iPhone recenze: Galaxy on Fire 3D - kosmická lahůdka

Vesmír není taková nuda, jak by naznačovaly obrázky z Hubbleova teleskopu. Na nich totiž nevidíte ty záplavy laserových paprsků a torpéd.

Snad každý pařan mobilních her slyšel o Galaxy on Fire. Ještě před nějakým časem se věrní fanoušci německých Fishlabs mohli radovat z dalšího pokračování. My, vlastníci iPhone jsme jen smutně přihlíželi. Naštěstí pro nás se však ve Fishlabs rozhodli jít trochu jiným směrem a v rekordně krátké době od oznámení přinesli první díl věhlasného Galaxy on Fire také nám.

Autoři se z obrovského jména samozřejmě snaží vytěžit maximum. Minimálně část pamětníků původní verze z roku 2006 totiž dnes již iPhone vlastní a mohou se tak znovu ponořit do hlubin nekonečného vesmíru.

Hra ždíme z momentálních možností iPhonu opravdu maximum

Hra je sice kopií prvního dílu java verze, nicméně jen co se týče náplní misí a postav. Grafika a zvuky byly naprosto přepracovány  a nutno dodat, že hra ždíme z momentálních možností tohoto handheldu opravdu maximum. Však hned před spuštěním celé hry se zobrazí varování, že pro lepší herní zážitek se doporučuje nejdříve restartovat, aby se tak "vyprázdnila" operační paměť a hra se pěkně plynule hýbala tak, jak autoři zamýšleli.

galax on fire 01.jpggalax on fire 02.jpg

Po jejím spuštění se na vás usměje krásně zpracované a přehledné menu, kterému na pozadí vévodí mocný a nevyzpytatelný vesmír brázděný kosmickými loděmi. Při příjemné úvodní melodii dostanete na výběr mezi kampaní a survival módem. V surival módu dostanete pod své velení vesmírnou loď a vaším jediným cílem je přežít, přičemž na vás budou útočit desítky a desítky různých nepřátelských kosmických plavidel.

Za každý sestřel získáte body, které se následně zapíší do položky High Scores. Právě v tomto módu hra ukazuje své největší klady, kterými mám hlavně na mysli zpracování bitev. Monumentální vesmírné bitvy à la Star Wars vás určitě pořádně zdvihnou ze židle a musím se přiznat, že jsem se do hraní několikrát tak vžil, že jsem na nějaký čas přestal vnímat okolní svět.

Za prací do vesmíru

Kampaň je pak na druhé straně úplně něčím jiným. Svou propracovaností a rozmanitostí si mě okamžitě získala. Stejně jako ve svém předchůdci, také zde se dostanete do role Keitha T. Maxvella a po absolvování 12 zahřívacích misí, ve kterých ochraňujete jiné vesmírné loďe, anebo ničíte zásobovací konvoje nepřátelské rasy Vossků, se můžete plně ponořit do hraní a prozkoumávat nekonečný vesmír.

galax on fire 09.jpggalax on fire 11.jpg

Neustále dostáváte pracovní nabídky a záleží jen na vás, zda ji přijmete či nikoliv. Neuvěřitelné množství džobů spojených s obrovskou herní plochou slibují opravdu dlouhotrvající hratelnost. Postupem času se také profiluje vaše náklonnost, tedy zda budete raději pracovat pro Vossky nebo pro alianci Terran.
Opět nechybí ani vylepšování vašeho bitevního korábu, například nákupem zbraní. Stejně tak můžete převážet různé zboží a později ho na planetách dle vaší vůle vyměňovat.

galax on fire 12.jpggalax on fire 13.jpg

Postavy ve hře, které potkáte, jsou také přesnou kopií z předešlé verze hry. Co však zkopírováno není, a ani vlastně nemůže být, je systém ovládání, přičemž si můžete vybrat ze dvou způsobů - ovládání joystickem, který se objeví v pravém dolním rohu anebo ovládání nakláněním vašeho iPhonu. Mně osobně vyhovoval druhý zmiňovaný způsob, ale záleží čistě na vás. Vaše loď pak už střílí automaticky a vy "jen" nakláníte iPhonem.

Neuvěřitelné množství džobů spojených s obrovskou herní plochou slibují opravdu dlouhotrvající hratelnost

Uvozovky zde nejsou náhodou, protože ovládání není úplně lehké a chvilku vám určitě bude trvat, než si na ně zvyknete, neboť nepřátelské lodě jsou velmi hbité. Po prvotních strastích vám už nic nebude bránit skutečně fantastickému hernímu zážitku, který jste na iPhonech pravděpodobně ještě nezažili.

Krásnější než fotky z NASA

Grafiku snad ani nemá cenu popisovat, stačí se podívat na okolní obrázky. Celkové zpracování lodí či samotného vesmíru je zkrátka úžasné a především není stereotypní. Krásné pozadí poté ještě občas rozčísnou výbuchy vesmírných lodí, které jste poslali k Pánu a tím se ještě umocní již tak skvělý herní prožitek. Zvuky jsou vyloženou třešničkou na dortu a k příjemným melodiím se přidávají velmi pěkné a věrné zvuky výstřelů a výbuchů. Hratelnost pak ještě posunují do nebeských, pardon, vesmírných, výšin i cut scény, ve kterých je vám sdělen aktuální úkol.

galax on fire 14.jpggalax on fire 15.jpg

Hra mě bezesporu nezklamala a pokud stále váháte nad koupí iPhone, toto může být jen další argument pro. Hře se nedá prakticky nic vytknout a vydrží opravdu dlouho. Přesnou herní dobu si však odhadnout netroufnu, jelikož během hraní ztratíte pojem o čase. Tento titul jednoznačně bude kandidovat na hru letošního roku a žádný majitel iPhonu by ji neměl minout.

Další recenze iPhone hry na Mobilgamer.cz:

Dostupné pro: iPhone
Žánr: Arkády | Vesmírná střílečka