Infinite Undiscovery – revoluce v RPG?

Tvůrci populární série Star Ocean nám slibovali revoluční RPG, které bude přepisovat dějiny hratelnosti. Víme, zda sliby plní.
Kapitoly článku

Pokud jste nahlédli do našeho preview na Infinite Undiscovery, dobře víte, že autoři slibovali hory a doly všemožných revolučních vychytávek. Možnost ovlivňovat průběh hry různými rozhodnutími, originální bojový systém a příběh slibující mnohá nečekaná odhalení. Po zhlédnutí výsledného hodnocení už ale jistě tušíte, že ne všechno padlo na úrodnou půdu a že revoluce v žánru se nejspíš nekonala. Pojďme se ale podrobně podívat, co se v Infinite Undiscovery (IU) povedlo a co mělo zůstat v šuplících vývojářů.

 

infiniteundiscovery_01.jpginfiniteundiscovery_02.jpg

IU začíná ve vězení pevnosti společenství Order of Chains, které se snaží k zemi připoutat měsíc umožňující lidem používat magii. Poutání měsíce ale způsobuje přírodní katastrofy a objevování příšer. S cílem zabránit jim v tom vznikla skupina Force (rytíře Jedi ze Star Wars v ní nenajdete), jejíž velitel Sigmund jako jediný dokáže přeseknout řetězy poutající měsíc.

Některé scény na sebe příliš nenavazují, někdy nevíte, proč zrovna jdete na určité místo a občas ani nevíte, kam jít

Hlavní hrdina hry, obyčejný flétnista Capell, se tomuto světovému osvoboditeli podobá jako vejce vejci. Členové Order of Chains si ho se Sigmundem spletou, a proto skončí v jejich vězení. Díky stejné chybě se ho pokusí zachránit členka Force, mladá lučištnice Aya a jejich společná cesta za záchranou světa může začít.

Průměrná prezentace

O příběhu bohužel nelze říct nic, než že je průměrný. Většinu zvratů v lepším případě jen tušíte, v horším případě již znáte několik hodin dopředu. Jako motivace k vydávání se do dalších dungeonů však bohatě stačí. Jeho podání ale není ideální, na čemž nese vinu především nepříliš kvalitní scénář, nebo možná jen jeho odbytý překlad.

art_01.jpg

Některé scény na sebe příliš nenavazují, někdy nevíte, proč zrovna jdete na určité místo (kromě toho, že tam na vás nejspíš čeká nějaký dějový posun) a občas ani netušíte, kam zrovna máte jít. Nebojte se ale přílišného bloudění, hra je většinu času striktně lineární, a do míst, kam ještě nemáte jít, se ani nedostanete.

Poslouchání některých postav je čiré utrpení

I přes to, že velkou část trailerů vyplňují CG animace, kromě úchvatného úvodu vás čekají pouze cut-scény v herním engine. To by samo o sobě nevadilo díky pěkným modelům postav a široké škále výrazů, kterými dokážou vyjádřit mnoho různých emocí. U sledování ale ruší téměř absolutní absence synchronizace zvukové stopy a pohybů rtů. Postavy tak mluví často i přesto, že se jim rty vůbec nehýbou. Někdy zase zvuková stopa záhadně mlčí, i když se jedná o plnohodnotnou dějovou scénu.

infiniteundiscovery_03.jpginfiniteundiscovery_04.jpg

Těchto problémů se lze zbavit vypnutím dabingu při dějových událostech. Zcela jej vypnout nelze. Samotný dabing mě překvapil, protože jsem ho čekala mnohem horší. Hlavní hrdinové jsou povedení a kromě pár „ulítnutí“, za které ale podle mě může spíš scénář, si udržují dobrou kvalitu. To samé se ale bohužel nedá říct o některých vedlejších či záporných postavách. Poslouchání některých je totiž čiré utrpení. Japonskou zvukovou stopu tvůrci i přes to, že je hra na dvou DVD, nepřidali. Škoda.

Kupa charakterů

Skrze příběh plný klasických klišé vás provádí celkově až osmnáct různorodých charakterů. Většina z nich je sympatických a zajímavých a jejich osud vám nebude lhostejný, ale výraznějšího vývoje se bohužel dočká jen pár jedinců. Myslím, že lepším řešením, než aby vždy při cut-scéně vždy „mizela“ nepotřebná část členů party, by byl jejich menší počet a větší účast na ději. Do skupiny se k vám přidají například poslední dobou v japonských RPG velmi populární dětští sourozenci, obrovský medvěd či legendární Sigmund.

infiniteundiscovery_05.jpginfiniteundiscovery_06.jpg

Možná si myslíte, že díky velkému množství postav v partě máte mnohem větší taktické možnosti při výběru charakterů, kteří se budou účastnit bitev. Bohužel tomu tak není vzhledem k tomu, že půlka postav jsou takzvané sekundární charaktery a do hlavní bojové party je nelze přidat. Využití se dočkají pouze v několika částech hry, kdy musíte zvolit počítačem ovládanou partu, která se vydá jiným směrem než ta vaše.

Dostupné pro: X360
Žánr: RPG | japonské RPG
Výrobce: tri-Ace | Webové stránky hry
  • Návykový bojový systém
  • Několik zajímavých herních mechanismů
  • Někteří bossové
  • Scénář
  • Němé scény
  • Zpomalování hry

Témata článku: , , , , , , , , ,