id Software – historie legendy

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 14

Diskuze k článku

Reptile  |  11. 03. 2004 13:12

Tak niet vobec pochyb ze wolf3d a doom boli revolucne spicky....samozrejme aj quake ved on mal ako prvy plne 3d svet vcetne postav.No a taky quake2 bol tiez super lebo to bola prva hra ktora isla cez vtedy slavnu kartu 3dfx monster co malo za nasledok skvelu grafu na tu dobu...Az potom ho sekol unreal a half life, ale nie na dlho ponevac prisiel quake 3 coz bola na tu dobu uzasna grafika prosto spicka. No a doom3 vyzera fantasticky...verim ze bude uplne hororovy s perfektnou hratelnostou a to nevravim o tych uzasnych svetlach. Prosto budu 3 skvele hry doom 3, half life 2 , STALKER ale jednoznacne im bude kralovat DOOM 3 !!!!

 |   |  Odpovědět
RTS  |  12. 03. 2004 11:24

quake2 - prva hra ktora isla cez vtedy slavnu kartu 3dfx monster? Hovori ti nieco Turok?

 |   |  Odpovědět
Xtreme  |  11. 03. 2004 10:44

Prvni hra od ION Storm byl Dominion: Storm Over Gift3 nebo tak nejak

 |   |  Odpovědět
Red  |  11. 03. 2004 13:24

Neni nahodou od ION Storm i Deus Ex?

 |   |  Odpovědět
Sam  |  10. 03. 2004 08:44

To ma byt vtip (viz subjekt)? Pravouhle bludiste, kde kazdy panak a predmet byl 2D flek a skromne textury se vyskytovaly pouze na svislych stenach, to mi jako dokonaly 3D svet opravdu nepripadalo ani roce 1992. Jedine s cim se da souhlasit ze zde uvedenych privlastku, je zminka o hratelnosti a objeveni zanru FPS. Jinak Wolf3D nebyl ani zdaleka jedinou, natoz prvni uspesnou 3D hrou. Minimalne v te dobe byly kultovni i RPGcka Legends of Valor ci Ambermoon.

 |   |  Odpovědět
Leki  |  10. 03. 2004 09:20

Zapomnels na jeste drastictejsi priklad a tim je Ultima Underworld 1 a 2. Jednicka je prave z 1993 a Doom ji technologicky sahal sotva po kolena... V Doomu trebas nesel udelat most, nebo dve patra nad sebou...

To ovsem nemeni nic na skutecnosti, ze ID jsou maximalni makaci a umeji se prodat

 |   |  Odpovědět
JZK  |  10. 03. 2004 14:08

Jo vážení, možná byly dokonalejší hry ale hrálo je pár nadšenců. Já třeba v životě o Legends of Valor neslyšel, o Ultimě sice jo ale nehrál jsem jí, ale jak bylo psáno, Dooma hrál prostě každej. A vo tom to je, že ano.

 |   |  Odpovědět
Doomer  |  11. 03. 2004 07:39

Samozřejmě že určitým trikem most udělat šel, v našich modech mosty byli. Ale taková lamička jako ty by se na to v životě nezmohla...

 |   |  Odpovědět
Leki  |  11. 03. 2004 10:28

Hmm, hmm - na to, ze ti v dobe, kdy prvni Doom vysel, nebylo ani 10 let... To klobouk dolu - dat v DEU dve plochy krizem a nad sebe, aby se po jedne i druhe dalo volne prebehnout z jednoho konce na druhy, to jen tak nekdo nesvede...To opravdu zírám...

Nejsem sice expert na Dooma, ale vzhledem k tomu, ze cely Doom je vlastne technologicky 2D, dokonce i navigace se resi planarne, je dle meho nazoru technicky dost dobre nemozne, aby slo "podbehnout nejakou plochu po ktere se da chodit".

Stejne tak celkove tvorba levelu - vlastne se to akorat "vytahuje z plochy" a je pak nemozne mit dve mistnosti nad sebou, coz je prakticky totez jako zmineny "most" - dve pochuzi plochy nad sebou. 

