IL-2 Sturmovik – pod pokličkou

O této horké novince, kterou očekáváme v horkých jarních dnech (BlueByte, jež je distributorem plánuje uvedení na trh 1.6. 2001) jsme se již na Doupěti mohli dočíst. Dnes bych se však chtěl zaměřit na aspekty hry „kukátkem pro fajnšmekry“. Vybral jsem pouze několik perliček, kterými jsem se rozhodl Vás ještě více navnadit pro tento klenot mezi leteckými simulátory.
IL-2 Sturmovik – pod pokličkou
O této horké novince, kterou očekáváme v horkých jarních dnech (BlueByte, jež je distributorem plánuje uvedení na trh 1.6. 2001) jsme se již na Doupěti mohli dočíst. Dnes bych se však chtěl zaměřit na aspekty hry „kukátkem pro fajnšmekry“. Vybral jsem pouze několik perliček, kterými jsem se rozhodl Vás ještě více navnadit pro tento klenot mezi leteckými simulátory.

Virtuální kokpit

Sturmovik se bude honosit grafickou úrovní, jakou jsme dosud ve hrách podobného zaměření ještě neviděli. Jednou z těchto „vychytávek“ bude virtuální kokpit. Ten bude ještě ostřejší, než například v F/A-18 Hornetu. Hráč může zvolit ze tří pohledů: standardního, rozšířeného a zvětšeného. Dle autorů by měl hráčům nejlépe vyhovovat rozšířený pohled.

Novým rozměrem v leteckých simulátorech bude jistě tzv. „padlock view“. Pokud namítnete, že tato záležitost už je tady věky, máte samozřejmě pravdu. IL-2 však přichází s novinkou. Zatímco jsme byli zvyklí na „posuvný padlock“, který neustále udržoval cíl uprostřed pohledu, nyní je uprostřed pohledu plocha, která zanechává cíl ve svém rámci „cestovat“ a kokpit zůstává statický. Pilot se tak může snadněji zaměřit na 3D orientaci a i to přispívá ke zkvalitnění boje. Padlock však nemůže být zapnut, pokud je cíl blíže, než ve vzdálenosti 3 kilometrů; popř. pokud cíl vletí do oblak. Tyto vlastnosti však mohou být změněny v nastavení obtížnosti hry, což jistě většina hráčů ocení.

IL2 SturmovikIL2 Sturmovik

IL2 SturmovikIL2 Sturmovik

Pozemní objekty

Abych přiznal barvu, lepší zpracování pozemních objektů jsem snad ještě neviděl. Trojrozměrné je vše – stromy, vojáci, vozidla, budovy. U některých her (European Air War) jsme byli zvyklí, že stromy jsou po celý rok zelené (včetně okolního prostředí), ploché stejně jako po zemi pobíhající vojáci. To však s příchodem IL-2 končí. Myslím, že k následujícím obrázkům není co dodat.

Letový model

IL-2 nám také slibuje realistický letový model. Pokud v Me-109 vysunete klapky, je nutno zvýšit výkon motoru téměř až k maximu, abyste se udrželi ve vzduchu. Autoři si dali hodně záležet na tzv. „torque efektu“, který pocítíte nejen ve vzduchu, ale také při rozjezdu na dráze. Pokud jste doposavad byli pouze svátečními letci a směrovku jste téměř nepoužívali, nastavte si ve Sturmoviku realistický letový model a jistě se ji naučíte používat – stane se totiž nutností.

Letoun by se měl také rozdílně chovat v závislosti na hmotnosti a letové výšce. Na internetu se často objevovaly negativní reakce na letový model bésedmnáctky v „B-17 Flying Fortress 2“, kdy bylo možné s plně naloženým bombardérem udělat ve vzduchu looping.

Poškození letounu

Tomuto tématu programátoři z Maddox Games věnovali asi největší pozornost. Ve většině simulátorů je totiž řez letounu „obalen“ pomyslnými bublinami, které vyjadřují plochu zásahu – pokud dojde k protnutí této plochy trajektorií střely, je počítán zásah, i když plášť letounu může zůstat netknutý. Důvod byl prostý – minimální zatížení procesoru. To se však ruskému vývojovému týmu nelíbilo a postavili se k tomuto problému jako chlapi.

Oleg Maddox dodává: „Naprogramovali jsme tento jev, aby se co nejvíce přiblížil reálným situacím. Zde nejsou žádné bubliny pro zásah střel, jako v jiných hrách. Abyste trefili letoun, střela musí být v kontaktu s povrchem letounu.

Toto pravidlo zásahu platí pro celý 3D model letounu, přesto však nezatěžuje realistický model. Počítáme také s úhlem dopadu střely a materiálem povrchu.

Mimoto počítáme i s odrazem kulek, ale vzhledem k problémům se zobrazením odrazu už dále nepočítáme odražené střely.

V Easy módu také musíte trefit letoun, avšak poměr poškození a potažmo efekt exploze je větší.“

Tomu také odpovídá model poškození letounu. Například křídla letadel mají až 4 body, ve kterých se vlivem palby mohou zlomit. Snadno se Vám také může stát, že v pozici zadního střelce „zmrzačíte“ svůj vlastní letoun.

Nevím, jak Vy, ale já se na IL-2 moc těším.

IL2 SturmovikIL2 Sturmovik

IL2 SturmovikIL2 Sturmovik

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Half-Life série je před příchodem Alyx na Steamu ke hraní zcela zdarma

Half-Life série je před příchodem Alyx na Steamu k…

Kdy, když ne teď.

22.  1.  2020 | | 15 N/A
CD Projekt Red přiznává brutální režim vývojářů ke konci vývoje Cyberpunku

CD Projekt Red přiznává brutální režim vývojářů ke…

Dokončit Cyberpunk 2077 není pro vývojáře žádný med a to nejhorší zřejmě teprve přijde.

20.  1.  2020 | | 5 N/A
Hráli jsme DOOM Eternal: peklo je na Zemi

Hráli jsme DOOM Eternal: peklo je na Zemi

Nedávno jsme dostali možnost vyzkoušet si ve Varšavě nový Doom Eternal. A stálo to za to! Takhle brutální a rychlou řežbu jsme tu ještě neměli.

21.  1.  2020 | | 12 N/A
Za odložením Cyberpunku prý stojí slabé konzole, největší problém má Xbox

Za odložením Cyberpunku prý stojí slabé konzole, n…

Cyberpunk 2077 dostal minulý týden odklad data vydání a vyjde tak až v září. Polský insider Borys Niespielak tvrdí, že je to kvůli optimalizaci pro konzole.

23.  1.  2020 | | 8 N/A
Zadarmo nebo se slevou: čínský Nový rok a The Bridge zdarma

Zadarmo nebo se slevou: čínský Nový rok a The Brid…

Na všech platformách je každou chvíli nějaká slevová akce. Někdy je toho ale tolik, že se v tom člověk jen těžko orientuje. My vám s tím rádi pomůžeme. Podívejte se níže na akce, které by vám tento týden neměly uniknout.

24.  1.  2020 | | 3 N/A