IronStorm – rozhovor s tvůrci

Na kus řeči jsme si tentokrát pozvali (samozřejmě obrazně) tvůrce z týmu 4X Studios – předmětem našeho rozhovoru byl nejnovější počin této společnosti, střílečka IronStorm. Její hlavní předností bude krom jiného využití alternativní reality a světa, ve kterém se odehrává. Co další hráčskému publiku nabídne, to vše a mnohem více se můžete dozvědět i vy prostřednictvím našeho interview.
IronStorm – rozhovor s tvůrci

Herní trh je doslova nasycen množstvím akčních her, first-person stříleček nevyjímaje. Vždyť považte - oficiálně potvrzen byl vývoj titulů Doom III, Quake IV, No One Lives Forever 2 a mnoha dalších. V pozadí a stranou zájmu mas hráčů pak stojí projekty nových či již prověřených vývojářských týmů. Do této kategorie se řadí také výtvor společnosti 4X Studios, titul IronStorm. Seznámit se s touto hrou jste měli možnost již před několika měsíci, kdy jsme vám přinesli první informace v rámci naší novinky. Dnes vše doplníme rozhovorem - na všední i nevšední otázky nám odpovídal vedoucí celého projektu Roman Vincent a Edouard Lussan, zástupce společnosti Wanadoo, mezinárodního distributora titulu IronStorm.

Doupě: Můžete se nám prosím na začátku dnešního rozhovoru nejprve představit?
Edouard Lussan: Jmenuji se Edouard Lussan, jsem Editorial Director ve firmě Wanadoo. Navrhl jsem koncept hry a sleduji její vývoj.

Roman Vincent: Mé jméno je Roman Vincent, ve společnosti 4X Studios zastávám funkci vedoucího projektu IronStorm.

Doupě: Váš vývojový tým 4X Studios aktuálně pracuje na nové střílečce nazvané IronStorm. Kdy byl zahájen samotný vývoj? Kolik lidí zaměstnává?
R.V.: Tvorbu jsme zahájili v lednu minulého roku. Na hře pracuje 16 lidí.

Doupě: Můžeš prosím říct něco více o hře a představit ji tak našim čtenářům?
E.L.: Herní svět a vůbec hratelnost (koncept) tvoříme ve snaze vyvinout hru, která by zaujala především samotné hráče. Pokud je jedna ze jmenovaných částí vynechána či nedostatečně zpracována, konečný výsledek v podobě počítačové hry je špatný. Realistické zachycení samotné války, grafické a zvukové efekty, to vše je nepochybně důležité pro hráčskou komunitu… Proto bude kupříkladu naše hra nabízet tucty zvuků při nárazu kulky do různých materiálů (dřeva, těla, železa, bláta atd.).

 

 

Doupě: Poodhal nám prosím zákulisí příběhu…
E.L.: Základ naší hry je velmi prostý: první světová válka začala, jak každý jistě ví, v roce 1914. Nyní je rok 1964, boj stále neskončil a trvá již celých padesát let. Okamžitě si tedy herní publikum může udělat jasnou představu o tom, že námi vytvořený svět, který jim chceme nabídnout, je mixem první a druhé světové války, války ve Vietnamu a dalších konfliktů - to vše však na území Evropy.

Ačkoliv moderní zbraně, zdroje a materiály dávají neskutečné možnosti, v případě naší hry IronStorm se nesetkáte s mimozemskými návštěvníky či nevysvětlitelnými příšerami. Naopak, realismus je tím, na co jsme se při vývoji zaměřili ze všeho nejvíce.

Doupě: Kde se bude vaše hra odehrávat?
E.L.: Hráč se stane infiltrátorem a pokud chce přežít, musí ovládat jak bojové dovednosti, tak i umění zůstat nepozorován. Krom jiného musí projít celkem šesti lokacemi v Německu, které se rozkládají za hlavními frontovými liniemi - navštívíte tak Friedrich linii (západní fronta), Anton Denikin linii (Rusko-Mongolská fronta), Wolfenburg (nepřáteli okupované město), vodní továrnu Mad Baron, ozbrojený vlak "Tzar Ivan" a  říšský sněm v Berlíně. Každé prostředí a lokace se skládá z několika různých levelů, odehrávajících se v exteriérech i interiérech.

Doupě: Podle dostupných informací bude vaše hra IronStorm kombinovat reálné prvky z první a druhé světového války. Můžete nám o nich prozradit něco bližšího?
E.L.: Tak například - sbírka zbraní zahrnuje ruskou krátkou šavli, Heckler & Koch MP-6, útočnou pistoli "Wotan" opatřenou tlumičem, brokovnice Remington M910, granátomet M203, tříštivé pumy a kouřové granáty, magnetické miny.

 

 

R.V.: Krom toho však přidáme také zbraně jako jsou sniperské pušky, navržené a vytvořené podle skutečných zbraní, navíc však lehce upravené (směs charakteristik různých zbraní).

