iPhone recenze: Animal Ark: Africa - přeskládejte slony

Nenáročná budgetovka od slovenského studia Sketch Games přináší interaktivní poznávání malebné Afriky.

Vývojáři ze všech koutů světa si vybírají druhý největší kontinent docela často. Ať už v obrovské plejádě Zoo Tycoonů nebo v rozlehlých akčních hrách typu Far Cry, kde se ukazuje africký kontinent jako sídlo všeho zla. Proto musím pochválit novopečené slovenské vývojářské studio Sketch Games za mírumilovný nápad přinést trochu světla do jinak bouřlivého prostředí.

animal arc 01.jpg animal arc 02.jpg

Herní princip je naprosto jednoduchý. Pokud znáte alespoň trochu staré klasiky jako Zuma nebo Bejeweled pro mobily, tak v Animal Ark – Africa budete jako doma, i když se autoři samozřejmě snažili hru vylepšit chytlavými prvky a zabalit do slušivého hávu.

Jednoduchý koncept vám jen tak nedá spát

Nutno uznat, že na podobných hrách je člověk prostě závislý. Jednoduchý koncept vám jen tak nedá spát a nakonec si uvědomíte, že jste nad hrou strávili celý den. Animal Ark – Africa patří do této kategorie vysoce návykových her.

animal arc 05.jpg animal arc 06.jpg

Vaším úkolem je skládat jednotlivé druhy afrických zvířat pěkně “do poličky“ na levou a pravou stranu. Pokaždé dostanete dva kameny s dvěma zvířátky, které pak už jen poklepáním na displej rozdělíte do stran. Jakmile se vám podaří shromáždit tři stejné druhy pod sebou, uvolní se další místa a trojice vám "vymizí", abyste mohli vesele pokračovat dál a získávat tak cenné bodíky, které si pak můžete hrdě zapsat do online tabulky. Ovšem když se zvířátka napasují až ke stropu, hra končí. Aby to nebylo jednoduché, každé kolo je časově omezené. Naneštěstí autoři nechtěli přivodit hráčům infarkt, takže si během dlouhosáhlého přemýšlení hru můžete zapauzovat a přehledně naplánovat další postup.

Tahle hra by dost dobře mohla sloužit jako interaktivní pomůcka ve školách

V průběhu pečlivého skládání jednotlivých druhů dostanete příležitost zabodovat ve znalostech afrického kontinentu. Stačí zase jen poskládat trojici kamenů tentokrát ale s otazníkem a dostanete vědomostní otázku. Některé neználky tak čeká úmorné studium docela obsáhlé encyklopedie Afriky, ve které najdete vše potřebné od rozlohy až po rozmanité druhy fauny. Tady musím smeknout před autory, kteří asi po nocích neměli nic lepšího na práci a nezapomněli na latinské názvy druhů a přesné aktuální číselné údaje. Po nastudování informací o Africe se sice z vás nestane nový David Livingstone,  ale dostanete alespoň základní znalosti, které se hodí nejen při hraní, ale také v běžném životě.

animal arc 03.jpg animal arc 04.jpg

Tahle hra by dost dobře mohla sloužit jako interaktivní pomůcka ve školách. Nenáročná hratelnost, ručně kreslená grafika a detailní encyklopedie plná zajímavých informací jsou rozhodně kladnými stránkami. Kvalitně udělaná zvuková kulisa a originální soundtrack jsou pak už jen třešničkou na dortu v živých animacích Afriky. Animal Ark – Africa je už od prvního pohledu cílená spíše pro nenáročné casual hráče a malé děti, kteří se potřebují na krátkou chvilku zabavit. Nic víc bohužel ani nečekejte, přesto vás stokrát ohraný koncept solidně zabaví. Menším mínusem je určitě velmi slabá lokalizace, ve které kupodivu chybí čeština a omezuje se jen na angličtinu a slovenštinu. Animal Ark – Africa je k dispozici na Apple storu za příjemnou cenu 1,59€ pro iPhone / iPod Touch.

Dostupné pro: iPhone
Žánr: Logické | Logický rychlík
Výrobce: Sketch Games | Webové stránky hry