International Karate Advanced – přichází kvalitní remake?

Jen pamětníci vyloví ze vzpomínek hru jménem International Karate, která se objevila snad na všech osmibitových počítačích. Tento počin v roce 1987 spáchali System 3 a jednalo se o klasické karate, jeden proti jednomu, minimum úderů a naprosto primitivní algoritmy protivníka. Nyní se firma Studio 3 pokusí s tímto remake o úspěch na GBA.
International Karate Advanced – přichází kvalitní remake?

Žánr: bojová
Platformy: GameBoy Advance
Podporuje: ----
Výrobce: Studio 3
Distributor: Nintendo

Primitivními algoritmy protivníka se rozumí jejich okamžitý výskok po odstartování hry a jejich přistání na vaší již připravené pěsti a tak to bylo pokaždé. Pak se objevila nastavovaná kaše jménem World Karate, kde jste si mohli například vypnout hudbu apod., ale žádná změna v herním systému se neobjevila. Ta velká změna přišla v dalším pokračování nazvaném originálně – International Karate +. Místo dvou bojovníků se na place proháněli tři karatisti a řezali do sebe hlava nehlava, každý proti každému. A nyní na scénu nastupují pánové programátoři z Studio 3, kteří vykuchali tento „třípostavový“ základ a pokusili se na něj nabalit omáčku odpovídající možnostem dnešní techniky. Jestli se jim to povedlo, to se uvidí o pár řádků níž.

Asi nejvýraznější změnou je ovládání. Tam, kde vám dřív stačil směrový křížek a jedno tlačítko, se dnes budete mít co ohánět, protože vytížení vašich prstů bude opravdu maximální. Zatímco palce budou obstarávat směrový křížek a tlačítka A a B, vaše ukazováčky budou pečovat o tlačítka L a R na horní hraně GBA. Ptáte se na co všechno to budete využívat? Tlačítko A je na všechny kopy, kterých je celkem sedm druhů a tlačítkem B budete ovládat své pěsti a využívat je celkem k pěti typům úderů. Tlačítkem L a R se budete otáčet doleva nebo doprava. Ošemetná situace nastane, když se dostanete mezi dva protivníky. Vaší jedinou šancí je rychle sejmout protivníka, který stojí ve vašem směru, a pak se rychle otočit a vykrýt přicházející úder, který byl směřován do vašich odkrytých zad. Jedna věc je na ovládání bojovníka opravdu značně nepříjemná a nepohodlná. Snad u kterékoliv bojové hry to funguje tak, že když jste například na směrovém křížku podrželi směr doprava a zmáčkli tlačítko pro úder, postava rovnou zaútočila. Způsob, jaký použili autoři IKA, mi přijde postavený na hlavu. Napřed totiž musíte zmáčknout tlačítko pro úder, aby postava přešla do bojové pohotovosti, a teprve poté směrovým křížkem vybrat styl úderu. Pokud je protivník blízko, tak je to opravdu nepříjemné. Já osobně jsem dokonce po čase přestal využívat tlačítek L a R na horní hraně GBA, protože po půlhodině hraní mě začínaly bolet prsty. Zjistil sem že k pohybu na bojišti bohatě stačí skákat zleva doprava a naopak. K protihráči se dostanete tak jako tak a navíc jsou protivníci tak imbecilní, že je ani jednou nenapadlo mě při dopadu nepřipraveného zasáhnout a navíc je to nejpohodlnější způsob pohybu.

International Karate   International Karate

International Karate   International Karate

Na výběr budete mít celkem z dvanácti bojovníků a každý je z jiného státu. U každého z bojovníků je napsáno Skill a u tohoto nápisu je proměnlivý počet hvězdiček (1–5). Autoři se nám zřejmě snažili naznačil že by mezi bojovníky měl být výkonnostní rozdíl, ale tento rozdíl bohužel ve hře vůbec nezaregistrujete, takže si můžete zvolit kteréhokoliv bojovníka. U každého bojovníka je také napsáno v jakém úderu je nejlepší, ale i v tomto případě platí totéž, co v předchozím případě – prostě bez rozdílu.

