Invex 2006 – konzole a první dojmy z Wii

Co si pro vás nachystalo Doupě na letošním Invexu již dozajista víte. V dnešním článku se podíváme i na další zajímavosti, které letošní výstava připravila pro hráče. Informace o stáncích Sony a Nintenda jsme doplnili velmi hutnými dojmy z hraní na konzoli Wii. Takže vzhůru do toho.

Pro hráče už není Invex tím, co býval. Pokud na naši jedinou výstavu informačních technologií směřujete za účelem si vyzkoušet nějakou aktuální herní pecku, pravděpodobně spláčete nad výdělkem. Už loni jsme žehrali nad absencí typických stojanů s hrami a letos je situace stejná. Tedy rozhodně pokud holdujete hraní na PC, ovšem ani situace pro konzolisty není o moc růžovější. Což neplatí pro hrstku vyvolených, kteří mají možnost si zahrát na revoluční konzoli Wii od Nintenda. Ovšem k tomu se teprve dostaneme.

  

Truchlit nemusíte, ani pokud zrovna nepatříte mezi novináře, protože v pavilónu C je volně k dispozici celá řádka konzolí Xbox 360. Pokud se vám podaří se k nějakému přístroji probít přes všudypřítomné zástupy mládeže, získáte možnost si vyzkoušet některou ze starších i aktuálních her pro tuto platformu – jako například Perfect Dark Zero či Ninety Nine Nights. Oficiální příchod této next-gen konzole se neúprosně blíží a Microsoft se rozhodl neponechat nic náhodě, což se chválí.

Kromě Microsoftu nesmí chybět ani zbylí dva velcí hráči na poli konzolového hraní. Pochopitelně mám na mysli Sony (Playstation, PSP) a Conquest (oficiální distributor Nintenda u nás). Obě tyto firmy vsadily na podobnou prezentaci jako vloni – tedy velké stany na volném prostranství výstaviště. Ačkoliv jsme v minulém roce byli s oběma prezentacemi navýsost spokojeni, letos už něco takového říci nemůžeme. 

Sony – jeden Tekken vládne všem

Černého Petra si letos vytáhla Sony a jejich bílý stan, který najdete pár desítek kroků od hlavního vchodu. Zapomenout můžete na jakoukoliv hlasitější prezentaci, vše se nese v daleko komornějším duchu. Tím chci říct, že se nedočkáte žádné U-rampy a halasného lákání moderátora, jak tomu bylo k vidění minulý rok. I samotný stan po obsahové stránce velmi zchudl. Vše se ve své podstatě zredukovalo na pár stojanů s handheldem PSP, na kterém bez výjimky běžela bojovka Tekken: Dark Ressurection. Stojany s PS2 zůstaly dva, první nabízí hratelnou ukázku B-Boye, druhý závodní Formule 06.

  

Tekken vládl i veškerému dění, které se skládalo z turnajů v této bojovce, což je trochu škoda. Nic proti Tekkenovi, je to rozhodně skvělá hra, ale pokud vám tento žánr nic neříká, nemá skoro smysl stan Sony navštěvovat. Na druhou stranu musíme být vděčni, že české zastoupení japonského giganta je přítomno na této z mého pohledu rok od roku upadající výstavě.

Conquest – tajemné dveře do neznáma

Bílý stan firmy Conquest najdete, pokud neodbočíte za námi do pavilónu D (D jako Doupě, jak říká náš moderátor Tonda Kala :-), ale vydáte se dál. Na první pohled si všimnete, že vnitřní prostory nějak neodpovídají vnější velikosti stanu. Je to proto, že část stanu si pro sebe zabírá zmiňovaná neveřejná prezentace konzole Nintendo Wii. Kromě ní ale v prostorách stanu najdete prodejní koutek, ve kterém si lze nakoupit hry z nabídky Conquestu za velmi příjemné ceny.

  

Nechybí ani stojany pro ochutnání některé hry. Konzole Game Cube už má své nejlepší období za sebou, a tak ani nepřekvapí, že absentují prezentace jakékoliv hry pro tuto platformu. Vše se nese ve znamení handheldu DS Lite a GBA. Vyzkoušet si lze hned celou řádku her, které u nás ještě nejsou v prodeji. Za zmínku rozhodně stojí nová Castlevania: Portrait of Ruin, Pokémon: Mystery Dungeon, Yoshi’s Island 2 či nový Kirby.

První dojmy z hraní na Wii

Nintendo svojí sázku na změnu v konceptu hraní zhodnotila už celosvětovým úspěchem handeldu NDS a po několika hodinovém hraní v průběhu posledních tří dnů na Wii jsme přesvědčeni, že i tuto platformu čeká zářná budoucnost. Hraní na Wii boří léta zažitý styl zábavy, což může běžného hráče zaskočit, ale každá mysl otevřená novým věcem musí zákonitě ocenit novou generaci zábavy. Vaše upozornění na EyeToy a podobné výborné nápady beru, ale teprve Wii využívá jiný ovladač v opravdu velké míře. Ale o Wii už jsme napsali několik článků, takže snad dál nemusíme rozebírat její jedinečné ovládání a rovnou se vrhneme na dojmy.

