iPhone recenze: Shrek Kart - pohádkové motokáry

Fanoušci zlobra a jeho přátel zbystřete! Řítí se na vás zběsilou rychlostí závody o nejlepšího jezdce v království Far, Far Away.

V posledních dnech se zdá, že závodní hry si konečně našly svou cestu k hráčům a tak jich přibývá jako hub po dešti. Já osobně jsem za to rád, ale s novými tituly rostou i nároky hráčů a tak se Gameloft snaží udržet si první pozici mezi vývojářskými týmy. Tentokrát sáhli tvůrci k velmi jednoduché rovnici, která dává smysl: Populární postava z filmů + zábavné závody = úspěch minimálně u nejmenších. Otázkou je, nakolik kvalitní tato hra opravdu je.

Shrek Kart 01.png Shrek Kart 02.png

Naprosto zásadní je fakt, zda máte nebo nemáte rádi Shreka. Pokud ano, budete nadšeně objevovat další postavičky, za které je možno závodit, nebo poznávat dobře nedesignované tratě, které se  vyskytují třeba na hradě či v bažinách, odkud pochází i náš hlavní hrdina. Pokud ne, budete jen tupě jezdit závody a vyhrávat jedno ocenění za druhým, až vás to přestane bavit.

Populární postava z filmů + zábavné závody = úspěch minimálně u nejmenších

Ve hře máte na výběr ze čtyř různých modů. Single race, Tournament, Arena a Challenges. Jednotlivé závody asi nemá cenu komentovat a tak se rovnou pustíme do turnajů. Těch je ve hře poměrně dost a za každou postavičku je musíte hrát zvlášť, přičemž opět platí ohraná písnička o tom, že čím více závodů a turnajů vyhrajete, tím více se vám zpřístupní jezdců. Celkové číslo se potom zastaví na desítce, ve které nechybí staří známí jako třeba Oslík, Fiona a Kocour v botách.

V aréně potom budete jen v podstatě narážet do svých protivníků a za to získávat palce nahoru, nebo naopak palce dolů (to když někdo srazí vás). Challenges jsou jen takovou nastavovanou kaší, kde si můžete vyzkoušet dojet určitou trať a získat v ní třeba nejvíce power-upů nebo se vyhnout nejvíce nástrahám.

Shrek Kart 03.png Shrek Kart 04.png

Tím se vlastně dostávám asi k nejzábavnější části celé hry a tou jsou právě zmíněné power-upy. Díky nim tak můžete třeba soupeři, který vás právě předjel nasadit kravskou hlavu a tím ho zpomalit nebo třeba na něj hodit vosí úl. Nechybí ani možnost získání štítu, který vás bude chránit před ostatními i jejich power-upy či chvilkové zrychlení. Protivníci sice nejsou z nejchytřejších a očividně jedou předem danou stopou, i tak se ale dočkáte slušné zábavy. Nejvíce si ale hru určitě užijete v multiplayeru, který samozřejmě také nechybí. Zde je taková iPhone klasika posledních týdnů, tedy možnost zahrát si přes Blue-tooth nebo wi-fi.

Shrek Kart 05.png Shrek Kart 06.png

Graficky je na tom Shrek velmi dobře a Gameloft opět ukazuje, že je právem na výsluní herních vývojářů pro iPhone. Mírně infantilní zvuky asi ideálně zapadají do celého konceptu hry. Hratelnost však není bůhvíjaká a ikdyž si rádi zazávodíte, chybí zde takové to pověstné – ještě jeden závod a jdu spát.

Další nejnovější recenze her na iPhone najdete na spřáteleném webu Mobilgamer.cz

Autor: Jan Šťastný

Dostupné pro: iPhone