iPhone recenze: Assassins Creed 2: Discovery - mobilní zabiják

Mladý Assassin Ezio k nám akrobaticky přiskákal v pokračování na iPhone. Dokázala si mobilní verze zachovat kvality? Dozvíte se po kliknutí.

Assassin´s Creed 2 (dále jen AC2) byl širokou hráčskou veřejností přijat velmi vřele a konzolové verze získávaly jedno absolutní hodnocení za druhým. Bylo tak jen otázkou času, než vývojářům z Ubisoftu dojde, že by mohli své veledílo přenést také na iPhone. A nyní jsme se konečně dočkali! Stejně jako v konzolové verzi, i zde hrajeme za sympatického assassina Ezia. Příběhová linie má až na stejné prostředí, kde se Assassin's Creed 2 odehrává, pramálo společného s konzolovou verzí. Napříč Itálií a Španělskem tak budete bojovat proti nezbedným templářům, kteří zase připravují něco nekalého.

Assassins Creed 2 Discovery 01.pngAssassins Creed 2 Discovery 02.png

Hra je kompletně ve 2D, a tak na první pohled asi působí jen jako obyčejná plošinovka, to ale naneštěstí není pravda. Čeká na vás celkem osm kapitol, pričemž každá je ještě rozdělena do několika levelů. Úrovní jsou potom tři různé druhy.

Hra je kompletně ve 2D, a tak na první pohled asi působí jen jako obyčejná plošinovka, to ale naneštěstí není pravda

Buď dostanete na začátku mise jméno někoho, koho máte zabít, nebo si vyzkoušíte jakousi časovku, kdy za určitý časový úsek musíte projít celé kolo a nechybí ani stealth mise. Právě ty jsou ve hře asi nejzábavnější, ale také nejtěžší. Hlavní pointa spočívá v tom, že vás všudypřítomné stráže nesmí spatřit a když ano, na konci levelu vám to hra pěkně spočítá a odečte tzv. synchronizační body. Získáváním těchto bodů si poté zpřístupníte třeba hard obtížnost a nebo cheaty. Samozřejmě ale platí, že pokud jste v těchto stealth misích objevení vícekrát, mise končí a musíte ji opakovat.

Assassins Creed 2 Discovery 05.pngAssassins Creed 2 Discovery 06.png

Zatímco zmíněné stealth mise patří asi k nejzábavnější části hry, časový mód mi vůbec nesedl. Ve hrách typu Ratchet and Clank mi zběsilé běhání vůbec nevadí, ale tady? Ve hře, která dominuje krásně zpracovaným okolím a celkově je graficky na výborné úrovni? V požadované rychlosti si toho  zrovna moc neprohlédnete a i skoky musí být velmi přesně vypočítány. Nutno uznat, že obtížnost opravdu časem houstne a v posledních levelech už se jedná o čirou frustraci, kdy jeden a ten samý level projíždíte po desáté a máte přesně zapamatované kudy běžet a jak a kam skočit.

Naštěstí je ovládání velmi dobře navrženo, takže zábavu nebrzdí. Doleva a doprava se pohybujete  pomocí posuvníku v levém dolním rohu, akční tlačítka najdete v pravém dolním. Jedno pro skok, druhé pro boj a třetí kontextové. Tu se v něm objeví oko, kterým  se stane Ezio nenápadným a tichým zabijákem ze stínů, jindy se promění v jakousi šipku a po stisknutí se Ezio schová do šikovně postaveného vozíku se senem, aby nic netušící stráže prošli kolem něj bez povšimnutí.

Naštěstí je ovládání velmi dobře navrženo, takže zábavu nebrzdí

Ostatně podobných zajímavostí najdeme ve hře více. Můžete třeba také strhávat plakáty "wanted" a díky nim se vám doplní zdraví. Bohužel tento akt jaksi ztrácí pointu, protože zdraví se vám automaticky doplňuje tak jako tak.

Assassins Creed 2 Discovery 03.pngAssassins Creed 2 Discovery 04.png

Jak už jsem zmínil, graficky je hra opravdu nápaditá a hezky zpracovaná. Postavy jsou detailně propracovány a jednotlivé animace je radost sledovat. Bohužel hra na testovaném iPhone 3G poměrně lagovala, takže kdo má novější iPhone 3GS, tak si nového Assassin’s Creed II určitě vychutná daleko lépe. Audio stránka neurazí, ale rozhodně nepřináší nic nového. Suma sumárum, AC2 vyloženě nezklamal, ale pokud by hra zůstala, jak se říká "ještě déle v troubě", asi by se nikdo nezlobil. Vysoká cena 9,99 USD zrovna našince nepotěší, a tak bych doporučil hlubší zvážení, před pořízením tohoto titulu.

Diskuze (4) Další článek: Od nového CoD se toho prý moc nečeká

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,