Infinite Undiscovery – svět nekonečných možností

Ostřílení vývojáři japonských RPG připravují nový revoluční titul. Pojďte se s námi podívat, jaká překvapení pro nás chystá Infinite Undiscovery.

Vypadá to, že na všechny fanoušky japonských RPG vlastnící Xbox 360, se usmívá štěstí. Kromě nejnovějšího titulu ze série Tales of se exkluzivně pro něj vyvíjí i (podle tvůrců) revoluční RPG od tri-Ace. Vývojářský tým tri-Ace, který vyvíjí pod ochrannými křídly Square-Enixu již dlouhá léta, můžete znát z oblíbených sérií jako je Star Ocean či Valkyrie Profile.

Revoluce v bojování

A co že to vlastně můžeme od takového revolučního titulu čekat? Tak především se rozloučíme s bitevními arénami, které se pro většinu japonských RPG staly neoddělitelnou součástí. V Infinite Undiscovery (IU) se bude bojovat v reálném čase a kdekoliv v herním světě. Nečekají nás žádné přesuny do arén, žádné nahrávání mezi obyčejným pohybem ve světě a bitvou. IU se tak přiblíží akčním hrám, ve kterých vás nepřítel může napadnout kdykoliv a kdekoliv. Dokonce i při pohybu v menu.

Budete muset vymyslet vlastní způsob, jak se z bitvy dostat a mnohdy bude k cíli vést i více různých řešení.

Tato změna přináší také taktické možnosti, o kterých jsme si dříve mohli jen nechat zdát. Kolem protivníků se můžete proplížit, nečekaně je napadnout či zbaběle utéct. K tomu všemu nám bude pomáhat malá mapka (radar) v pravém horním rohu obrazovky. Ne vždy je totiž viditelnost ideální, v noci budete podle autorů hry vidět nepřátele na mnohem kratší vzdálenost než ve dne a v jasném počasí. To samé samozřejmě platí i naopak.

infinite_u_prev03.jpginfinite_u_prev04.jpg

Odhalit vaši přítomnost ale prý budou moci nepřátelé nejen díky svému zraku. Musíte dávat pozor i na zvuky, které vaše skupina bude vydávat, a dokonce i na pach! Také vám to začíná trochu připomínat sérii Metal Gear Solid spíše než klasická RPG? Jak tento systém doopravdy funguje nejspíš zjistíme až bude vypuštěno hratelné demo, ale myslím si, že se máme na co těšit.

Zvol si svou vlastní cestu

Další zajímavostí, na kterou nás tvůrci IU lákají, jsou takzvané „situační“ bitvy. Jsou to speciální bitvy, ve kterých vám pouze bojování k přežití stačit nebude. Budete muset vymyslet vlastní způsob, jak se z prekérní situace dostat a mnohdy bude k cíli vést i více různých řešení. Jako příklad uvádí tvůrci souboj s drakem ze začátku hry.

infinite_u_prev05.jpginfinite_u_prev06.jpg

Hlavní hrdina, kterého ovládáte, musí nést zraněnou hrdinku a kvůli tomu nemůže bojovat. Jste ale konfrontování velkým drakem, který zaútočil na blízkou vesnici. Cestu do bezpečí vám kříží několik překážek a z druhé strany útočí neúprosný drak. Nezbývá než takticky využít jeho útoků a nasměrovat je na překážky, přes které se jinak nemůžete dostat. Drakovy útoky totiž ovlivňují prostředí a s jeho pomocí se dostanete až do bezpečí.

Square-Enix novinky přínáší radost majitelům Xboxu 360!

boxik01.jpgboxik02.jpg

Kromě Infinite Undiscovery, o kterém se můžete dočíst ve článku, se na Xbox 360 chystají další RPG z dílny Square-Enixu. Ránou pro PS 3 bylo nedávné oznámení, že The Last Remnant, multiplatformní RPG, jehož lákadlem mají být velkolepé bitvy s až sedmdesáti protivníky, vyjde dříve na Xbox 360. Vypadá to, že vývoj PS 3 verze provázejí problémy, a tak není jisté, kdy se této verze dočkáme. Nejisté je to také u nejnovějšího titulu ze série Star Ocean, Star Ocean: The Last Hope. Ta byla překvapivě oznámena jako exkluzivní (zda jen dočasně či trvale se zatím neví) titul pro Xbox 360 i přesto, že dva předchozí díly zdobily platformy Sony. Ve SO: The Last Hope se můžeme těšit na hi-tech technologie a cestování po mnoha odlišných světech.

Podobných situací bude ve hře prý mnoho a, jak již jsem řekla, mnoho jich bude mít více různorodých řešení. Tvůrci prohlašují, že různá řešení problémů budou měnit další průběh hry. Na to, do jaké míry se bude hra jednotlivých hráčů v pozdějších fázích lišit, si však budeme muset počkat až do vydání.

infinite_u_prev07.jpginfinite_u_prev08.jpg

Uvedení titulu do prodeje naštěstí není tak daleko, jak by se mohlo zdát. Square-Enix se snaží zavést současné vydávání ve všech regionech, což samozřejmě těší nejvíc nás Evropany. infinite_u_prev02.jpgPryč jsou časy, kdy jsme museli čekat na hru několik měsíců, let, anebo čekáme dodnes. IU se k nám dostane pouhé tři dny po zářijovém vydání v Americe a dokonce o něco dřív než do samotného Japonska. Doufám, že tato politika vydrží už napořád.

