Jak and Daxter – Sony hledá nového maskota?

Sega měla odjakživa Sonica jako neochvějného zástupce většiny svých konzolí. Nintendo má Maria, který je v Japonsku neméně proslulý a modrého Sonica jako maskota dokonce přežil. A co Sony? Ta nikdy žádného zástupce u dětí neměla. Naughty Dog nyní připravuje novou plošinovku, která strýčku Sonymu nabízí nového maskota.
Jak and Daxter – Sony hledá nového maskota?
Sega měla odjakživa Sonica jako neochvějného zástupce většiny svých konzolí. Nintendo má Maria, který je v Japonsku neméně proslulý a modrého Sonica jako maskota dokonce přežil. A co Sony? Ta nikdy žádného zástupce u dětí ne měla. Jednu dobu se mluvilo o Crashovi, ale ten se tak nějak ztratil v mlze. Naughty Dog nyní připravuje novou plošinovku, která strýčku Sonymu nabízí nového maskota.

Jak and DaxterJak and Daxter

Občas se mi trochu stýská po letech, kdy jsem za naprosto nejdramatičtější a nejhratelnější hry považoval plošinovky. Ta doba je již trochu vzdálená a já pěkně dlouho ani neskákal po hlavách nepřátel a ani šíleně nepobíhal po spletitých labyrintech. Když jsem tedy nedávno z nostalgie pátral po nějaké převratné plošinovce, narazil jsem na Jaka a Daxtera, jehož ambice šahají na příčku jedné z nejlepších her pro PS2. Jak je vůbec možné, aby plošinovka sahala na takovou pozici? Poprvé jsem vám tuto hru představil v reportáži letošní E3, na které tuto hru Naughty Dog premiérově odtajnil.

Jak and DaxterJak and Daxter

První efekt, kterým na sebe Jak and Daxter upoutá pozornost, je grafika. A to grafika s velkým G, protože ať jsem tomu věřil sebemíň, když jsem si prohlédl obrázky, musel jsem uznat, že Jak se tlačí mezi takové tituly jako Soul Reaver II, či Quake III. Navíc o animacích postaviček, nestvůr a prostředí převážná většina internetových plátků shodně píše, že je jedna z nejdetailnějších. Například příroda, ve které náš hrdina s podivným hlodavcem na rameni pobíhá, je jako živá. Na obzoru létají ptáci, kteří občas efektně přelétnou blízko kamery, v tůních plavou rybičky, vodopád hýří barvami a vítr si pohrává s pískem. Blonďatému hrdinovi vlají vlasy a veverce se čepýří srst.

Jak and DaxterJak and Daxter

Druhý fakt je pokus o oživení ohraného motivu hopsačky. Tentokrát ji programátoři zkřížili s adventurou a snad i RPG prvky. Vaší snahou nebude jen proběhnout level, ale splnit různé úkoly. Např. seskládat kouzelný předmět, s jehož pomocí zachráníte malého dinosaura. Úkolů bude spousta a některé vypadají dost praštěně. Jedna z těch šíleností je létání v závratných rychlostech na vznášedle skrz neuvěřitelně malebnou krajinu s tekoucí lávou. V letu se navíc pokoušíte sesbírat vejce nebo co to je. Létat se také bude při pobřeží oceánu nebo v hlubokém, temném lese. Jak bude libo.

