Jade Raymond zakládá nové studio, bude tvořit hry pro PlayStation

Jade Raymond se s novým studiem pokusí prolomit smůlu, kterou měla v EA a Googlu.

Jen krátce poté, co Sony zavřelo své nejstarší herní studio, pomůže založit nové. V kanadském Montréalu vzniká Haven Entertainment Studios, které povede zkušená Jade Raymond. Jde o nezávislý tým, Sony do něj ale investuje část prostředků, čímž si pojistí, že Haven vytvoří nějakou novou exkluzivní značku pro PlayStation.

Detaily zatím neznáme, na hře už se ale pilně pracuje. Raymond jen vágně uvádí, že Haven má být útočištěm (odtud název studia), kde se budou dobře cítit hráči, kteří budou chtít uniknout do cizích světů, i vývojáři, které čeká kreativní svoboda.

Snad v nové štaci prolomí smůlu z let minulých. Raymond se v herním byznysu pohybuje již čtvrt století a prošla giganty jako EA, Ubisoft, Konami nebo Google. Pomáhala rozjet úspěšné série Assassin's Creed a Watch Dogs a spoluzaložila několik studií.

Jenže v EA se nachomýtla ke značce Star Wars, což nedopadlo dobře. Jí vedené studio Viscelar Games firma zrušila, než vůbec stihlo dokončit novou hru. Vedle něj pak ještě sama založila EA Motive, jenž se podílelo na vývoji druhého Battlefrontu, ale s loňskými Squadrons neměla nic společného. Už totiž vedla montréalské studio Googlu, které mělo tvořit hry pro streamovací platformu Stadia. To ale letos v únoru firma zavřela s tím, že bude podporovat jen hry třetích stran a vlastní vývoj vzdává.

Diskuze (2) Další článek: Bravely Default 2: krystalicky čisté JRPG, které zabředlo v čase | Recenze

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,