma hod link a pokecáme.

 |   |  Odpovědět
solidsnake  |  23. 08. 2003 19:38

PR Ms... jo dobrej vtip. Ms se svýho času oháněl podstatně vyššíma ciframa než 35M a silnějšíma slovama než v závěsu PS2 jen tak mimochodem. Jenže je tu jeden pohled, kterej jaksi ty prostě vidět nechceš... Xbox začínal od NULY a 10M prodaných má za necelé dva roky existence. N začínalo s podstatně lepší startovní pozicí a JMÉNEM a má totéž s horšími vyhlídkami do budoucna. Tohle srovnání je relevantní a jeho výsledek já prostě jako propadák brát nemůžu, protože je celkem evidentní, že Xbox přežije a přežití je samo o sobě úspěch, obzvláště v takovémto konkurenčním prostředí. Jeho cena je už poněkud jíná otázka, na kterou dá odpověď až budoucnost.

Co se týče Sony trochu zaměňuješ výsledky s následky... já mluvím především o výsledcích a ty konkurenci v prodejnosti deklasovali, tudíž těžko je ty můžeš zpochybňovat, protože jedinou relevantní věcí je přeci prodejnost hw mluvíme-li o pozici konzolí na trhu. Sony prodává, N neprodává. Co se týče prodejnosti a typů prodávaných her, trh je natolik ovládán setrvačností, že je krátkodobě neovlivnitelný v tom smyslu v jakém to přičítáš Sony. V prvé řadě především Sony plave s trhem, teprve potom trh plave za ní.

"Po pádu Antiky přišlo křesťanství" je na tebe velmi laciná bagatelizace... antika vyprodukovala z velké části křesťanství sama. Nic nepřichází bez příčiny jen tak samo o sobě... je třeba víc dodávat?

PS: pravda forma by mohla být poněkud lepší, ale momentálně se toho dost sere...

 |   |  Odpovědět
Magitek  |  24. 08. 2003 07:45

Ale, ale, to je nám překvapení XBox začíná od NULY, no to je good, solide ty asi nevíš kdo xBox prodává, možná tě překvapí kolik lidí jsou totálně fanatičtí příznivci této firmy...
No a to je právě ten rozdíl mezi N a Sony, N ten trh znovu vytvořila a dala do něj vše (a samozřejmě na něm vydělala) ovšem sony je pouze trhem unášena (což je hnus stějně jako hudebníci kteří skládaj to co chtěj lidé slyšet) , jediné co oni udělali je že k dokonalosti dovedli Segácké heslo že hry jsou vzásadě MATURE a tak firmy které produkovali super RPG, produkujou ...viz diskuze k FFX-2... popř hry ve stylu Bouncer a Wrestling a nejprodávanější je Soccer,popř Matrix jestli to tobě vyhovuje....
Já nepovažuji M$ za největší problém herního (konsolí) průmyslu ale Sony (což je v podstatě to samé co ATARI)
Antika která vyprodukovala křestanství je analogie k N a Sony,(protože bez křestanství by nebylo svaté inkvizice M$) jinak to jméno je možná dnes pro N největší problém.
P.S.: nesmíš mne brát doslova, já jsem pouze "Démon z dávných dob"

 |   |  Odpovědět
solidsnake  |  24. 08. 2003 20:29

Víš dobře jak jsem to s tím, že Xb začínal od nuly myslel. Tvoje idealizace si starého N je kouzelná... potřeba na trhu vytvořila příležitost, pro to, aby někdo něco vytvořil... takže primárně přičítat zásluhy N je poněkud romantické. Trh by vznikl tak jak tak. Nechat se unášet trhem, jinými slovy jít s dobou, je existenční záležitost... dělat opak, pokud nemám zajištěné přežití je BLBOST. Ostatně pro tebe jsou hry, které jdou proti proudu a tudíž se neprodávají, nuly, které adresuješ na smetiště historie, takže si trochu protiřečíš s tvým romantismem ohledně protiproudovitosti N. Ostatně N jde taky s proudem, jenže jaksi nevidí, který a kam vede. Firmy, které produkovali super RPG nadále mají potenciál super RPG produkovat (viz. Dragon Quest VIII... no i když ten vlastně dělá Level 5..., Dragoon, a snad i FFXII), jen jejich produkce má širší záběr než by kdy s N mohla mít, protože N samo neví, co to širší záběr je. Příliš redukuješ situaci jen a pouze na Japonsko... mě vyhovuje, že jsou k mání hry jako GTA, MGS2, GT3, Ico, koneckonců i ten PES, DMC, Dark Cloud 2 ke kterým nadále můžu hrát i ty ze starý školy od N. Tvoje kritiku kvalit současnýh her ovšem neberu, protože mluvíš o něčem,co znáš jen z doslechu... chtělo by to být přestat démonem z dávných dob a prostě žít současností.