Jak and DaxterJak and Daxter

Další slibovaná pochoutka pro konzolisty je deklarovaná absence loadingu. Pánové z Naughty Dog jsou hráči starší éry, kteří pamatují prvního Maria a jsou tedy zvyklí nečekat na otevření další místnosti, v lepším případě budovy. To je velmi milé, protože prostor, se kterým bude Jak pracovat, je téměř od nevidím do nevidím. Všechny nové lokace jsou vidět pěkně z dálky, žádné přibližování skokem se nekoná, takže přechod do nového prostředí se dá lehce očekávat. Poslední milou zprávou je umělá inteligence. Ano, také jsem se divil. Co dělá AI v plošinovce? Je pravda, že ideálně se ještě nikomu nezdařila, ale jistý pokrok mezi hordami nepřátel přece jen nastal. Potvory mají určité „kolektivní“ myšlení. Pokud například napadnete malou skupinku slabých skřítků, ti se v rychlosti rozutečou (ti, co po vašem útoku zbudou) a někde se znovu seskupí. Pak vás například chvíli sledují, načež zaútočí na tak nepříjemném místě, jako polámaná lávka nad propastí. Jak to bude vypadat v praxi ukáže čas, ale když si tak spojuji technickou dokonalost s příslibem vynikající hratelnosti a přídavkem humoru, tak to opravdu vypadá, že nás PS2 obdaruje víc než jen obyčejnou hopsačkou.

Jak and DaxterJak and Daxter

Jak and DaxterJak and Daxter

Naughty Dog v minulosti už několikrát předvedl, že umí a tak to vypadá, že Sony svého nefiremního maskota přece jen získá. Už brzy, ve Spojených státech již v prosinci tohoto roku.

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Kingdom Come: Deliverance - prožijte český středověk (recenze)

Kingdom Come: Deliverance - prožijte č…

Česká hra ze středověku se dočkala finálního vydání. Po dlouholetém vývoji máte možnost okusit hru, jaká tu ještě nebyla. RPG inspirované českou historií a vyvíjené s důrazem na středověkou realitu. Stojí za to hru pořizovat? Dozvíte se v recenzi!

13.  2.  2018 | | 123 N/A
Mapa Kingdom Come: Deliverance je krásným příkladem středověké historie

Mapa Kingdom Come: Deliverance je krás…

Při tvorbě světa Kingdom Come: Deliverance samozřejmě nemohli tvůrci zahrnout celou republiku. Nakonec si vybrali okolí města Rataje nad Sázavou, nacházejícího se v okrese Kutná Hora. Jak to dopadlo?

21.  2.  2018 | | 15 N/A
Jak vypadá Kingdom Come: podívejte se na obrázky z českého středověku

Jak vypadá Kingdom Come: podívejte se …

Kingdom Come bude výpravou do středověku se vším všudy. České lesy, věrohodné souboje a příběhové zvraty, které otřásly zemí. Pojďme se podívat na všechny dostupné pohlednice z výletu.

21.  2.  2018 | | 18 N/A
Kingdom Come: Deliverance - fotoseriál z českých luhů a hájů (galerie)

Kingdom Come: Deliverance - fotoseriál…

Recenzi jsme sice již napsali, ale Kingdom Come nás stále baví. Podívejte se na galerii z našich dobrodružných výprav.

19.  2.  2018 | | 4 N/A
Kingdom Come: Deliverance už prodalo téměř 500 tisíc kopií

Kingdom Come: Deliverance už prodalo t…

Nehledě na bugy a další technické nepříjemnosti se Kingdom Come v prodejích pěkně daří.

15.  2.  2018 | | 5 N/A
Kingdom Come: Deliverance dostane na PS4 v den vydání obří patch

Kingdom Come: Deliverance dostane na P…

Máte koupené Kingdom Come na konzoli PS4 a chystáte se hrát? Tak to si ještě nějakou dobu počkáte.

12.  2.  2018 | | 16 N/A
Herní agenda: zpátky v sedle nového roku

Herní agenda: zpátky v sedle nového ro…

Na začátku roku téměř vždy bývá na herním trhu poměrně sucho. Letošek nebyl výjimkou, proto jsme si s agendou dali menší pauzu. Už se ale začínají objevovat první dobře vypadající kousky, takže nastal čas, abychom si o nich zase něco řekli.

16.  2.  2018 |
Monster Hunter World: pořádné lovecké RPG (recenze)

Monster Hunter World: pořádné lovecké …

Kultovní Monster Hunter se vrací pravděpodobně v nejlepším dílu série.

15.  2.  2018 | | 5 N/A