iPhone recenze: Pandorum - bojte se neznámého

Zhasněte světla, zatáhněte žaluzie, nasaďte si sluchátka a ponořte se do temných útrob vesmírné lodi Elysium, která ukrývá své děsivé tajemství.

Již brzy do kin přijde nový sci-fi horor s názvem Pandorum, který podle prvních trailerů vypadá na poměrně slibnou podívanou. Zajímavé je však to, že ještě dříve než film se na iTunes objevil klasický zástupce survival horor se shodným názvem jako film. My jsme si ho samozřejmě nenechali ujít a pořádně jsme ho otestovali. A jak to dopadlo si můžete přečíst v exkluzivní české recenzi.

Pandorum 03.PNGPandorum 04.PNG

Celý příběh se točí kolem chlápka jménem Corporal Bower. Je to právě on, kdo se jako první probudí z hibernace na vesmírné lodi epických rozměrů jménem Elysium. A jak to obvykle bývá, nepamatuje si, kde a proč se vlastně nachází. Kam se podělo všech šedesát tisíc pasažérů?

Slogan hry: „Bojte se neznámého“ je opravdu na místě

Proč na lodi není ani stopy po známkách života? To jsou jen některé z otázek, které se Vám pravděpodobně honí ze začátku hry hlavou. Postupem času však zjistíte, že na první pohled prázdné a temné chodby lodi ukrývají mnohá děsivá tajemství, která by raději měla zůstat zapomenuta. Musím říct, že slogan hry: „Bojte se neznámého“ je opravdu na místě.

Pandorum 01.PNGPandorum 02.PNG

Rozjezd hry je poměrně pomalý. Po stylovém intru v podobě traileru z filmu se ocitáte opuštěni v obrovské vesmírné lodi plné temných chodeb. Zpočátku se pouze poflakujete chodbami osvětlenými jen hrstkou poblikávajících zářivek. Přitom se občas odněkud z dálky ozve opravdu děsivý zvuk, který slabším jedincům může způsobit znečištění spodního prádla. Nejhorší na tom však je, že poměrně dlouho ani nevíte čemu, nebo komu vlastně ten děsiví zvuk patří. Osobně si právě takto přestavuji opravdu ponurou atmosféru a důrazně doporučuji hraní večer s nasazenými sluchátky, protože jedině tak si atmosféru vychutnáte naplno. Často se mi stávalo, že jsem dlouho stál za rohem a měl doslova strach vejít do temné chodby, protože jsem tušil, že mě tam zcela jistě napadne nepřítel, který na mě později zaútočil ze zcela jiného směru, než jsem předpokládal. Za tohle hra dostává jedničku s hvězdičkou.

Pandorum 05.PNGPandorum 06.PNG

Postupem času však pochopitelně zjistíte, komu ony tajemné zvuky patří. A buďte si jisti, že si budete přát, abyste to nikdy nezjistili. Po pár minutách naplněných pouze bezduchým pátrám po známkách života a sbíráním předmětů totiž narazíte na první známky života a setkáte se s prvními nepřáteli. Nebudu o nich mnoho prozrazovat, protože byste tak přišli o případná překvapení. Jen prozradím, že se jim ve hře přezdívá Hunters a musím říct, že tento název dostali právem. Hra je totiž postavena na jiných principech než naprostá většina současných her tohoto typu.

Pandorum 07.PNGPandorum 08.PNG

V každém z celkem deseti levelů totiž potkáte jen několik nepřátel, ale o to více se setkání s nimi budete bát. Protivníků je ve hře několik druhů od menších, kteří útočí po skupinkách, až po ty obrovské, ze kterých budete mít opravdu nahnáno. Nebudete proti nim však úplně bezbranní. Vaše postava totiž disponuje hned několika zbraněmi od klasické trubky až po paralyzér.

V každém z celkem deseti levelů totiž potkáte jen několik nepřátel, ale o to více se setkání s nimi budete bát

Ovšem počítejte s tím, že nábojů je ve hře po čertech málo, a tak budete nejednou bojovat pěkně tváří v tvář. S tím souvisí další problém a to je vir, kterým se vaše postava po utržení rány od nepřítele nakazí. Pokud včas nenajdete lék, tak zemřete a stane se jedním z Hunterů. Často tak nezbude nic jiného, než zoufale pobíhat po levelu a doufat, že najdete hledané léčivo včas. Hra tak dostává zcela nový náboj a budete se muset velmi snažit utržit co nejméně ran od nepřátel a zůstat tak naživu.

Pandorum 09.PNGPandorum 10.PNG

Svůj podíl na naprosto perfektní atmosféře má zcela jistě precizní grafické zpracování. Grafika je naprosto vynikající a neuvěřitelně detailní. Postavy vypadají na možnosti iPhonu fantasticky, hlavně co se obličejů týče. Stejně tak nepřátelé jsou děsiví a perfektně animovaní. Navíc jejich vzhled lze vylepšit v podobě stažitelného přídavku (0,79 Euro), který vám navíc přidá několik zbraní a nový oblek pro hrdinu. Samostatnou kapitolou je pak zvuková stránka, která nemá chybu. Tak děsivé a realistické zvuky nepřátel jsem již dlouho neslyšel. Stejně tak zvuky okolí působí naprosto věrohodně a dokreslují skvělou atmosféru. Poslední věcí je ovládání. Hra se ovládá klasicky pomocí pohybového kříže a tlačítka pro střelbu. Zde bych měl malou výtku k poměrně těžkopádnému ovládání, které by chtělo trochu doladit. Ale to je jen malá vada na kráse tohoto velkolepého díla, které jen těžko bude hledat konkurenci.

Další nejnovější recenze her na iPhone najdete na spřáteleném webu Mobilgamer.cz

Autor: Libor Novotný

Dostupné pro: iPhone