Sony není problémem herního trhu, Sony je v jistém smyslu jeho spása... kdyby nepřišla Sony, co by bylo??! Stagnace a postupná degenerace... nebo by byl někdo, kdo by Sony nahradil, protože tuhle potřebu N samo vyprodukovalo... ostatně tak jako každý monopol (jasně, chápu, že to není zrovna nejvýstižnější slovo, ale myslím, že chápeš kam mířím).

PS: proč ne, máš celkem pravdu... ale důvody jsou tak trochu mimo mě a tudíž špatně řešitelné.

 |   |  Odpovědět
magitek  |  25. 08. 2003 19:26

Ale ne to jsi těžce mimo, to jestli by ten trh vznikl bez ohledu na N je aplikace tvého oblíbeného coby, kdyby, tady přeci trh byl a dokonce s většinou hráčů, a nevšiml jsem si že by někdo znich měl potenciál vytvořit něco jako vytvořilo N, naopak byli to právě oni koho N inspirovalo (nebo snad o někom jiném víš?), většinu žánrů vytvořilo N a Enix (RPG) to byla ta mana, jestli máš pocit že by to dokázal Ken tak fajn, N bylo ideovým leadrem, a podle toho vypadala i prodejnost (podíváš li se na stavbu herního světa zjistíš že většinu mechanismů lze nalézt už ve hrách od N z 80.let. Hry, prodejnost, kolikrát ti mám říkat že můj vztah prodejnosti je čistě účelovej, já nemohu kritisovat ten materiál, kterej kritisuji a řídit se svejma preferencema, to bych byl za hlupáka, ale jinak Nintendo nešlo proti proudu, ono ten proud vytvořilo (nebo ho možná jako první a zatím jediné oběvilo) ale SONY nic neoběvila ona se nechává pouze proudem unášet, a to se dostáváme k tomu neštastnému přežití, podívej co je to přežití, většina lidé žijí a jsou v podstatě mrtví (přežívají) svět (existence) je více dimensionální (3+) a většina lidí žije pouze ve dvou dimenzích což je přežít a množit se ale oběvování té 3 dimenze (pochopení své podstaty, což by mělo oddělit lidi od zvířat to bolí, o přežití se snaží i ten nejprimitivnější organizmus, což mi na člověka připadá dost málo) ale je to pohodlný. Myslíš že N ty firmy omezovalo, no já sice nehrál FFVIII až FFX-2, ale připadá mi že mezi FFV a FFVI byl mnohem větší rozdíl, jinak my vysvětli proč se ty firmy k N vracej když je tak omezovalo..., proč šéf SQUARE, Suzuki rezignoval (a prosím netvrd mi že to bylo pro FF:SW, protože to byla práce Sakaguchiho) když nedokázal navázat kontakt s N, proč takovej Support od CAPCOMu a NAMCO), ne nemáš ponětí o sile N (mimochodem jseš si jistej že víš vše o FFXII?)
Playstation nevytvořil Ken "HazelWood" Kutaragi, Playstation [SONY "Waldez" PrayStation] vytvořil SQUARE, a CAPCOM popř NAMCO, oni měli pocit že žijí vedle "bohů" a že by je mohli přerůst, ano v tomhle je N omezovalo, dnes ale vědí že to co bylo tenkrát byla chyba (nebo máš pocit že se k N vraceji ze soucitu, nebo z potřeby zvýšit profit?:)), ostatně sám neštastný Suzuki přiznal že to co bylo tenkrát bylo chybou)
Proč japonsko?, jednoduše proto že mnohdy (ne vždy) kolaps začíná u kořenů...

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor