iPhone recenze: Blades of Fury - třísk ho

Bojovky nejsou jen doménou konzolí a arkádových automatů. I na iPhone můžete najít povedené kousky - třeba Blades of Fury

Jestli byl nějaký žánr, který jsem si myslel, že na iPhone nemůže nikdy fungovat, byly to právě rubačky, jako je Blades of Fury (dále jen BOF). K mému velkému překvapení vám ale hned na úvod musím prozdradit, že to funguje a funguje to skvěle. Gameloft tak opět dokazuje, že je po právu pasován na pravého průkopníka iPhone hraní a přinesl nám na tuto platformu takřka všechny herní žánry, které známe.

BOF si nehraje na nějakou extra originální hru se složitým příběhem a nijak se za to nestydí. Jedná se totiž o klasickou akční bojůvku, kdy v ringu mlátíte soupeře co to dá. Nirvánu budou zažívat především hráči protřelí herními peckami jako Tekken nebo Soul Calibur. Právě druhé jmenované hře se BOF podobá asi nejvíce.

V menu máte na výběr mezi Story Mode, Arcade Mode, Survival a Practice. Nemusíte se ale bát, na příběh a srdceryvné výjevy se zde opravdu nehraje. Ve Story modu si tak vyberete jednu z deseti postav (ne všechny jsou samozřejmě přístupné hned na začátku) a bojujete postupně proti zbylým bojovníkům. Občas sice problikne nějaký ten textík, díky kterému byste se pravděpodobně měli více vcítit do své postavy, ale je očividné, že tyto rádoby příběhy jsou zde jen jako něco navíc. Arcade mode je potom úplně stejný, jen bez příběhu. Survival jsou zase souboje, které končí až vaší porážkou, a tak zde můžete hrát skutečně hodně dlouho. Practice mód pak funguje jako tutoriál.

Nejdůležitější náplní podobných her jsou samozřejmě boje samotné a i v těch BOF jednoznačně triumfuje. Ač jsem se bál dotykového ovládání, vše funguje naprosto přesně, a i když rozmanitost komb není tak velká, jako ve hrách na PS, tak vás určitě potěší. Joypad na levé straně ani tolik potřebovat nebudete, důležitá jsou především dvě utočná tlačítka, jedno na obranu a poslední na magic hity. Komba se potom tvoří systematickým mačkáním jednotlivých tlačítek, ale nemusíte je sáhodlouze studovat, většinu z nich stejně spustíte stisknutím dvakrát za sebou a přidáním ještě jednoho.

Co mě však velmi překvapilo, je variabilita jednotlivých postav. Totiž každá používá jiný styl a různá komba. Jedna je pomalá až těžkotonážní, ale její údery jsou ničivé. Druhá zase používá jakýsi řetěz a neustále hbitě poskakuje kolem soupeře, kterého tím zmate. Bohužel obtížnost není nijak extra vysoká, a tak za chvilku zvládnete i souboje na nejtěžší úroveň s prstem v nose. Pokud toto nastane, jste zralí na multiplayer a souboj na férovku s kamarádem. Můžete si zahrát buď přes WiFi, a nebo přes bluetooth, avšak druhá zmíněná možnost při testování nefungovala.

BOF je přesně hrou, díky které budete přemlouvat kamaráda aby si ji také koupil, protože s ním chcete změřit síly. Tato hrá dokázala před pár měsící nemyslitelné a stává se dalším klenotem v Gameloftí sbírce. Fantastické grafické zpracování, které se hýbe naprosto plynule, skvělý soubojový systém a hodiny a hodiny dobré zábavy. To vše vám autoři nabízejí za bratru rozumnou cenu 5,49 Eur.

Dostupné pro: iPhone
Žánr: Arkády | bojovky
Výrobce: Gameloft