Doupě: Co nového přinese vaše hra do světa stříleček a akčních her? V čem bude inovativní?
R.V.: Především tu je všudypřítomná možnost přepínat mezi pohledem první a třetí osob ve všech částech hry, jak se samotnému hráči zachce.

Mimoto - navrhovaný svět je také sám o sobě důležitým prvkem, jak se odlišit. Nikdy jsem neměl tu čest s akční střílečkou, která by využívala alternativní historii. Alternativní historie mimo jiné znamená, že startuje z reálného a pravdivého základu, ale zčistajasna měníte a vytváříte nový běh času, postavený na realistických a přijatelných faktech. Hráč bude muset porozumět tomu, co se stalo od roku 1914, proč válka trvá tak dlouho, kdo bojuje proti komu, proč se tak děje, co je jeho hlavním úkolem a tak dále.

Doupě: Dočkáme se ve hře také multiplayeru?
R.V.: Ano, IronStorm nabídne také Deatmatch mód až pro 16 hráčů. Aktuálně pak pracujeme na mission disku, který by měl kromě jiného nabídnout následující:

  • Mapy navržené až pro 32 hráčů, módy jako catch the flag a další kooperativní módy
  • Mapy chlubící se silnou IA, hráč tak bude mít pocit, že se jedná o skutečně "existující a žijící místa"

Doupě: V současné době nejste rozhodně jediný vývojářský tým, který pracuje na akční hře, konkrétně pak střílečce. Proč si myslíte, že právě váš výtvor bude úspěšný a "prorazí"?
E.L.: Musím zopakovat, co již bylo řečeno výše. Velký vliv na to bude mít navrhovaný svět a jak jsem již zdůraznil, neznám hru, která by dostatečně využívala alternativní historie.

Doupě: Plánujete přibalit k plné verzi hry také nějaký editor?
E.L.: Ne, o něčem podobném neuvažujeme.

 

 

Doupě: Jaký je aktuální stav vývoje? Dočkáme se hratelné demoverze?
E.L.: Aktuálně probíhá testing hry (tz. hledání a oprava chyb, bugů). Hratelná demoverze by se měla objevit každým dnem.

Doupě: Můžeš prozradit datum vydání?
E.L.: Jako termín vydání byl stanoven 23. říjen letošního roku.

Doupě: Máte v současnosti nějaké další plány co se týče tvorby her? Například vývoj dalšího titulu?
R.V.: Samozřejmě. Aktuálně pracujeme na dvou nových hrách, akčním RPG určeném pro konzole PlayStation 2 a GameCube nazvaném "Times of trouble" a nové střílečce inspirované bitvou u Stalingradu v roce 1942. Existuje ještě třetí projekt, který je ve vývoji, ale je příliš brzy, než abychom o něm mohli něco prozradit.

Doupě: Díky za váš čas, pánové.

Na závěr dnešního rozhovoru připomeňme, že plnou verzi hry bude na českém trhu distribuovat společnost CD Projekt - pravděpodobně bychom se tedy měli dočkat jisté formy lokalizace a také velmi příjemné ceny.


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Hry zadarmo nebo se slevou: akce pro VR a Railway Empire zdarma

Hry zadarmo nebo se slevou: akce pro VR a Railway …

Na všech herních platformách je každou chvíli nějaká slevová akce. Každý týden proto vybíráme ty nejatraktivnější, které by vám neměly uniknout. Pokud chcete získat hry zdarma nebo s výhodnou slevou, podívejte se na aktuální přehled akcí!

11.  9.  2020 |
Ubisoft v Číně omylem poslal do prodeje hrnky s uchem uvnitř

Ubisoft v Číně omylem poslal do prodeje hrnky s uc…

Ubisoft už trápí bugy i v reálném životě.

10.  9.  2020 | | 5 N/A
Nepodvádějte ve Fall Guys, chycení hříšníci byli uvězněni na Cheater Islandu

Nepodvádějte ve Fall Guys, chycení hříšníci byli u…

Podvodníci nyní dostali zvláštní pozornost a mohou se radovat z jejich vlastního a speciálního pekla.

15.  9.  2020 |
Vybrali jsme nejlepší hry pro PC, které si teď můžete zahrát

Vybrali jsme nejlepší hry pro PC, které si teď můž…

Spousta lidí v těchto časech volí jako výplň volného času právě hraní her. Jaké dobré kousky aktuálně najdete na platformě PC?

20.  9.  2020 | | 17 N/A
Hry zadarmo nebo se slevou: Football Manager 2020 a Watch Dogs 2 zdarma

Hry zadarmo nebo se slevou: Football Manager 2020 …

Na všech herních platformách je každou chvíli nějaká slevová akce. Každý týden proto vybíráme ty nejatraktivnější, které by vám neměly uniknout. Pokud chcete získat hry zdarma nebo s výhodnou slevou, podívejte se na aktuální přehled akcí!

18.  9.  2020 |