iPhone recenze: Dungeon Hunter - Diablo do kapsy

Temnota se probudila a zemi zaplavilo zlo. Jeho utrpení se dodnes rozléhá zničeným světem lidí a pohádkových bytostí.

„Je tak těžké vzpomenout si na bývalé veličenstvo hradu Gothica, protože právě tam to všechno začalo…Toho dne se všichni poddaní, šlechticové a víly shromáždili, aby oslavili spojení jejich prince se svou milovanou. Právě toho dne, který měl být tím nejšťastnějším v jejich životech, jeho nejmilovanější lásku zasáhla zlá nemoc a princezna náhle zemřela. Pln bolesti a smutku, odmítl se princ smířit s myšlenkou, že by je smrt snad mohla rozdělit. Za zády svých poradců použil tu nejtemnější magii, aby pomocí zapomenutých rituálů zničil bariéru mezi životem a smrtí. Když se temnota probudila, začalo se zemí šířit zlo. Ve výčitcích popadla dýku a zarazila ji hluboko do jeho srdce. Jeho utrpení se dodnes rozléhá zničeným světem lidí a pohádkových bytostí.  Rozhodli jsme se, že právě on je ten jediný, kdo dokáže napravit to, co udělal."

Dungeon Hunter 03.PNG Dungeon Hunter 04.PNG

Tím jediným není nikdo jiný, než mrtvý princ. A právě do jeho role se v tomto veledíle vžijete a budete s ním prožívat hodiny a hodiny skvělé zábavy. Po nádherném cinematic intru, jehož text jsem si pro vás dovolil přeložit v předchozím odstavci, se dostanete do samotné hry. A jak to tak u správných RPG bývá, nejdříve na vás čeká výběr jedné ze tří postav. Jako první je tu klasický válečník, který se spoléhá na hrubou sílu a tupé zbraně. Další postavou je rogue, který sice nemůže nosit těžká brnění a nejsilnější zbraně, zato však vyniká obratností a rychlostí. Posledním na výběr je kouzelník, ten pochopitelně může nosit pouze nejslabší třídu brnění, naopak ale disponuje silnými kouzly.

Smradlavé kobky a prosluněné louky

Po vybrání postavy, trošku delším načítání a rozhovoru s první vílou (k těm se dostanu později), vás doslova praští do očí skvělá grafika. Těch prvních pár krůčků ve vaší zatuchlé a hnilobou prolezlé hrobce je jen takový předkrm před tím, co přijde později. Proto tedy netradičně začnu právě grafikou. Ta je jedním slovem úchvatná. Prostředí působí naprosto skvěle, ať už se jedná o zatuchlé kobky, smradlavé kanály nebo sluncem zalité louky.

Tohle je v současnosti graficky ta nejlepší hra na iPhone

Textury jsou neskutečně detailní a ostré. Nebál bych se je srovnat ani s pár let starými PC hrami. Stejně tak animace a modely postav jsou na vynikající úrovni a na malém displeji iPhone to vše v pohybu vypadá prostě skvěle. Z temných stok vám naskakuje husí kůže a na slunečných loukách si zase budete připadat jako v pohádce Zdeňka Trošky. Tohle je v současnosti graficky ta nejlepší hra na iPhone.

Dungeon Hunter 09.PNG Dungeon Hunter 10.PNG

Jak jsem již naznačil, první krůčky absolvujete v královské hrobce, kde vás probudí první víla. Postupně narazíte na několik typů těchto pohádkových bytostí, přičemž mezi nimi lze libovolně přepínat. Každá z nich vám dovoluje používat jiný typ kouzla jako například elektrické blesky, kamenné ostny, hurikán a tak dále.  V závislosti na výběru postavy se také bude lišit váš bojový styl. Já zvolil bojovníka, takže většinu času jsem používal meče, sekyry, palcáty a další zbraně, kterých jsou ve hře doslova stovky. Takto propracovaný systém předmětů jsem na iPhone ještě neviděl a stydět by se za něj nemusela ani lecjaká PC hra.