Svět závislý na měsíci

K bojování je potřeba nějaký dobrý důvod a na ten tvůrci IU nezapomněli. Můžeme se tak těšit na propracovaný příběh z fantasy světa. Důležitou roli v něm hraje měsíc, který dává planetě na které se děj odehrává, sílu a řád. Měsíc se ale rozhodlo spoutat tajemné společenství „Order of Chains“ vedené zlověstným Dreadknightem. Kvůli spoutanému měsíci planeta chřadne a zaplňují ji hordy nebezpečných příšer. Vy budete mít samozřejmě za úkol katastrofě zabránit a zachránit svět.

infinite_u_prev01.jpg

Hlavním hrdinou IU je mladík jménem Capell, který se nešťastnou náhodou ocitne hned na začátku hry v zajetí. V RPG ovšem nikdy nic není jen tak a Capell není obyčejným mladíkem, jak si naivně myslí. Vypadá totiž navlas stejně jako vůdce odbojové skupiny proti Order of Chains, slavný a odvážný válečník Sigmund. Díky tomu si ho s ním také splete členka odbojové skupiny Aya a ze zajetí ho osvobodí.

Infinite Undiscovery se k nám dostane pouhé tři dny po zářijovém vydání v Americe.

Co má za cíl tajemný Dreadknight? Proč jsou si Sigmun a Capell tak podobní? A podaří se vám zachránit umírající svět? To všechno se nejspíš dozvíme po dohrání IU. I když příběh možná působí trochu klasicky a obyčejně, věřím, že ho tvůrci dobře podají a že se dočkáme mnoha zajímavých zvratů a emotivních scén, které jsou pro hry od tri-Ace typické.

Během dlouhé a složité cesty, která nás jistě čeká, s námi bude putovat až osmnáct různých charakterů. Z nich bude na výběr při sestavování bojové party. Aya, která bojuje s lukem, umí například zaměřovat a vzdáleně likvidovat nepřítele a překážky. Capell zase, jak se na hlavního hrdinu sluší a patří, bojuje s mečem. Při bitvě sice ovládáte pouze Capella, ale ostatním členům ovládaným UI můžete zadávat různé příkazy.

Už aby bylo září!

Pokud jste již shlédli některý z trailerů, pak víte, že hra vypadá skvěle obzvlášť po umělecké stránce. První reakce z hraní však odhalují menší problémy s rychlostí hry, které snad budou do vydání odstraněny. Kromě skvělého designu a pěkné grafiky nás čeká i kvalitní hudba od dvorního skladatele Star Ocean série Motoi Sakuraby. Zvuk a hudbu si budete moci vychutnat v 5.1 ozvučení. Po prvním anglickém traileru se trochu obávám dabingu, ale třeba se dočkáme i japonské zvukové stopy.

infinite_u_prev09.jpginfinite_u_prev10.jpg

Fanušci japonských RPG se rozhodně mají na co těšit. Pokud se nestane nic neočekávaného, máme tu již v záři originální japonské RPG se zajímavým dějem a netradičním bojovým systémem. Uvidíme, zdali se Square-Enixu povede nastartovat další úspěšnou sérii. Už se nemůžu dočkat!

Dostupné pro: X360
Žánr: RPG | japonské RPG
Výrobce: tri-Ace | Webové stránky hry
  • Návykový bojový systém
  • Několik zajímavých herních mechanismů
  • Někteří bossové
  • Scénář
  • Němé scény
  • Zpomalování hry
Související články
  1. Revoluční RPG Infinite Undiscovery na Xbox 360
Jízdní řády Bileto

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podívejte se, co tvoří hráči ze světa

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podí…

Nejen, že je nový Spider-Man pro PS4 skvělou adaptací komiksu. Ještě přináší i boží foto režim.

13.  9.  2018 | | 8 N/A
Marvel

Marvel's Spider-Man: nejlepší pavouk, …

Spider-Man je ukázkovou herní prací hned z několika ohledů. Ale ten New York je prostě špica!

6.  9.  2018 |
Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapla, pár se rozešel před vydáním

Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapl…

Fanoušek poprosil Insomniac o možnost požádat přítelkyni o ruku velmi originálním způsobem. Vývojář vyhověl a nevědomky vytvořil jeden z nejsmutnějších easter eggů.

12.  9.  2018 | | 3 N/A
Rozhovor: Bohemia Interactive o DayZ, novinkách a budoucnosti hry

Rozhovor: Bohemia Interactive o DayZ, …

DayZ je ve vývoji už opravdu dlouho. Naštěstí se na něm stále pracuje a jak nás vývojáři z Bohemia Interactive na Gamescomu ujistili, mají hodně plánů, co se hrou chtějí dělat.

7.  9.  2018 | | 8 N/A
F1 2018: věrohodné pálení pneumatik (recenze)

F1 2018: věrohodné pálení pneumatik (r…

Codemasters jsou mistři závodních her a letošní ročník formulí patří k tomu nejlepšímu. Skoro.

16.  9.  2018 | | 3 N/A