iPhone recenze: Touch KO - Rocky závidí

Úkrok, krýt si obličej, naznačit pravý hák, rychle se pohnout doleva a už jen direktem pěkně pod žebra. Touch KO přichází na iPhone.
Recenze vznikla díky www.mobilgamer.cz

Zdá se, že červenec je měsíc zaslíbený boxu, protože jen před několika dny EA Mobile vydali v pořadí již čtvrté pokračování Fight Nights Round 4 a nyní máme tu čest vyzkoušet Touch KO. Právě o této hře jsme byli postupně bombardováni emaily, a tak když přišel oficiální test-build, pár rychlými komby jsem vyřídil další zájemce a nyní si plně užívám pocit respektovaného boxera - ostatně asi proto mi kolega Petr Neč vymyslel přezdívku "Johny Mlátička".

Než se vydáme do samotného ringu, nechte mne jen trošku zrekapitulovat co tu před sebou máme. Autoři se chlubili především použitím efektů motion capture, tedy že se boxeři mají pohybovat a chovat stejně, jako jejich lidští kolegové a samozřejmě nesmí chybět dokonalé představení grafického kabátku, který je rozhodně nejsilnější stránkou Touch KO. Tohle všechno spolu s hvězdnou kariérou boxera určitě stojí za to!

Hned na začátku máte na výběr mezi rychlou hrou a kariérou. Rychlá hra je náhodně vygenerovaný souboj, který využijete asi jen když hru budete chtít prezentovat kamarádovi. Daleko zajímavější tedy je možnost zvolit kariéru. V ní začnete jako úplný nováček, abyste postupně ukázali světu zač je toho loket! Po nastavení vašeho vzhledu, kterých dostanete na výběr tuny, se octnete v menu kariéry.

Před každým zápasem dostanete možnost trénovat v tělocvičně

Tady na vás čeká přehled důležitých atributů jako síla, výdrž a agilita. Právě tyto tři vlastnosti budete postupně trénovat a zlepšovat. Nechybí také ukazatel popularity, který když naplníte až po okraj, tak dostanete možnost vyzvat soupeře na souboj o legendární pás v dané kategorii. Před každým soubojem máte na výběr, se kterým protivníkem si to chcete rozdat "na férovku". Některá vítězství vám získají větší popularitu, jiná zase více peněz.

Když už jsem zmínil peníze, i ty samozřejmě ve hře hrají roli. Přes menu kariéry totiž navštívíte obchod, kde si můžete zakoupit cool tetování, anebo nové rukavice, ale i takové detaily jako trenky nebo boty. Zakoupením lepší výbavy se vám automaticky zvýší tři důležité atributy. Peněz ze začátku není nazbyt, a tak si moc módních dekorací nevyzkoušíte. Nakoupení nové výbavy však není jediný způsob, jak můžete zlepšit své vlastnosti. Před každým zápasem totiž dostanete možnost trénovat v tělocvičně, kde si stačí vybrat, kterou vlastnost chcete vylepšit a jednoduchým pohybem dostanete cenné bodíky k potřebným vlastnostním. Touch KO je vůbec precizně vytvořená arkáda boxu, tak detailní prostředí jsem ještě nikde neviděl!

Vzhůru do ringu

Během zápasu se už jen rozplýváte nad fantastickým grafickým zpracováním, které opravdu na první pohled vyrazí dech. Neútulná tělocvična s pár diváky vypadá realisticky a pochmurně, prostě začínáte pěkně od začátku. Po prvním gongu se už nemilosrdně pustíte do soupeře. Hned na první pohled poznáte rozdíl oproti ostatních akcím, ve kterých se pohybujete. V Touch KO autoři přichystali speciální systém ovládání přesně navržený pro iPhone a nutno uznat, že přináší asi ideální možnost využití pohybového senzoru.

Protivník se totiž ustavičně kryje a vy do něj můžete bušit hlava nehlava a stejně mu moc ze zdraví neuberete, naopak vy za chvíli dýcháte jako parní lokomotiva

Pohyb boxera totiž neovládáte vy, prakticky se staráte jen o mlácení a uhýbání před ránou - vše provádíte nahnutím iPhonu. Pravou stranou ovládáte pravačku a levou stranou displeje levačku – jak jednoduché a pohodlné! To platí jak pro obranu, tak i pro útok. Boxer disponuje třemi základními údery - hák, zvedák a direkt. V Touch KO mezi těmito údery nenajdeme bohužel žádné rozdíly, a proto nás alespoň trochu potěšily menší odlišnosti v kombinaci pohybů na dotykovém displeji.

Zápasy však nejsou ani zdaleka tak zábavné, jak se z videa a obrázků asi může zdát. Boxeři jsou totiž strašně pomalí a těžkotonážní. Dalo by se říct, že celý zápas probíhá v minihrách. Protivník se totiž ustavičně kryje a vy do něj můžete bušit hlava nehlava a stejně mu moc ze zdraví neuberete, naopak vy za chvíli dýcháte jako parní lokomotiva – taktizování se vyplatí! Několika rychlými údery mu rozčísnete patku, ale zase jen na chvilku, protože moment, kdy je "otevřen" a nekryje se, trvají jen několik vteřin. Pokud se protivník (a vy také) bráníte a máte rukavice zvednuté, postupně se vám zdraví doplňuje. Obtížnost je nastavená na nízkou laťku a první pás na nejlehčí úroveň zvládnete vyhrát za dvanáct kol. Na druhou stranu však obtížnost postupně tuhne a na čtvrtý stupeň se budete dopracovávat poměrně dlouho.

I když vás grafika na první pohled z okolních in-game obrázků a videa jednoduše zláká ke kladnému hodnocení, tak se neubráním pocitu, že Touch KO zasloužil větší pozornost autorů. Proklamovaný motion capture vypadá velmi nedodělaně, když po sražení soupeře na zem se boxer skácí, jakoby měl zlomené všechny kosti v těle, a to na reálnosti rozhodně nepřidává. Zvuky jsou za to vyvážené, komu bude vadit opakující se hip-hopová písníčka, může si lehce vytvořit vlastní playlist z vlastní hudby. Škoda jen podivné hratelnosti, která souboje nedělá zdaleka tak atraktivní, jak by mohly být.

Dostupné pro: iPhone
Žánr: Arkády, Sportovní | box
Výrobce: Adam a Matt Mechtley