Dungeon Hunter 05.PNG Dungeon Hunter 06.PNG

Máme tu celkem čtyři typy předmětů, které se dělí podle jejich kvality. Nejhorší jsou šedé, potom zelené, modré, fialové a nakonec ty nejlepší zlaté. Tento systém mi tak trošku připomínal ten z Diabla, což určitě nelze brát jako výtku. Navíc tu máme obchodníky ve městech, u kterých můžete libovolně nakupovat a prodávat cokoliv jen chcete. Zde také narazíte na vedlejší úkoly, které doporučuji plnit, protože občas dostanete slušnou odměnu v podobě peněz či zajímavého předmětu. Questů je ve hře slušná řádka a naštěstí se nejedná jen o záležitosti typu zabij deset pavouků.

RPG klasika

Propracovanost hry pokračuje velmi kvalitním systémem vývoje postavy. Za zabité nepřátele dostáváte zkušenosti a za ty vyšší level pro vaši postavu. Po každém levelu lze vylepšit některou ze čtyř základních vlastností jako je síla, obratnost apod. Navíc tu máme klasický strom kouzel a skillů, podobně jako v ostatních RPG, který zde čítá dvacet kouzel a dovedností, do kterých můžete investovat skill pointy. To spolu se systémem předmětů dává slušnou motivaci pro opakované hraní hry, přičemž dohrání zabere nějakých 8-10 hodin podle toho, kolik vedlejších questů se rozhodnete splnit. Na poměry iPhone to není špatné, co říkáte?

Dungeon Hunter 01.PNG Dungeon Hunter 02.PNG

Další kapitolou jsou nepřátelé. Těch je ve hře prostě moc. Narazíte tu jak na prohnilé zombie, kamenné obry, draky a kostlivce, tak i na slizouny a další fantaskní stvoření. Zpočátku se mohou zdát jako slabí, ale jakmile se dostane do pozdějších fází hry, začne pořádně přituhovat a obzvláště souboje s bossy se pak stanou poměrně obtížnými, takže dobré vybavení se bude hodit. Protivníci také disponují celou řadou kouzel a schopností a na každého z nich platí něco jiného.

Propracovanost hry zvýrazňuje velmi kvalitní systém vývoje postavy

Občas se tak budete rozhodovat, kterou schopnost použít, nebo které kouzlo seslat. Naštěstí se na vás nesbíhají po stovkách jako v Diablu, takže nějaký ten čas na rozmyšlenou máte. S nepřáteli tak trochu souvisí i zvuková stránka hry. Ta je taktéž velmi kvalitní, ať už se jedná o zvuky nepřátel, temné hučení v podzemí nebo hudbu na pozadí. Pokud by se vám hudba nelíbila, není problém pustit si svou z iPodu.

Vítejte v zábavném tunelu

Poslední věcí, kterou bych rád zmínil, je rozmanitost prostředí. Během putování zemí Gothicus narazíte na kobky, louky, hrady, paláce, stoky, lesy a další prostředí. Jakkoliv se však mohou zdát rozsáhlá, není tomu tak. Většinou je jen jedna cesta, po které se dá nakonec levelu dojít, ale to je daň za skvělou grafiku a velkou rozsáhlost tohoto mistrovského díla. Přece jen kapacita iPhone není neomezená. Jednoznačnm plusem je ale interaktivita jednotlivých lokací. Ty jsou totiž naplněny truhlami a barely, které doporučuji vybírat, protože se v nich dají najít opravdové skvosty v podobě unikátních předmětů.

Dungeon Hunter 07.PNG Dungeon Hunter 08.PNG

Celkově však této hře nelze vyčíst nic zásadního a jejím hlavním tahounem je určitě skvělá atmosféra, která vás dokáže na mnoho hodin zcela pohltit, aby vás na konci vyplivla jako použitou žvýkačku s blaženým úsměvem na rtech. Závěrečnou tečkou je pak rozumná cena 5,49 Euro, která je naprosto oprávněná a hra za ni rozhodně stojí.

Další nejnovější recenze her na iPhone najdete na spřáteleném webu Mobilgamer.cz

Autor: Libor Novotný

Dostupné pro: iPhone