International Karate Advanced – přichází kvalitní remake?

Jen pamětníci vyloví ze vzpomínek hru jménem International Karate, která se objevila snad na všech osmibitových počítačích. Tento počin v roce 1987 spáchali System 3 a jednalo se o klasické karate, jeden proti jednomu, minimum úderů a naprosto primitivní algoritmy protivníka. Nyní se firma Studio 3 pokusí s tímto remake o úspěch na GBA.
International Karate Advanced – přichází kvalitní remake?

Žánr: bojová
Platformy: GameBoy Advance
Podporuje: ----
Výrobce: Studio 3
Distributor: Nintendo

Primitivními algoritmy protivníka se rozumí jejich okamžitý výskok po odstartování hry a jejich přistání na vaší již připravené pěsti a tak to bylo pokaždé. Pak se objevila nastavovaná kaše jménem World Karate, kde jste si mohli například vypnout hudbu apod., ale žádná změna v herním systému se neobjevila. Ta velká změna přišla v dalším pokračování nazvaném originálně – International Karate +. Místo dvou bojovníků se na place proháněli tři karatisti a řezali do sebe hlava nehlava, každý proti každému. A nyní na scénu nastupují pánové programátoři z Studio 3, kteří vykuchali tento „třípostavový“ základ a pokusili se na něj nabalit omáčku odpovídající možnostem dnešní techniky. Jestli se jim to povedlo, to se uvidí o pár řádků níž.

Asi nejvýraznější změnou je ovládání. Tam, kde vám dřív stačil směrový křížek a jedno tlačítko, se dnes budete mít co ohánět, protože vytížení vašich prstů bude opravdu maximální. Zatímco palce budou obstarávat směrový křížek a tlačítka A a B, vaše ukazováčky budou pečovat o tlačítka L a R na horní hraně GBA. Ptáte se na co všechno to budete využívat? Tlačítko A je na všechny kopy, kterých je celkem sedm druhů a tlačítkem B budete ovládat své pěsti a využívat je celkem k pěti typům úderů. Tlačítkem L a R se budete otáčet doleva nebo doprava. Ošemetná situace nastane, když se dostanete mezi dva protivníky. Vaší jedinou šancí je rychle sejmout protivníka, který stojí ve vašem směru, a pak se rychle otočit a vykrýt přicházející úder, který byl směřován do vašich odkrytých zad. Jedna věc je na ovládání bojovníka opravdu značně nepříjemná a nepohodlná. Snad u kterékoliv bojové hry to funguje tak, že když jste například na směrovém křížku podrželi směr doprava a zmáčkli tlačítko pro úder, postava rovnou zaútočila. Způsob, jaký použili autoři IKA, mi přijde postavený na hlavu. Napřed totiž musíte zmáčknout tlačítko pro úder, aby postava přešla do bojové pohotovosti, a teprve poté směrovým křížkem vybrat styl úderu. Pokud je protivník blízko, tak je to opravdu nepříjemné. Já osobně jsem dokonce po čase přestal využívat tlačítek L a R na horní hraně GBA, protože po půlhodině hraní mě začínaly bolet prsty. Zjistil sem že k pohybu na bojišti bohatě stačí skákat zleva doprava a naopak. K protihráči se dostanete tak jako tak a navíc jsou protivníci tak imbecilní, že je ani jednou nenapadlo mě při dopadu nepřipraveného zasáhnout a navíc je to nejpohodlnější způsob pohybu.

International Karate   International Karate

International Karate   International Karate

Na výběr budete mít celkem z dvanácti bojovníků a každý je z jiného státu. U každého z bojovníků je napsáno Skill a u tohoto nápisu je proměnlivý počet hvězdiček (1–5). Autoři se nám zřejmě snažili naznačil že by mezi bojovníky měl být výkonnostní rozdíl, ale tento rozdíl bohužel ve hře vůbec nezaregistrujete, takže si můžete zvolit kteréhokoliv bojovníka. U každého bojovníka je také napsáno v jakém úderu je nejlepší, ale i v tomto případě platí totéž, co v předchozím případě – prostě bez rozdílu.

Každý váš úder při souboji je bodově ohodnocen. Za prachobyčejný úder pěstí obdržíte 200 bodů a maximum je za kop z otočky, který je ohodnocen rovným 1000 bodů. Pokud protivníka nezasáhnete zcela, přesně hra to ohodnotí polovičním počtem bodů. Při souboji je na displayi u jména každého bojovníka šest prázdných „ampulek“, které se postupně naplňují barvou. Za každý úder vám do těchto ampulek přibude troška barvy a vyhrává ten, kdo je nejrychleji naplní. Jedno kolo trvá třicet vteřin a velmi často se mi stalo, že jsem svoje ampulky ani nestihl naplnit do maxima a v tomto případě vyhrává bojovník, který má v ampulkách nejvíc barvy. Hraje se na dvě vítězství, takže se jeden turnaj může rozhodnout třeba až ve čtvrtém kole, ale to byste museli být opravdu extrémně neschopní. Po vítězném zápase následuje bonusová hra, kde buďto štítem odrážíte míče lítající ve třech výškových úrovních nebo odkopáváte bomby. Po dokončení bonusové hry se před vámi objeví mapa světadílů a password. Až co si password opíšete (proč byste využívali interní paměti GBA, když můžete mít sešitek s kódy jako za starých časů), vyberete si na mapě, ve kterém státě chcete bojovat. Postupem času se vám budou otvírat další města a ve finále natrhnete pozadí dvou senseiům a šmytec, hra končí. Mimochodem pokud si myslíte, že vámi nasbíraný počet bodů se uloží, abyste se mohli někomu pochlubit (být vámi, tak raději pomlčím, že takovouhle hru vůbec máte), děláte si pouhé iluze, neboť autoři tuto schopnost GBA prostě ignorují. Říká se, že i když je hra sebevětší blbost, multiplayer ji aspoň na chvíli spasí. Zdá se, že v Studio 3 to nikdy neslyšeli a tak tato hra nemá vůbec žádný multiplayer. Na druhou stranu pochybuji, že byste našli někoho dostatečně úchylného na to, aby s vámi tuto hru vůbec hrál.

