iPhone recenze: Eliminate Pro - mobilní Quake

Že na iPhone platformě nemůže fungovat pořádná online FPS střílečka? Ale ano! Přesvědčte se o tom s námi.

Eliminate Pro představuje nefalšovanou rubačku á la Quake. Při soubojích s náhodnými soupeři z celého světa se vždy utkáte v arénách (které jsou mimojiné stejné jako v Quake 3 Arena) se třemi dalšími protivníky. Vítězí ten, kdo zabije nejvíce nepřátel. Map najdete ve hře celkem pět a jelikož se na nich vždy pohybují čtyři hráčí, jsou i dostatečně malé, takže se nemusíte bát, že budete hodinu jen tupě koukat po okolí a hledat protivníky. To zde opravdu neplatí, spíše naopak. Akce je to ustavičná a hodně návyková.

eliminate pro 01.png eliminate pro 02.png

V arénách se různě povalují všelijaké power-upy, které vám dočasně zvýší odolnost, zdraví nebo třeba rychlost. Toho se samozřejmě vyplatí využít a odstřelit nějakého soupeře. Po úspěšném killu se protivník jak se patří rozprskne a zbyde z něj jen několik malých power-upů a mezi nimi také kredity.

Akce je to ustavičná a hodně návyková

A zde se dostáváme k asi nejdůležitějšímu bodu hry. Každou hrou si vyděláte určitý počet kreditů, za který potom můžete upgradovat svůj oblek a zvýšit tak odolnost nebo si vylepšit třeba zbraň. Nejkrásnější na to všem je ale fakt, že to opravdu funguje a hned po prvním upgradu rozdíl okamžitě poznáte.

eliminate pro 07.png eliminate pro 08.png

Ruku v ruce s kredity jdou i energetické články, kterých není nikdy dost. Hra totiž sice je zadarmo, ale na jedno nabití baterie stihnete zahrát tak tři mače. Potom máte dvě možnosti, buď počkáte čtyři hodiny v reálném čase na doplnění, nebo zakoupíte energetické články z AppStore. I po vyčerpání energie samozřejmě můžete dále střílet a ničit, avšak jen proti botům a nebudete mít možnost získávat kredity.

eliminate pro 05.png eliminate pro 06.png

Abych se přiznal, při hraní jsem se do hry tak vžil, že jsem si okamžitě zakoupil další energetické články, abych mohl hrát dále a ještě si vylepšit postavu a právě na toto autoři očividně sází. Mně jako hráči však tento nápad vůbec nevadí. Vlk se totiž nažere a koza zůstane celá. Kdo chce a je hrou vyloženě posedlý, zakoupí si energetické články a může vesele pokračovat. Kdo ne, užije si zdarma svou chvilku slávy a pak hru s klidným svědomím vypne.

Abych se přiznal, při hraní jsem se do hry tak vžil, že jsem si okamžitě zakoupil další energetické články

Teď vás asi už ale zajímá, jak je na tom ovládání, že? Inu, zde čekejte příjemné překvapení, neboť nijak nevybočuje z nastoleného trendu třeba z Modern Combat: Sandstorm. Na displeji tak máte dvě analogová kolečka. Tím levým ovládáte chůzi a pravým rozhlížení. Střílet potom začnete ťuknutím na displej, ale je také možnost zapnout automatické střílení, které velmi doporučuji. Zde jsem tedy velmi spokojen, ačkoliv mi ze začátku přeci jen trvalo, než jsem se dostal do cviku.

eliminate pro 03.png eliminate pro 04.png

Obtížnost samozřejmě nemůžeme posuzovat, záleží na štěstí, s kým se zrovna v aréně utkáte. Graficky se pak nejedná o vyloženou nirvánu, avšak při zběsilém pobíhání po mapách si ne úplně špičkové grafiky těžko někdo všimne. Audio stránka hry také jistě nezklame. Samotné připojení funguje skvěle a za dva dny poměrně ustavičného hraní jsem ani jednou nezjistil nějaký problém s konektivitou. Celkově vzato se jedná o velmi ambiciózní počin, který široká veřejnost pozorovala jestřábím zrakem a nyní si ho můžeme také vyzkoušet sami. Jak jsem již říkal, hra je zadarmo a za vyzkoušení určitě stojí.

Další nejnovější recenze her na iPhone najdete na spřáteleném webu Mobilgamer.cz

Autor: Jan Šťastný

Výrobce: ngmoco, Inc. | Webové stránky hry