Víš dobře jak jsem to s tím, že Xb začínal od nuly myslel. Tvoje idealizace si starého N je kouzelná... potřeba na trhu vytvořila příležitost, pro to, aby někdo něco vytvořil... takže primárně přičítat zásluhy N je poněkud romantické. Trh by vznikl tak jak tak. Nechat se unášet trhem, jinými slovy jít s dobou, je existenční záležitost... dělat opak, pokud nemám zajištěné přežití je BLBOST. Ostatně pro tebe jsou hry, které jdou proti proudu a tudíž se neprodávají, nuly, které adresuješ na smetiště historie, takže si trochu protiřečíš s tvým romantismem ohledně protiproudovitosti N. Ostatně N jde taky s proudem, jenže jaksi nevidí, který a kam vede. Firmy, které produkovali super RPG nadále mají potenciál super RPG produkovat (viz. Dragon Quest VIII... no i když ten vlastně dělá Level 5..., Dragoon, a snad i FFXII), jen jejich produkce má širší záběr než by kdy s N mohla mít, protože N samo neví, co to širší záběr je. Příliš redukuješ situaci jen a pouze na Japonsko... mě vyhovuje, že jsou k mání hry jako GTA, MGS2, GT3, Ico, koneckonců i ten PES, DMC, Dark Cloud 2 ke kterým nadále můžu hrát i ty ze starý školy od N. Tvoje kritiku kvalit současnýh her ovšem neberu, protože mluvíš o něčem,co znáš jen z doslechu... chtělo by to být přestat démonem z dávných dob a prostě žít současností.
Sony není problémem herního trhu, Sony je v jistém smyslu jeho spása... kdyby nepřišla Sony, co by bylo??! Stagnace a postupná degenerace... nebo by byl někdo, kdo by Sony nahradil, protože tuhle potřebu N samo vyprodukovalo... ostatně tak jako každý monopol (jasně, chápu, že to není zrovna nejvýstižnější slovo, ale myslím, že chápeš kam mířím).
PS: proč ne, máš celkem pravdu... ale důvody jsou tak trochu mimo mě a tudíž špatně řešitelné.