IL-2 Sturmovik – pod pokličkou

O této horké novince, kterou očekáváme v horkých jarních dnech (BlueByte, jež je distributorem plánuje uvedení na trh 1.6. 2001) jsme se již na Doupěti mohli dočíst. Dnes bych se však chtěl zaměřit na aspekty hry „kukátkem pro fajnšmekry“. Vybral jsem pouze několik perliček, kterými jsem se rozhodl Vás ještě více navnadit pro tento klenot mezi leteckými simulátory.
IL-2 Sturmovik – pod pokličkou
O této horké novince, kterou očekáváme v horkých jarních dnech (BlueByte, jež je distributorem plánuje uvedení na trh 1.6. 2001) jsme se již na Doupěti mohli dočíst. Dnes bych se však chtěl zaměřit na aspekty hry „kukátkem pro fajnšmekry“. Vybral jsem pouze několik perliček, kterými jsem se rozhodl Vás ještě více navnadit pro tento klenot mezi leteckými simulátory.

Virtuální kokpit

Sturmovik se bude honosit grafickou úrovní, jakou jsme dosud ve hrách podobného zaměření ještě neviděli. Jednou z těchto „vychytávek“ bude virtuální kokpit. Ten bude ještě ostřejší, než například v F/A-18 Hornetu. Hráč může zvolit ze tří pohledů: standardního, rozšířeného a zvětšeného. Dle autorů by měl hráčům nejlépe vyhovovat rozšířený pohled.

Novým rozměrem v leteckých simulátorech bude jistě tzv. „padlock view“. Pokud namítnete, že tato záležitost už je tady věky, máte samozřejmě pravdu. IL-2 však přichází s novinkou. Zatímco jsme byli zvyklí na „posuvný padlock“, který neustále udržoval cíl uprostřed pohledu, nyní je uprostřed pohledu plocha, která zanechává cíl ve svém rámci „cestovat“ a kokpit zůstává statický. Pilot se tak může snadněji zaměřit na 3D orientaci a i to přispívá ke zkvalitnění boje. Padlock však nemůže být zapnut, pokud je cíl blíže, než ve vzdálenosti 3 kilometrů; popř. pokud cíl vletí do oblak. Tyto vlastnosti však mohou být změněny v nastavení obtížnosti hry, což jistě většina hráčů ocení.

IL2 SturmovikIL2 Sturmovik

IL2 SturmovikIL2 Sturmovik

Pozemní objekty

Abych přiznal barvu, lepší zpracování pozemních objektů jsem snad ještě neviděl. Trojrozměrné je vše – stromy, vojáci, vozidla, budovy. U některých her (European Air War) jsme byli zvyklí, že stromy jsou po celý rok zelené (včetně okolního prostředí), ploché stejně jako po zemi pobíhající vojáci. To však s příchodem IL-2 končí. Myslím, že k následujícím obrázkům není co dodat.

Letový model

IL-2 nám také slibuje realistický letový model. Pokud v Me-109 vysunete klapky, je nutno zvýšit výkon motoru téměř až k maximu, abyste se udrželi ve vzduchu. Autoři si dali hodně záležet na tzv. „torque efektu“, který pocítíte nejen ve vzduchu, ale také při rozjezdu na dráze. Pokud jste doposavad byli pouze svátečními letci a směrovku jste téměř nepoužívali, nastavte si ve Sturmoviku realistický letový model a jistě se ji naučíte používat – stane se totiž nutností.

Letoun by se měl také rozdílně chovat v závislosti na hmotnosti a letové výšce. Na internetu se často objevovaly negativní reakce na letový model bésedmnáctky v „B-17 Flying Fortress 2“, kdy bylo možné s plně naloženým bombardérem udělat ve vzduchu looping.

Poškození letounu

Tomuto tématu programátoři z Maddox Games věnovali asi největší pozornost. Ve většině simulátorů je totiž řez letounu „obalen“ pomyslnými bublinami, které vyjadřují plochu zásahu – pokud dojde k protnutí této plochy trajektorií střely, je počítán zásah, i když plášť letounu může zůstat netknutý. Důvod byl prostý – minimální zatížení procesoru. To se však ruskému vývojovému týmu nelíbilo a postavili se k tomuto problému jako chlapi.

Oleg Maddox dodává: „Naprogramovali jsme tento jev, aby se co nejvíce přiblížil reálným situacím. Zde nejsou žádné bubliny pro zásah střel, jako v jiných hrách. Abyste trefili letoun, střela musí být v kontaktu s povrchem letounu.

Toto pravidlo zásahu platí pro celý 3D model letounu, přesto však nezatěžuje realistický model. Počítáme také s úhlem dopadu střely a materiálem povrchu.

Mimoto počítáme i s odrazem kulek, ale vzhledem k problémům se zobrazením odrazu už dále nepočítáme odražené střely.

V Easy módu také musíte trefit letoun, avšak poměr poškození a potažmo efekt exploze je větší.“

Tomu také odpovídá model poškození letounu. Například křídla letadel mají až 4 body, ve kterých se vlivem palby mohou zlomit. Snadno se Vám také může stát, že v pozici zadního střelce „zmrzačíte“ svůj vlastní letoun.

Nevím, jak Vy, ale já se na IL-2 moc těším.

IL2 SturmovikIL2 Sturmovik

IL2 SturmovikIL2 Sturmovik

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Takhle vypadají nejlepší hry z výstavy E3 2018: je na co se těšit

Takhle vypadají nejlepší hry z výstavy…

Výstava E3 není jen o odhalení a novinkách. Také jsme se dočkali tuny nových obrázků z očekávaných her.

17.  6.  2018 | | 2 N/A
V God of War je tajemství, které ještě nikdo neobjevil, tvrdí studio

V God of War je tajemství, které ještě…

Podle kreativního ředitele studia Santa Monica, Coryho Barloga, je v God of War stále ještě ukryté něco, co zatím nikdo z více než pěti milionů hráčů na světě neodhalil.

4.  6.  2018 | | 6 N/A
Nejžhavější trailery a videa z výstavy E3 2018: vše v pohybu

Nejžhavější trailery a videa z výstavy…

Obrazovou galerii máme za sebou, teď jsou na řadě ty nejlepší trailery. A že jich bylo.

17.  6.  2018 | | 1 N/A
E3: Forza Horizon 4 se bude odehrávat v Británii za střídání ročních období

E3: Forza Horizon 4 se bude odehrávat …

Na konferenci Microsoftu snad nesmí nikdy chybět Forza. Nová Forza Horizon 4 se bude odehrávat v Británii a nabídne čtyři roční období.

13.  6.  2018 | | 2 N/A
Battlefield V se chlubí novým trailerem a slibuje režim Battle Royale

Battlefield V se chlubí novým trailere…

9.  6.  2018 | | 2 N/A
Skvělá akční parodie Totally Accurate Battlegrounds dočasně zdarma

Skvělá akční parodie Totally Accurate …

Je to free, tak proč to nezkusit.

7.  6.  2018 |
Agony: přehnaně odporné (recenze)

Agony: přehnaně odporné (recenze)

Kdo ví, třeba každý z nás jednou skončí v pekle. A pokud to tam vypadá jako v Agony, rozhodně se nemáme na co těšit.

7.  6.  2018 | | 3 N/A
E3 2018: drby a klepy aneb co čekat na největším herním veletrhu

E3 2018: drby a klepy aneb co čekat na…

Letošní E3 bude velké. A bude stát za to.

9.  6.  2018 | | 12 N/A