  

Na Invexu jsou dispozici tři stojany se třemi hrami: Wario Ware, Wii Sports a Legend of Zelda: Twilight Princess. Wario Ware nabízí jako obvykle sadu několika vteřinových miniher. Před každým úkolem uvidíte, jak ovladač uchopit – jako držadlo deštník, jako číšník tác, jako rukojeť pumpy a tak dál. Následně pak ovladačem třepete, balancujete, řídíte a provádíte spoustu zajímavých činností. U řízení se na moment zastavím. Úkolem jedná hry je uchopit ovladač horizontálně do obou rukou, točit s ním jako volantem a automobilem  projet několika zatáčkami. Ovládání vozidla je až překvapivě citlivé a rozhodně se jedná o zcela jiný zážitek, kterému se může rovnat jedině hraní s volantem.

  

Druhá hry, Wii Sports, se stane zároveň i základní součástí každého balení s konzolí Wii. Jak už název napovídá, jedná se o balík několika sportů – jmenovitě golfu, tenisu, boxu, bowlingu a baseballu. Při všech hrách držíte ovládač jak u skutečného sportu a provádíte podobné pohyby, díky čemuž vám vše přejde okamžitě do krve. Samozřejmě nemůžete počítat s tím, že pokud vládnete ve Wii Sports, podrobíte si následně i reálná sportoviště, vše je totiž upraveno do hratelnější podoby. Ale i tak oproti běžným herním sportům se vám dostane zážitku jak z jiné dimenze. Narozdíl od Wario Ware nebylo ovládání u některých sportů (jmenovitě box) stoprocentně dokonalé, zasadit správný úder si vyžádalo chvíli cviku a i tak postava občas bouchla jinak, než jsem si představoval. Ovšem stále se jednalo o nedokončenou verzi hry, takže soudy si necháme na později.

  

Pokud se nad Wario Ware a Sports pohrdavě šklebíte, protože se jedná o pouhé minihry, Twilight Princess přináší plnohodnotnou hru se vším všudy. Pohyb Linka probíhá pomocí analogové páčky na nunchaku, též jím lze blokovat i rány během boje. Mácháním Wiimote šermujete, střílíte z luku a tak dále. Střelba se dá porovnat s palbou pomocí světelné pistole, na obrazovce vidíte zaměřovač, takže žádný problém. Zástupce evropského Nintenda, který nás společně s ředitelem Conquestu (oba velice příjemní a přátelští lidé) zasvěcoval do tajů ovládání, předvedl zatraceně přesnou ostrostřelbu, při které sestřeloval protivníky jak na pouti růže.

  

Kromě ukázky z jednoho dungeonu nabízelo demo Zeldy i rybaření, které se tomu reálnému velmi blížilo. Nejprve jsme museli nahodit (švihnutí ovladače), následně přitahovat třpytku pro nalákání úlovku (nunchaku točíte jako navijákem, Wiimote kmitáte ze strany na stranu) a když se ryba chytí, nastal teprve ten pravý boj. Neustálým rychlým točením nunchaku  se současným cukáním Wiimote jste museli dostat rybu až do svých spárů. Nepamatuji se, kdy jsem se u hry naposled tolik zpotili.


První dojmy z Nintendo Wii - Petr Nohel

Konzole Wii byla poprvé představena i v ČR a to na Brněnském Invexu. První dojmy z hraní jsou hodně pozitivní. Mohl jsem si vyzkoušet 3 hry: Zeldu TTP, Wario ware a Wii sports (bowling, baseball, golf, tenis a box), který se bude dodávat ke každé konzoli Wii. Ovladač je lehký a příjemně se drží. Na ovládání si rychle zvyknete. Je velmi přesné a citlivé. U Wii sports jsem se i docela zapotil. Dá to docela dřinu zahrát si tenis, golf, baseball, bowling a na závěr si ještě zaboxovat. Vše se ovládá tak, jako by jste byli opravdu na hřišti, na kurtu, či v hale. Ještě bych se rád zmínil o reproduktoru ovladači, který vydává zvuky podle toho, co právě děláte. Jako příklad uvedu zvuk navijáku, když chytáte ryby, nebo míčku když hrajete tenis. Dodává to tak hrám ještě větší atmosféru a někdy se opravdu cítíte jako by jste byli součástí hry. I přes slabší výkon konzole hry vypadají opravdu dobře. Sice neuvidíte úžasnou grafiku v podobě PS3, nebo xboxu 360, ale samotné hraní vás dostane natolik že si grafiky ani nevšimnete. Já jsem s Wii velmi spokojen a už mám předobjednáno. A co vy, na co ještě čekáte? 8.12. je za dveřmi :)

Plusy:
+ ovládání
+ hry od Nintenda
+ cena
+ velká podpora 3rd party
+ virtual console
+ Mii
+ Wii channels
+ reproduktor v ovladači

Mínusy:
- výkon
- pro někoho cena

Ovládání Zeldy díky své komplexnosti vyžaduje ze všech tří her největší míru trpělivost, ovšem po pár minutách vám přejde zcela do krve. Obavy o přílišnou náročnost nejsou rozhodně na místě, Wiimote i se dvěma bateriemi neváží takřka nic a nunchaku je opravdu jako pírko. Hraním jsme strávili pěkných pár desítek minut a rozhodně se neunavíte o moc víc, než když freneticky kmitáte myší a zběsile bušíte do tlačítek. Jedinou nevýhodou této platformy se zatím zdá být grafika, jenž rozhodně nedosahuje kvalit PS3 a X360. Ale hraní přeci není jen o grafice. Z našeho setkání s Wii jsem tedy rozhodně pozitivně naladěn a nemůžu se dočkat začátku oficiálního prodeje, který u nás má stanovené datum na 8. prosince.

Diskuze (18) Další článek: Galerie: Guild Wars: Nightfall

Témata článku: , , , , ,