Invizimals: The Alliance - příběh hraček (recenze)

Nintendo má Pokémony, Sony pro změnu útočí na peněženky rodičů příšerkami s augmentovanou realitou. Jak dopadl nejnovější výtvor?

Invizimals jsou sérií, nebo chcete-li značkou, která mému zraku a sluchu zůstávala až do dnešních dnů skryta a nedivil bych se, kdyby byla vaše zkušenost totožná. Faktem totiž je, že za touhle "catch them all" blbinkou pro mladší hráče nestojí žádná marketingová masáž ani silná značka. Po odehrání nového handheldového přírůstku do téhle rodinky tomu ale absolutně rozumím. Žádný zázrak to totiž rozhodně není!

Zběsilé mačkání

Pokud se nechytáte už podle názvu a jste líní otevřít Wikipedii, pak vězte, že základní premisa je více než jednoduchá. V univerzu španělských autorů existuje asi stovka kreatur a hráčovým cílem je pochytat je, a pak s nimi zápasit jak proti ostatním, tak i proti hloupoučkému příběhu. Doteď to obstarávali Pokémoni, ale v Sony jen nekopírovali a přidali i něco navíc - rozšířenou realitu. Rozdíl ale není jen v prostředí, ale i ve stěžejním prvku, a sice soubojovém systému.

1377081142_invizimals-the-alliance-1.jpg 1377081142_invizimals-the-alliance-5.jpg

Pokémoni nabízejí v poslední generaci vymazlený tahový systém, který má mnoho prostoru k taktizování a vyžaduje spíše rozvahu, než zběsilý přístup. Invizimals jsou přesným opakem a nejvhodnější je přirovnání ke klasické, jen jinak viděné bojovce. Potvůrky se totiž mlátí v reálném čase a v praxi to vypadá tak, že mačkáte všechna tlačítka a postavička na sebe řetězí různé útoky. Zkrátka se snažíte ubít soupeře. V principu velmi jednoduché, a tedy i vhodné pro cílovku, ale zároveň dostatečně promyšlené.

invizimals_the_alliance_4_605x.jpg

Ovládání totiž netrpí mnoha neduhy a rozmístění útoků a dalších ovládacích prvků na tlačítka je pohodlné. Ani po delším hraní jsem tak neměl problémy s bolavými prsty jako třeba u Mortal Kombatu, a to ani navzdory zadnímu dotykovému panelu. Kde ale autoři vychytali v podstatě hardwarové věci, tam je podkopávají ostatní mechanismy. Obzvláště levelování kreatur je divně navržené a rozhodně jsem s ním nebyl spokojen. Prostě to nejde přirozeně.

Souboje v obýváku

Hra vás hodně nutí k takzvanému grindingu a vyvážení obtížnosti je minimálně rozporuplné. Hned několikrát totiž dojdete do bodu, kdy nějak jsou oponenti nelogicky o mnoho silnější, než-li vaše zvířátko. To pak tedy musíte bojovat se slabšími a postupně si tak trošku "nacheatovat" vyšší level. Takhle si tedy zábavu pro desetileté kluky rozhodně nepředstavuji. Dalším problémem pak je, že u stovky postaviček to rozhodně nechcete dělat, takže nakonec skončíte u dvou, maximálně třech bojovníků a zbytek jen budete se smutkem přehlížet.

Invizimals_The_Alliance_Screenshot-1.jpg invizimals-the-alliance_006.jpg

Možná namítnete, že ve vlaku je času dost, ale velká část hry stojí a padá s kartami na augmentovanou realitu. Pokud znáte Vitu a její kameru, pak chápete kde je problém. Vytvoření arény prostřednictvím rozšířené reality je malé umění a osobně mám spíše záporné zkušenosti. Systém ani zdaleka nefunguje bezchybně a bohužel se stává, že někdy nefunguje bez zjevného důvodu. Konzole zkrátka kartu nějak neregistruje.

