Infiltration 2.7 pro Unreal Tournament

Infiltration je herní mód, který vytvořili Sentry Studios pro další rozšíření možností Unreal Tournamentu. Mód je zde na místě spíš než označení mutátor, neboť kromě map je zde možno měnit téměř cokoli. A zřejmě i mapy brzy přijdou. Pokud jste fanoušky reálných zbraní, budete nadšeni. Ale nejen nové zbraně jsou zahrnuty v tomto módu – Infiltration přináší i úplně nové prvky do hry, které hru oživují a mění.
Infiltration je herní mód, který vytvořili Sentry Studios (http://www.planetunreal.com/infiltration) pro další rozšíření možností Unreal Tournamentu. Mód je zde na místě spíš než označení mutátor, neboť kromě map je zde možno měnit téměř cokoli. A zřejmě i mapy brzy přijdou. Pokud jste fanoušky reálných zbraní, budete nadšeni. Ale nejen nové zbraně jsou zahrnuty v tomto módu – Infiltration přináší i úplně nové prvky do hry, které hru oživují a mění. Mód Infiltration si můžete ihned stáhnout odtud (4 MB) a mezitím, co se vám bude stahovat, můžete si o přečíst několik postřehů.

Po nainstalování se vám v nabídce Mods v Unreal Tournamentu přidá položka Infiltration, která obsahuje několik záložek s herními volbami. Jednak můžete zvolit, která zbraň z UT má být zaměněna za libovolnou zbraň z módu Infiltration. Můžete dokonce i více původních zbraní zaměnit za jedinou zbraň novou, čímž máte perfektní kontrolu nad tím, které zbraně ve hře bude možné používat a které ne. Zbraně, které s sebou přináší Infiltration jsou tyto:

  • Beretta M92F – pistole, která je účinná a hodně přesná. Dají se s ní dokonce provádět headshoty.

  • Benelli M3 S90 – poloautomatická puška. Sekundární mód střelby rozsvítí navíc baterku, což je dobrý nápad a hodí se to v temných místnostech nebo při hraní Darkmatche, ale nebudu předbíhat.

  • H&K MP5 10A3 – automatická puška.

  • Colt M16A2 – puška, která je asi nejpopulárnější zbraní svého druhu. Umožňuje střelbu dávkami i jednotlivými ranami.

  • H&K 69 – granátomet, kterým je těžké někoho trefit, ale jeho výbušné střely jsou velice účinné.

  • H&K PSG1 – poloautomatická odstřelovací puška se zaměřovačem, vhodná pro sbírání headshotů.

  • Robar .50 BMG – další puška k odtřelování nepřátel vybavená zaměřovačem.

  • AT4 – protitankový raketomet. Ve hře nevypadá nic moc, ale když jeho střela vybuchne, nikdo v okolí nemá šanci přežít.

  • Granát – výborná věc a oživení hry.

Všechny nové zbraně jsou velice dobře provedené i graficky, což můžete vidět na obrázcích okolo. Jejich účinky a zvuky při střelbě jsou hodně reálné a zásahy vám hodně uberou, takže je dobré poněkud změnit herní styl a dávat si mnohem větší pozor na to, odkud by se mohl vynořit nepřítel. Téměř všechny zbraně navíc mají dva režimy střelby – v základním zbraň držíte u pasu a není vidět zaměřovací kříž, takže stejně jako v realitě je celkem těžké někoho zaměřit a trefit a hodí se to spíše ke kropení nepřátel dávkami. Druhý režim je ten, že zbraň zamíříte, což je vidět i na obrazovce a objeví se vám rovněž zaměřovací kříž. Tím ale možnosti zbraní nekončí. Některé mají nastavitelné i režimy střelby pro jednotlivé střely, střelby krátkými dávkami, automatiku, velikost přiblížení zaměřovače apod. Při střelbě dávkami vám zbraň nadskakuje a zvedá se vám hlaveň stejně jako ve skutečnosti. I při výstřelu sniperkou vám po vystřelení hlaveň nadskočí a míří trochu výš. Čím déle držíte granát po odjištění (v jednom z jeho módů), tím dál jej hodíte. A další perlou je možnost ručního nabíjení. Pokud zvolíte tuto variantu, musíte si sami nabíjet a dávat tak pozor na to, abyste vyšli s náboji, které v zásobníku máte. Ani automatické nabíjení není vždy hotové ihned. Třaba takové nacpání nábojů do pušky chvíli trvá – na druhou stranu je provedeno velice efektně. A aby toho nebylo dost, je možné cpaní nábojů v případě potřeby přerušit, čili není nutné napěchovat zbraň střelivem až po okraj. Hra myslí i na to, že některé zbraně mají zásobník dimenzovaný na určitý počet střel, ale kromě toho i jednu střelu v komoře. Munice je navíc výbušná, takže když například vidíte soupeře, jak se žene pro granát, můžete se jej efektně zbavit tím, že do granátu střelíte. Munice je rovněž schopná vybuchovat řetězově tak, že pokud do některé střelíte a poblíž leží jiná, vybuchně následkem toho i ta a tak dále, čímž se dají při správném naaranžování napodobit hollywoodské efekty z pravých arnoldovek. Pro ruční nabíjení, přepínání režimů střelby a pro některé další speciální funkce si můžete nadefinovat vlastní klávesy. Rovněž lze nastavit priority jednotlivých zbraní.