Každý váš úder při souboji je bodově ohodnocen. Za prachobyčejný úder pěstí obdržíte 200 bodů a maximum je za kop z otočky, který je ohodnocen rovným 1000 bodů. Pokud protivníka nezasáhnete zcela, přesně hra to ohodnotí polovičním počtem bodů. Při souboji je na displayi u jména každého bojovníka šest prázdných „ampulek“, které se postupně naplňují barvou. Za každý úder vám do těchto ampulek přibude troška barvy a vyhrává ten, kdo je nejrychleji naplní. Jedno kolo trvá třicet vteřin a velmi často se mi stalo, že jsem svoje ampulky ani nestihl naplnit do maxima a v tomto případě vyhrává bojovník, který má v ampulkách nejvíc barvy. Hraje se na dvě vítězství, takže se jeden turnaj může rozhodnout třeba až ve čtvrtém kole, ale to byste museli být opravdu extrémně neschopní. Po vítězném zápase následuje bonusová hra, kde buďto štítem odrážíte míče lítající ve třech výškových úrovních nebo odkopáváte bomby. Po dokončení bonusové hry se před vámi objeví mapa světadílů a password. Až co si password opíšete (proč byste využívali interní paměti GBA, když můžete mít sešitek s kódy jako za starých časů), vyberete si na mapě, ve kterém státě chcete bojovat. Postupem času se vám budou otvírat další města a ve finále natrhnete pozadí dvou senseiům a šmytec, hra končí. Mimochodem pokud si myslíte, že vámi nasbíraný počet bodů se uloží, abyste se mohli někomu pochlubit (být vámi, tak raději pomlčím, že takovouhle hru vůbec máte), děláte si pouhé iluze, neboť autoři tuto schopnost GBA prostě ignorují. Říká se, že i když je hra sebevětší blbost, multiplayer ji aspoň na chvíli spasí. Zdá se, že v Studio 3 to nikdy neslyšeli a tak tato hra nemá vůbec žádný multiplayer. Na druhou stranu pochybuji, že byste našli někoho dostatečně úchylného na to, aby s vámi tuto hru vůbec hrál.

Ačkoliv dobu osmibitů a GBA dělí velký časový a hlavně technický odstup, na technických stránkách hry to není příliš poznat. Na grafické stránce by se dalo určitě ještě hodně zapracovat a „hudba“ se zvuky zní, jako kdybyste poslouchali PC speaker. Jak je na tom hra s hratelností vyplývá z předešlých řádků, jenom bych ještě dodal, že mi souboje přišly zoufale pomalé, pokud vás protivník zasáhne, tak se ze země zvednete až po vteřině. Vzhledem k tomu že jedno kolo trvá 30 vteřin, tak takovéto polehávání je docela časový luxus. Závěrem bych dodal že starý Mortal Kombat 2 na černobílém Game Boyi byl mnohem kvalitněji zpracován a o jeho hratelnosti si může IKA nechat zdát.

Grafika: 5/10
Zvuky: 2/10
Hudba: 2/10
Hratelnost: 2/10

Nechápu jak se na této hře mohlo objevit razítko Nintenda, které zaručuje kvalitu hry.

Celkové hodnocení: 2/10

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Nejlepší hry zdarma: Jak si skvěle zahrát a neutratit ani korunu

Nejlepší hry zdarma: Jak si skvěle zah…

Občas to vyjde tak, že na hry po vánočních nákupech už prostě nezbude žádný zlaťák. Jak tedy trávit dlouhé zimní večery, když už máte všechno dohrané? Vybrali jsme pár kousků, za které nemusíte dát ani korunu, a i tak se budete královsky bavit.

5.  12.  2017 | | 18 N/A
Nejlepší hry pro Playstation 4: deset tipů, které zaručeně dobře zabaví

Nejlepší hry pro Playstation 4: deset …

Letos se pro Playstation urodila spousta herních pecek, v našem vánočním rádci proto z většiny najdete exkluzivní tituly. Nezapomněli jsme ale ani na multiplatformní hry.

30.  11.  2017 |
Ubisoft rozdává AC IV: Black Flag a World in Conflict zcela zdarma

Ubisoft rozdává AC IV: Black Flag a Wo…

Nadílka od Ubisoftu bude v podobě her, které určitě moc dobře znáte. Těšíte se?

5.  12.  2017 | | 2 N/A
Xbox One vs Xbox One X: grafický pokrok nebo bláboly? (galerie)

Xbox One vs Xbox One X: grafický pokro…

Xbox One X vyšlo nedávno a mezi vylepšeními jasně dominuje grafika. Rozhodli jsme se, že několik her detailně porovnáme v galerii.

29.  11.  2017 | | 30 N/A
Vybrali jsme nejlepší PC hry pod stromeček

Vybrali jsme nejlepší PC hry pod strom…

Toto je deset her, které byste rozhodně neměli při hraní na počítači vynechat.

6.  12.  2017 | | 21 N/A
7 tipů na nejbrutálnější hry historie, co vám zaručeně spraví chuť

7 tipů na nejbrutálnější hry historie,…

Je libo násilí a hektolitry krve? I to se občas šikne. Pojďte se tedy s námi podívat na ty nejbrutálnější hry, které spatřily světlo světa.

4.  12.  2017 | | 3 N/A
Vybrali jsme nejlepší herní notebooky pod stromeček, zahraje si každý

Vybrali jsme nejlepší herní notebooky …

Pořádný herní notebook seženete za 25 tisíc. Vybrali jsme však i levnější stroje s nutnými kompromisy, nebo naopak děla s cenou ke sta tisícům

9.  12.  2017 | | 11 N/A
Herní agenda: pochmurný listopad plný božích her

Herní agenda: pochmurný listopad plný …

Konec roku se blíží a hráčská komunita se stále těší z nových AAA titulů. Ne v každém případě to ale vyjde a v minulém měsíci jsme zaznamenali pár průšvihů, které se dostaly i mimo herní svět. Nebudeme ale listopad brát tak negativně. Přece jenom se v něm objevilo pár světlých chvil, které byste rozhodně neměli minout.

2.  12.  2017 |