Ačkoliv dobu osmibitů a GBA dělí velký časový a hlavně technický odstup, na technických stránkách hry to není příliš poznat. Na grafické stránce by se dalo určitě ještě hodně zapracovat a „hudba“ se zvuky zní, jako kdybyste poslouchali PC speaker. Jak je na tom hra s hratelností vyplývá z předešlých řádků, jenom bych ještě dodal, že mi souboje přišly zoufale pomalé, pokud vás protivník zasáhne, tak se ze země zvednete až po vteřině. Vzhledem k tomu že jedno kolo trvá 30 vteřin, tak takovéto polehávání je docela časový luxus. Závěrem bych dodal že starý Mortal Kombat 2 na černobílém Game Boyi byl mnohem kvalitněji zpracován a o jeho hratelnosti si může IKA nechat zdát.

Grafika: 5/10
Zvuky: 2/10
Hudba: 2/10
Hratelnost: 2/10

Nechápu jak se na této hře mohlo objevit razítko Nintenda, které zaručuje kvalitu hry.

Celkové hodnocení: 2/10

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Mashinky jsou v předběžném přístupu, pojďte si hrát s vláčky

Mashinky jsou v předběžném přístupu, p…

Nové tratě ve strategické hře Mashinky volají po pořádném řediteli, který postaví železniční impérium. V předběžném přístupu už ode dneška!

6.  10.  2017 | | 25 N/A
Praha stověžatá aneb projížďka hlavním městem ve Forza Motorsport 7 (galerie)

Praha stověžatá aneb projížďka hlavním…

Forza Motorsport 7 je na světě a stejně tak jako v předchozích dílech, i nyní máme možnost zajezdit si skrze historické centrum Prahy. Pokochejte se s námi.

13.  10.  2017 | | 13 N/A
Žánr Battle Royale bere trh útokem, podívejte se na nejlepší hry

Žánr Battle Royale bere trh útokem, po…

Battle Royale sice není žádný nově objevený žánr, ale až nyní ukazuje svůj pravý potenciál. Nejenže prodejní čísla obrovsky narůstají, ale počet hráčů přesahuje i takové stálice, jako je Counter-Strike Global Offensive nebo Dota 2.

11.  10.  2017 | | 4 N/A
Forza Motorsport 7: vstup giganta na scénu (recenze)

Forza Motorsport 7: vstup giganta na s…

Na okruh se vydal další z velkých favoritů letošního závodu o titul závodní hry roku 2017. Forza Motorsport 7 je konečně tady, pojďme si jí tedy rozebrat kousek po kousku.

3.  10.  2017 | | 4 N/A
Herní agenda: zářijový výběr jako předzvěst podzimních hitů

Herní agenda: zářijový výběr jako před…

První měsíc tohoto školního roku je za námi, a tak je čas na naši pravidelnou agendu. Podzimní sezóna je v plném proudu, takže si konečně můžeme vychutnat pecky jako druhé Destiny, datadisk k Dishonored nebo nové závody Project Cars. To ale není ani zdaleka všechno.

4.  10.  2017 |
Fotbálek PES 2018 vypadá díky vychytávce Ansel skoro jako přímý přenos

Fotbálek PES 2018 vypadá díky vychytáv…

Pro Evolution Soccer 2018 rozhodně má své problémy, ale díky funkci típání screenshotu Ansel od společnosti Nvidia z toho můžete udělat pořádnou podívanou.

8.  10.  2017 | | 3 N/A
Světové recenze Middle-earth: Shadow of War mluví o hitu

Světové recenze Middle-earth: Shadow o…

Pokračování výletu do Mordoru je tu a můžeme-li věřit zahraničním kritikům, jde o důstojného nástupce.

10.  10.  2017 | | 2 N/A
Star Wars Battlefront II vypadá ve 4K úchvatně, podívejte se

Star Wars Battlefront II vypadá ve 4K …

Nový Battlefront je takřka za rohem a internet se začíná plnit novými pohlednicemi z betatestu. Již brzy vám přineseme naše dojmy, prozatím si užijte parádní 4K obrázky.

6.  10.  2017 | | 3 N/A