inFamous: Second Son - budete hodní či zlí?

Sice to není trojka, ale pro sérii stejně znamená první opravdový next-gen posun. Čím vlastně nový inFamous tak láká?

Nástup nových konzolí je vždycky doprovázen chabými tituly, které pouze zlehounka škrábají po povrchu skutečného výkonu hardwaru a nikdy se nepouštějí do přílišných experimentů nebo novátorství. Stejné je to i letos s příchodem Playstation 4, jenž vlastně zaujala maximálně lehce nadprůměrným Killzone: Shadow Fall. Pomalu se ale posouváme dále a je na čase, aby i budoucí hry, obzvláště pak exkluzivity, ukázaly svou sílu. Zatímco na Xboxu to bude Titanfall, Sony vyrukuje s novým Infamous a pokusí se dokázat, že koupit si PS4 už má nějaký smysl.

1385403257-1.jpg 1385403377-4.jpg 1385403394-9.jpg

Starý námět, nový příběh

Kdo by však čekal trojku, je trošku mimo. Místo navázání na dvojku se autoři ze studia Sucker Punch rozhodli udělat krok stranou a se zcela novým hrdinou vyrazili hrát si na boha do úplně nových kulis. Tím vyvoleným je tentokráte Delsin Rowe, pouliční flákač, ze kterého se "překvapivě" stane hrdina. Příběh by se měl točit okolo vyprávění takřka x-menovských rozměrů, ve kterém nebude chybět ani zlá vládní agentura a nějaká ta parta nepřemožitelných.

Přesto bychom se neměli dočkat ubíjející klišé splácaniny. Autoři totiž slibují zcela jiné ladění příběhu. Vždyť už jen hlavní hrdina je sarkastický parchant, a to jsme v sérii ještě neměli. Pro hlášky a povedené vtípky se tedy snad nepůjde daleko.

1384212492-1.jpg

Nejdále se nám bude muset Delsin vydat do amerického Seattlu, kde ostatně sídlí i část vývojářů. Ti slibují přesnou kopii města, což je oproti prvnímu a druhému dílu značný pokrok. Zároveň se jedná o zajímavou šanci prozkoumat město, které bylo dosud ve hrách naprosto opomíjeno. Sony to navíc myslí s tímhle dílem smrtelně vážně, a tak nebude Second Son postrádat nejnovější grafické a technické berličky.

Co říkáte třeba na fakt, že každý obyvatel města bude naprosto unikátní a to včetně sady specifických emocí a předem nadefinovaného chování? Iluzi živoucího světa pak nebude podrážet ani počasí nebo denní cyklus. Jak jsme naznačili nedávno, PS4 toho zvládne skutečně dost a Infamous by se rádo stalo technologickým benchmarkem minimálně první poloviny tohoto roku. A ty částicové efekty...

1377025843-infamous-second-son-delsin-rocket.jpg 1377025847-infamous-second-son-dup-delsin-chain-night-carnival.jpg 1377025848-infamous-second-son-knight-landing.jpg

Místo elektřiny kouř

S tím ostatně souvisí i navrátivší se systém voleb. Opět se budete moci v rozmanitých situacích rozhodnou mezi dobrem a zlem, čímž ovlivníte nejen příběh, ale i celý herní svět. Město je plně interaktivní a variabilní a nejen, že by měly všechny vaše akce zůstat navždy zvěčněny na ulicích, ony by se dokonce měly odrazit i na samotných lidech. Na každém samozřejmě zvlášť podle jeho unikátního charakteru. Možná to zní jako frajeřinka, která bude v praxi úplně k ničemu, ale autoři slibují pravý opak. Jelikož se jedná o otevřený sandbox, lze postupně se vyvíjejícího světa využívat k různým průchodům stejných misí.

Hratelnost ale bude samozřejmě postavena hlavně na hrdinových speciálních schopnostech. Ty tentokráte nejsou postaveny na elektřině, nýbrž na jakémsi nadpřirozeném kouři, díky němuž se může Delsin pohybovat rychleji a útočit s mnohem větší silou než normální jedinci.

1377025857-infamous-second-son-fetch.jpg

A kdyby to náhodou nestačilo, taky má v ruce hodně neúprosně vyhlížející řetěz. Souboje ale mají být hodně variabilní a vedle rozmanitých komb můžete vzít za vděk i stealth přístupem. Podle novinářů, kteří už si mohli hru vyzkoušet je navíc přítomna i plná integrace Dualshocku 4 včetně dotykového panelu. To ale není vše. Schopností totiž bude mít Delsin hned několik. Ano, kouřem to začíná a Neonem pokračuje. A kdo ví, co mají vývojáři schované v rukávu, máme se na co těšit.

Lákadlem ke koupi nové konzole a takzvané nové generace hraní je samozřejmě i audiovizuální zpracování. To už bylo devizou launchového Killzone a Infamous: Second Son rozhodně nehodlá zaostat. Právě naopak bychom se měli těšit na detailně vymodelované město, hrátky se světly a libové neonové prvky, které hře dodají osobitost. Z prezentovaných dem je také znát, že Sony zapracovalo na snímání obličejů a především v příběhových předělech už tváře nevypadají tak hrozně uměle. Ostatně, stačí si pustit jakýkoliv trailer a rozdíl je znát na první pohled.

1373917270-infamous-second-son-1.jpg 1373917273-infamous-second-son-2.jpg 1373917274-infamous-second-son-3.jpg

Příslib technologií

Jestli nakonec bude autentické také město a autoři splní všechny sliby zjistíme už v březnu, kdy Delsin Rowe vtrhne i do toho nejzapadlejšího krámu. Momentálně to ale vypadá minimálně na solidní sandbox plný efektních soubojů a samozřejmě obléknutý do parádní grafiky. Jinak by to přece ani nešlo, a jestli něco nezklame, pak to bude neony osvětlený Seattle.

Váš názor Další článek: Tvůrci arkády Resogun pracují na novém projektu pro PS4

Témata článku: , , , , , , , , , , , , ,