Me spis prijde, ze tady mluvis o "ZDoom" , ktery je tusim v OpenGL a mapy jsou uz "udalane z polygonu", coz je ale uplne neco jineho, nez Doom z roku 1993. Prakticky je to uplne jina hra s naprosto jinou technologii, ktera jen vypada stejne jako Doom... Tusim, ze ten editor pro ni se jmenuje WinDEU a rekl bych, ze jste ty mody delali v tomhle.

Jednoduse receno, pletes si jablka s hruskama a jeste hazes machry. Ale u takove lamicky jako ty je to asi normalni...

Ale to jsme odbocili, protoze ja jsem predtim mluvil v obecne rovine a to, ze Doom, presto, ze nebyl ve sve dobe technologickou spickou "jak se traduje", tak byl vynikajici - nemluve trebas o tom, ze je to prakticky prvni masove rozsirena sitova FPS  atd...


 

 |   |  Odpovědět
Doomer  |  11. 03. 2004 15:42

Lamko, říkám že určitým trikem. Most se dal udělat pomocí spritů, které se naskládali vedle sebe v prostoru a dalo se po nich chodit, udělali jsme schody i most a pod ním i na něm se dalo chodit.

 |   |  Odpovědět
Leki  |  11. 03. 2004 17:56

Chapu, ze sam jsi "Velka Lama" a proto me nazyvas "Lamkou"... Pokud jste udelali most pomoci spritu a fungovalo to, jste dobri, ze jste nasli zpusob, jak vyzrat na technologicka omezeni engine a jak jsem rikal, klobouk dolu.    (I kdyz vzdycky je tu otazka, jestli je to z tve hlavy, nebo neci jine a pak je treba se zaptat, jestli nahodou nejsi ta "Nejvetsi Lama"...  )

P.S. To ze vubec neslo o to, zda most v Doomu jde ci nejde (at uz "urcitym trikem", nebo bez "urciteho triku") udelat, zda se vsichni ostatni pochopili... Ale to je jenom drobny detail a co jineho ocekavat od "cloveka orientovaneho vylucne na to jedno a hned zacne mavat pestickama, kdyz mu to nekdo hani", ktery bude porad valit tu svoji pisnicku...   

To je stejne marne, jako by se nekdo snazil vysvetlit fanousku baniku, ze jejich klub byl vyborny, presto, ze sparta mela tehdy lepsi stadion (to byl priklad - nevim, kdo z nich je lepsi a je mi to uplne ukradene - doufam, ze to vsichni spartani a banikovci pochopi)... jako by se reklo, ze jedni hrali vyborne, presto ze meli jeste drevene branky a jini uz kovove. Ono totiz drevenou branu slo "urcitou fintou", rozumej "omotat alobalem", aby vypadala jako kovova a ostatni jsou Lamky...

Takze jeste jednou a naposled. Doom je vyborna hra. Ve sve dobe sice "existovali hry technologicky dokonalejsi", ale Doom dokazal udelat opravdovou diru do sveta a iD jsou opravdu dobri. Porad drzi krok a udavaji smer, i kdyz v dnesni dobe uz jim slape na paty vic a vic lidi.

 

 |   |  Odpovědět
Samurai  |  19. 03. 2004 13:03

Zdravím pamětníky!  

:) myslím, že jakékoliv spory jdou stranou při vzpomínce na neopakovatelná skupinová "focení" impů.. "fotoaparátem" s bleskem značky BFG

 

 |   |  Odpovědět
Martin Demiger  |  10. 03. 2004 19:15

Ano, všechno jsou to skvělé hry, ale vím s jistotou, že byli první a navíc ten článek byl, pokud jste si nevšiml o historii id Software, ne o srovnávání s jinými hrami. A musíte uznat, že hry v roce 1992 vypadaly trochu jinak, než ted...

 |   |  Odpovědět
JacquesClouseau  |  10. 03. 2004 01:50

by neškodilo, zas taková sláva to není.  Nikdo nemůže IDSoftu upřít to, že byli vždy v technologii o rok před konkurencí, ale od Doomu vydávají vlastně pořád dokola tu samou hru. Navíc je v článku opomenut důležitý fakt - s dnes zažitým ovládáním FPS (klávesnice + myš) nepřišel IDSoft, ale objevilo se v dnešní podobě poprvé v Terminato:Future shock (jistě, Doom se dal ovládat myší, ale tam nebyl pohled nahoru/dolu a zaměřování bylo zčásti automatické)

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor