Iron Strategy

Rusové se, jak to vypadá, v oblasti počítačových her snaží mermomocí prosadit na mezinárodním poli. Po výborném Gorky 17 totiž přicházejí opět s jednou akční real-time strategií, která má naději na úspěch.
Odehrává se v hluboké budoucnosti ... už jsem chtěl napsat lidstva, ale to by nebylo přesné. Jisté lidstvo tu figurovat bude, nikoliv ale pozemské, nýbž Karrellianské. V roce 2240 (Karrellianského kalendáře:)) dospěje situace na této planetě do bodu, kdy jsou již vyčerpány veškeré přírodní bohatství a kdy je atmosféra téměř smrtící. V důsledku toho, ačkoli ještě není k dispozici nadsvětelný pohon, začne vesmírná kolonizace. A protože je na planetě osm hlavních společenství, rozdělí se okolní vesmír na osm částí, a každé společenství začne s průzkumem a kolonizací té své.

Do roku 2700 si každý spolek vytvořil základnu obyvatelných planet a pomalu pokračuje s kolonizací. Díky neustále pokračující expanzi vznikl nový druh "obchodu" - planetární průzkum, kterým se zabývali Prospektoři. Byli to vybraní jedinci, kteří dostali za úkol "zkrotit" pro sebe (tedy kolonizovat či začít těžbu) vybranou planetu. Bylo jim poskytnuto vybavení (roboti, zdroje energie, po roce 2745, kdy byl na některých planetách objeven primitivní prehistorický život, i válečné stroje) a oni mohli začít.

Uf, tak to je historie. "Současnost" vypadá tak, že je rok 2814 a vy jste jedním z Prospektorů u společenství Bala. Při průzkumu jedné z nejzazších planet tohoto společenství jste narazil na nesmírně cenné mimozemské artefakty, které musejí být za každou cenu uchráněny, než dorazí vědci a posily. Problém je v tom, že planeta leží na hranici s Frellonským prostorem a Frelloňané se o všem dozvěděli a chtějí artefakty pro sebe. A tak to všechno začíná ...

Samotný hráč bude připomínat transformera (kdo si již tyto hračky nepamatuje, nechť se optá starších kamarádů :). Prospektoři jsou silně ozbrojení a rychlí, příliš toho však nevydrží. Samozřejmě, že se s ním můžete vydat do bitvy, ale také (a to je myslím nejlepší řešení, protože jinak byste si nemuseli příliš dlouho zahrát) se můžete ukrýt do silně chráněného bunkru a odtamtud vydávat rozkazy.

Hráči, kteří si libují v čisté akci zasednou do kokpitu a vydají se na cestu pustinami, kdežto strategičtěji zaměření hráči zasednou za taktickou mapu a budou vydávat rozkazy.

Hlavní důraz kladou tvůrci hry na realističnost. Nejrůznější terény, změny dne i počasí (den/noc, déšť/vítr/sníh), to vše jistě velmi zpříjemní požitek z hraní. Ani grafika nezůstává příliš pozadu, i když je zde vidět jistý "ruský" styl (takový je alespoň můj subjektivní pocit), k dispozici bude 1st person i 3rd person výhled. V obrovském tažení čítajícím dvanáct misí, plus ve dvou misích zaměřených čistě na akci, se jistě dost vyřádíte. Připočítejte k tomu několik multiplayerových levelů, a je z toho poměrně nadějná RTS, která by mohla vyjít v několika nejbližších týdnech.

Váš názor Další článek: Vampire: the Masquerade

Témata článku: ,