 

Nutnost tahat s sebou neustále karty je dost iritující

 

Pokud tedy nelpí vaše ratolesti na story modu a chtějí si užít i nějaké ty bitvy s živými hráči, na cestách rozhodně Invizimals: The Alliance neupotřebí. Už jen nutnost tahat s sebou neustále karty je dost iritující.

maxresdefault.jpg

Pro děti dobré

S prvkem augmentované reality pak mám ještě jeden problém. Vita je opravdu výkonná konzole a zvládá překrásné scenérie z Uncharted i roztomilou stylizaci v Tearaway. Nechápu tedy, proč musejí Invizimals vypadat tak hrozně.

Grafika za použití kamerky a augmentace samozřejmě ani zdaleka nedosahuje konkurence a obávám se, že i 3DS a Pokémoni v konečném důsledku na mnohem slabším zařízení vykouzlí povedenější momenty. Nezachrání to ani možnost cross-platform hraní mezi Vitou a 3DS, ba dokonce fakt, že za jednu cenu dostanete oba tituly.

Dostupné pro: Vita
Žánr: Arkády | Akční arkáda/AR
Výrobce: Novarama
Začátek prodeje: 30. října 2013
  • Systém soubojů
  • Povedené ovládání
  • Levelování postav
  • Odfláklá grafika
  • Rozšířená realita

Jak už ale jednou zaznělo, nejsem cílovka. Tou jsou děti ve věku zhruba deseti let. Těm nebude vadit ani bezduchý příběh a troufnu si říci, že kvalitu grafiky už nebudou řešit vůbec. Co jim ale bude vadit nade vší pochybnost je špatně fungující systém augmentované reality a pravděpodobný fakt, že moc kamarádů asi Vitu a Invizimals nemá. Ta pravá zábava pramenící z povedeného soubojového systému totiž začíná až v aréně s kamarády.

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Herní projekt AQP City: když chcete GTA bez GTA

Herní projekt AQP City: když chcete GT…

Grand Theft Auto porodilo nespočet klonů, více i méně úspěšných. AQP ale vypadá jako zcela nový level.

včera |
8 největších herních zklamání roku 2017

8 největších herních zklamání roku 201…

Minulý rok přinesl hromadu skvělých her, bohužel však také mnoho zklamání. Těchto osm nás zamrzelo nejvíc.

9.  1.  2018 | | 9 N/A
10 největších herních překvapení roku 2017

10 největších herních překvapení roku …

Každý rok nás něčím zklame, zároveň však mnoha věcmi příjemně překvapí. Rok 2017 byl pro herní svět plný překvapení.

11.  1.  2018 | | 3 N/A
Hry roku 2018: pecky, na které se vyplatí zaostřit

Hry roku 2018: pecky, na které se vypl…

Musíte uznat, že minulý rok byl po herní stránce opravdu nabitý. Rok 2018 by ale snad mohl ten loňský ještě předčit. Některé z očekávaných pecek jsme pro vás vybrali, abyste se s námi měli na co těšit.

17.  1.  2018 |
Nové hry i na slabém počítači: Vyzkoušejte zdarma Geforce Now pro PC

Nové hry i na slabém počítači: Vyzkouš…

Společnost Nvidia představuje konečně i na PC službu GeForce Now, která vám dovolí hrát i ty nejnovější hry na slabších počítačích.

8.  1.  2018 | | 3 N/A
Playstation 4 v roce 2018: nejočekávanější hry platformy

Playstation 4 v roce 2018: nejočekávan…

Sice jste si u nás nedávno mohli přečíst o očekávaných hrách, tím ale ani zdaleka nekončíme. Letošní rok toho totiž přinese mnohem více než by se mohlo zdát. Začneme s tím, co se v tomto roce dostane na konzoli Playstation 4.

6.  1.  2018 |
Nejprodávanější hry roku 2017, které provětraly peněženky

Nejprodávanější hry roku 2017, které p…

Zajímá vás, které hry byly v loňském roce co do prodejnosti nejúspěšnější? My jsme to zjistili za vás.

15.  1.  2018 | | 3 N/A
DAKAR 18 budou pouštní závody v otevřeném světě pro PC, PS4 a Xbox One

DAKAR 18 budou pouštní závody v otevře…

Pokud jste fandové světového závodu Dakar a rallye vám také není cizí, rozhodně zaostřete na připravovaný projekt.

12.  1.  2018 | | 4 N/A