Karty s nastaveními módu Infiltration.Tak toto je Darkmatch jako řemen. Díky své baterce vidím aspoň to, že je přede mnou voda. Jestli na mě teďka někdo hukne, snadno si můžu leknutím ... maskáče.

Zaštěkání krátké dávky z  M16ky, ledabyle proklatě nízko nesené.A takhle to vypadá, když svoji M16ku přiložíte k líci.

Raketomet v pohotovostní poloze. Okénko, ve kterém je vidět symbol <I>damage Amplifieru </I>(žluté U) slouží k zacílení na jádro epicentra budoucí detonace.V dálce bouchl granát, v ruce je připraven jeho kámoš.

Darkmatch s mírným setměním, v němž se leskne zbraň a sem tam je vidět i něco navíc.Takhle vypadá zaměřovaví kříž sniperek z Infiltration. Údaje vpravo dole říkají, jaký právě používáte Zoom a kolik máte ještě v kapse zásobníků. Podobné údaje přibyly na HUD pro všechny zbraně.

Nejen reálné zbraně jsou to, co Infiltration přináší. Do vlastní hry můžete přidávat řadu dalších úprav. Jmenujme například Darkmatch, což je hra potmě. Zde je ale navíc tato volba propracovaná tak, že si můžete na stupnici volit, jak velkou tmu chcete ve hře mít, nemusíte používat speciální mapy ale lze hrát na všech mapách pro UT, kde se omezení světla automaticky projeví. Pro hru ve tmě (ale i normální) máte k dispozici dva druhy baterek, které můžete používat (jdou při hře i vypínat, aby vás neprozradily při nepozorovaném číhání na nepřítele). Dále můžete volit i to, zda a jak mají světélkovat zbraně, munice a další artefakty ve hře. Z dalších voleb zmíním alespoň možnost hrát na určitý počet životů, po jejichž vyplýtvání se stáváte divákem. Je to vlastně takový Last Man Standing mód použitelný nyní pro všechny typy her. Zkoušel jsem takto Assault, a bylo to parádní. Hrát je možné i na kola, což můžete znát z Counterstriku, lze nastavit, aby byly prvky v mapě (např. stromy apod.) zničitelné a jak moc, volíte si i typ brnění, které chcete mít při vstupu do hry na sobě, ... Hra rovněž má podporu v hře po Internetu v tom, že obsahuje vyhledávač herních serverů, na nichž se Infiltration hraje. Hra obsahuje i radar, který se mi ale nepodařilo zcela pochopit a poněkud mi jeho smysl uniká. Ale třeba na to jednou přijdu nebo že mi to někdo objasníte. Infiltration rozhodně stojí za vyzkoušení a je možné, že nic jiného už nebudete chtít hrát. Chce to trochu cviku a je třeba si na nové zbraně zvyknout, především na fakt, že při výstřelu je nutné mačkat spoušť a ne ji držet. Výsledek ale stojí za to. Jedna nepříjemnost mi ale trochu přece jen vadila a chtěl bych na ni upozornit. Pokud budete chtít hrát síťovou hru a vy budete herní server s nainstalovaným Infiltration módem, bude hra těch, kteří se k vám připojují chtít stáhnout celý tento poměrně velký mutátor i v případě, že Infiltration hrát nechcete (pokud jej samozřejmě nemají již nainstalovaný). To může být obzvlášť při hře po Internetu trochu problém. Možná se vám to podaří obejít. Pokud ano, můžete mi to poradit v ohlasech na tento příspěvek, byl bych vám za to vděčný.

Pro správné použití módu Infiltration je třeba zvolit Start Practice Session, vybrat v seznamu některý z herních módů INF - ... a dále do seznamu mutátorů, který otevřete tlačítkem Mutators přibyl i mutátor Infiltration, který je třeba zaktivovat, tzn. přesunout jej do pravého okna poklepáním nebo přetažením myší. Před hrou si samozřejmě ještě nakonfigurujte všechna nastavení v menu Mods pro tento herní mód. Zvolená nastavení se automaticky ukládají. Mutátor Infiltration je třeba ručně aktivovat před každým započetím hry, pokud nemáte nastavenou jeho automatické používání.

Diskuze (6) Další článek: Deep Space Nine: The Fallen

Témata článku: , , , , ,