Icewind Dale

Že Black Isle Studios umí dělat dobré RPG, nás už definitivně přesvědčili svými Fallouty a posledním Planescape: Torment. Není tedy divu, že se drží hesla „dělej to, co umíš“, a chystají se během první poloviny letošního roku vydat další RPG pod jménem Icewind Dale.
Že Black Isle Studios umí dělat dobré RPG, nás už definitivně přesvědčili svými Fallouty a posledním Planescape: Torment. Není tedy divu, že se drží hesla „dělej to, co umíš“, a chystají se během první poloviny letošního roku vydat další RPG pod jménem Icewind Dale. Jako předloha posloužila stejnojmenná trilogie od R. A. Salvatora, která se zaobírá klasickým fantasy světem plným trpaslíků, elfů, krvelačných oblud, bájných pokladů a kouzel, leč její příběh je zcela zanedbatelný, protože podle slov autorů se nedočkáme zpracování žádného již popsaného konfliktu a dokonce nepotkáme ani žádnou známou postavu. Převzata byla pouze hrubá kostra světa s několika záchytnými body a do ní je vsazen zcela lineární příběh.

Ostatně ono převzato bylo daleko více věcí. Kupříkladu pro zobrazení je použit lehce modifikovaný BioWare Infinity Engine, který posloužil jak v Baldur´s Gate tak v již zmiňovaném Planescape: Torment. Z Baldur´s Gate je použita také řada monster, předmětů a kouzel, potažmo jejich animace a též systém soubojů, který má ale původ v pokročilých pravidlech AD&D.

Možná vás teď napadá, že když je vše převzato z několika málo her, jak moc se bude Icewind Dale vlastně lišit. Popravdě v tom nemám také moc jasno, ale přece jenom pár rozdílů nás čeká. Nějaká nová kouzla a předměty obecně, hrstka potvor a samozřejmě prostředí, ve kterém se veškeré dění bude odehrávat. Celkově bude připraveno přes padesát levelů, rozkládajících se v jeskyních, ruinách Elfských komplexů, zasněžených horských průsmycích a podobných míst, která si jen říkají o nějaký ten questík. Jisté změny dozná i sestavování vaší šestičlenné party, kterou si musíte hezky sestavit na začátku hry. Postupem času už nebude možnost o doplnění či dokonce rozšíření o nějaké NPC, což mi osobně přijde jako krok zpátky, ale zřejmě to má nějaký skrytý smysl.

Diskuze (1) Další článek: Daikatana Screensaver

Témata článku: , ,