Icewind Dale – do země sněžných obrů

Daleko na severu, daleko od bájného města Baldur´s Gate leží země věčného sněhu a ledu. Trollové hlídající tundru si tam vypěstovali schopnost regenerace a sněžná monstra tu vyrostla do takových rozměrů, že i dobře rostlý barbar se vedle nich stává trpaslíkem. Vydání akční RPG z dílny slavných Black Isle se rychle blíží a Doupě vám proto nabízí počtení o tom, co všechno vás v kraji Icewind Dale čeká.
Icewind Dale – do země sněžných obrů
Daleko na severu, daleko od bájného města Baldur´s Gate leží země věčného sněhu a ledu. Trollové hlídající tundru si tam vypěstovali schopnost regenerace a sněžná monstra tu vyrostla do takových rozměrů, že i dobře rostlý barbar se vedle nich stává trpaslíkem. Vydání akční RPG z dílny slavných Black Isle se rychle blíží a Doupě vám proto nabízí počtení o tom, co všechno vás v kraji Icewind Dale čeká.

Icewind DaleIcewind Dale

Icewind Dale bylo dlouhou dobu území, kterému nevěnoval ve světě Forgotten Realms nikdo pozornost. Potom však přišel muž jménem R.A Salvatore a napsal úspěšnou fantasy trilogii, která se v této sněhem pokryté oblasti odehrávala. Vývojářům z Black Isle padla po úspěchu Baldur´s Gate do oka a tak se rozhodli vytvořit hru, která by se odehrávala cca 80 let před událostmi popsanými Salvatorem.

Icewind DaleIcewind Dale

Příběh Icewind Dale bude jednoduchý, lineární a nebude hrát ani zdaleka takovou roli, jako tomu bylo v Baldur´s Gate. Nečekejte žádný rozhodující souboj mezi silami Dobra a Zla, žádnou spasitelskou roli vaší družiny či postavy. Jednoho dne se zkrátka ve městě Easthaven setkáte se zkušeným dobrodruhem Rothgarem a ten vám navrhne, abyste mu dělali společnost na cestě do Kuldaharu - města, které je celé vystavěno okolo magického stromu vyzařujícího teplo. V Kuldaharu také začne samotný děj, v jehož průběhu se podíváte do mnoha různých jeskyní, projdete se sopkou a zavítáte i do ruin elfského města obydleného nemrtvými. Oblastí pod širým nebem by mělo být celkově mnohem méně než v Baldur´s Gate a chcete-li to v číslech, pak vězte, že v nejrůznějších chodbách strávíte 80-90% veškerého hracího času.

Icewind DaleIcewind Dale

Icewind DaleIcewind Dale

V Icewind Dale budete mít stejně jako v BG k dispozici šestičlennou družinu, rozdíl bude ale v tom, že si ji vytvoříte hned na začátku a budete s ní muset dohrát až do konce. Ať už se v ní ale sejdou jakákoli přesvědčení, v této hře se hádky a rozpory konat nebudou. Postavy budou táhnout za jeden provaz a jejich jediným cílem bude pozabíjet co nejvíc nestvůr, nasbírat zlato, najít kouzelné předměty a získat co nejvíc bodů zkušenosti. Možnost postupu na vyšší úroveň se oproti Baldur´s Gate zvýší, se zlodějem se budete moci vyšplhat až na 18 úroveň, s ostatními povoláními na 14-16 úroveň. S tím souvisí i několik dalších změn. Kouzelníkům se např.naskytne šance naučit se kouzla až 8 úrovně a některé NPC na tom budou ještě o jeden stupínek lépe (ale s početní převahou je určitě zmáknete). Celkový počet kouzel se přitom zvedne o 30 a mnohá z nich budou upravena a lépe vyvážena. Síla Fireballu bude zmenšena, kouzla typu Ice Storm naopak posílí. Změny se dočkáme také v bonusech. Postavy už se nebudou jako v BG specializovat na skupiny zbraní, ale přímo na jednu konkrétní.

Icewind DaleIcewind Dale

Soubojový systém bude naprosto stejný jako v BG, jedinou změnou v boji bude to, že luky ztratí uprostřed úzkých a křivolakých chodeb svoji výhodu. Tím se rapidně zvýší množství soubojů tváří v tvář a bojovníci si konečně přijdou na své. Zbraně o sebe budou řinčet a nepřátelé se budou krásně rozlétávat na cucky pod údery vašich kladiv, mečů a sekyr. Mile překvapeni bychom měli být i vylepšeným pathfindingem, díky němuž budou postavy schopny jakoby odstrkovat své druhy z cesty, místo aby se zmateně motaly po všech čertech. Přinejmenším stejným přínosem bude i větší množství potulných obchodníků, rychlejší pohyb postav (o 40%) či větší šance nabrat odpočinkem síly, aniž by vás neustále otravovaly náhodně generované tlupy trollů.

Icewind DaleIcewind Dale

Když už jsme u těch příšer, i tady bude vše podřízeno většímu požitku z boje. Jinými slovy, v Icewind Dale nebude o tuhé nepřátele nouze. Trolli budou odolní vůči ledovým šípům a ještě budou mít schopnost regenerace, mnoho nestvůr v pozdější fázi hry pak bude nepříjemně velkých. Skutečnou výzvou vaší družině tak budou nejen sněžní obři, kteří dokáží zabít slabší postavu jednou ranou, ale i železný golem, kyklopové či extrémně přerostlí brouci. Kromě toho samozřejmě narazíte i na spoustu starých dobrých známých z Baldur´s Gate, jimž bude vévodit už zmíněná početná komunita nemrtvých v ruinách elfského města.

Icewind DaleIcewind Dale

Jak patrno, Icewind Dale bude mírně jednoduchá, o to ale zábavnější (doufejme) řežba. Otázkou je proč. A odpověď? Nutnost udělat z nouze ctnost. Jedním z hlavních důvodů, proč bude Icewind Dale takové, jaké bude - téměř bez zápletky, s interfacem z Baldur´s Gate a bez inovací, s mnoha použitými příšerami z BG, s rozlišením pouhých 640 x 480 atd. - je fakt, že 24. členný tým pracující na hře měl na svoji práci pouhý rok. V Bioware si totiž vymínili, do kdy nejpozději musí ID vyjít, aby náhodou v případě úspěchu nekonkurovala hra BG II.

Icewind DaleIcewind Dale

Příjemné na tom všem je, že se autoři nesnaží nabulíkovat nám, že Icewind Dale bude hra roku, přelom v RPG a podobné "ptákoviny". Označují ji jako hru, která je určena všem hráčům RPG, kteří chtějí jít prostě „dovnitř“ a užít si „tam“ zábavy. Pokud se jim to podaří, najde se určitě dost těch, kteří jejich snahu ocení a předpokládaných 40-60 hodin hracího času si prostě už brzy vychutnají naplno.