Jak dosáhnout mistrovství v Q3 Areně

Ještě než se pustíte do čtení, doporučoval bych si přečíst článek, který víceméně předchazí mému, podle kterého si nastavíte váš config. Najdete ho na našem serveru www.doupe.cz - článek od Jiřího Horáka - Nastavení konfiguračních souborů Q3A.
Jak dosáhnout mistrovství v Q3 Areně
Vy, kteří jste zvládli úspěšně nainstalovat Quake3 Arenu, porazit pár botů na úroveň nightmare, vítejte v lekci číslo 2. Určitě už máte pár těch hodin natrénovaných, hru splněnou na nejtěžší obtížnost, vychytané vaše configy (nastavení grafiky, bindů apod.) a mnoho jiných věcí. Postupně začínáte vypínat všelijaké efekty, jako je mlha, stíny apod., jen abyste z vašeho stroje vytáhli co nejvíce fps. Prostě už se z vás pomalu, ale zcela jistě stává stroj, kterému už jde především o to udělat co nejvíce fragů za co nejkratší dobu, prostě uhrát ten nejlepší výsledek se svým soupeřem.

K tomu vám dopomáhej sám Bůh, anebo hodiny tvrdého tréninku při učení nejrůznějších skoků, vychytávek apod. A právě to je to, proč tu dnes jste! Připravte si své počítače, nalaďte Q3 Arenu a s chutí do toho!

Vše co potřebujete ke správné funkčnosti hraní, jsou tyto věci

  • nejnovější update na Q3 - Point Release 1.17, která se dá stáhnout zde
  • TMP úpravu mapzde (rozbalte do adresáře baseq3)
  • OSP tourney mód - velice užitečná věcička, která vám měří úspěšnost s jednotlivými zbraněmi apod., stahujte zde.
Začněme přímo od nejzákladnější věci: Tou je právě tzv. strafe jump, někdo to též nazývá tzv. boostování. Jde vlastně o zrychlený pohyb po mapě. Vím, že většině hráčů, kteří již hráli q, q2 či q3 již nějakou dobu, to bude připadat srandovní, že tady vysvětluji takovou primitivní věc, ale věřte, že ten kdo se tím moc nezabývá, nebo např. nemá internet, tak vůbec neví o co jde a věřte, není to zrovna nejpříjemnější, když se vás soupeř pohybuje podstatně rychleji. Strafe jumpy jsou velice jednoduché, v podstatě stačí při skocích dopředu přidržet při odrazu úkrok na libovolnou stranu, kam chcete zatočit. Jak to vypadá, se můžete podívat zde.

Dále je třeba, naučit se komplikovanější skok - a tím je circle jump. Jde o skok, kterým doskočíte o něco málo dále než strafe jumpem, ale pokud se naučíte pohybovat několika po sobě jdoucími circle jumpy, vaše rychlost může narůst vcelku o dost.

Tento jump je obtížný a naučit se ho, vám může trvat i několik dnů. Např. pokud chcete přeskočit nějakou propast a normálním či strafe jumpem to nejde, tak právě tady musíte použít circle jump. Jde o to jít k propasti bokem, dojít až na okraj, skočit bokem (je nutné se odrazit ze samého konce mezery) s použitím úkroku na stranu, kam skáčete. Nejlépe bude, pokud si stáhnete a pustíte ukázkové demo - obsažené v souboru skoků v mapě tourney4 - zde a pozorně budete sledovat všechny mé pohyby. Pak už to chce hodiny cviku a třeba tak na 100ý pokus už to přijde samo :).

Další hlavní věcí je naučit se spojovat více skoků dohromady za sebe, ať už strafe jumpy, tak circle jumpy, které jsou přece jen podstatně rychlejší, tedy i užitečnější.

A teď k jednotlivým radám, které se vám můžou hodit při soubojích s živými protivníky. Pokud ještě v configu nemáte nabindovaný příkaz +speed, určitě to udělejte, bude se vám to zcela jistě někdy hodit. Např. takto: bind shift "+speed" - Normálně se tedy pohybujete po mapě během (předpokládám, že tedy máte hodnotu příkazu cl_run 1) a tudíž vás protivník snadno slyší, což vás často může stát drahocenný frag. Pokud tedy podržíte shift, zpomalíte - přejdete do chůze a protivník přestane slyšet vaše kroky.

Další důležitá věc, je správné načasování respawnů (znovuobjevení) nejdůležitějších věcí. Megahealth – MH se v mapách objevuje za 2 minuty, vyjma TMP upravených map, tj. DM6, DM 12 a DM13. Red Armor a Yellow Armor - RA a YA - se objevují po 25 sekundách. Pokud si pohlídáte především tyto věci, snižujete tím soupeři šanci, aby vás porazil.

Další věcí jsou rocketjumpy, které jsou pro většinu z vás známé a tak není třeba to nijak rozpitvávat. Na některé se můžete podívat v jednotlivých demech, viz. níže.

Na většině turnajů se v dnešní době hrají především některé z těchto map:

q3tourney4 - oblíbená mapa, především pro ty, kteří mají rádi railgun ale také raketomet. Mapa obsahuje tyto zbraně: rail, rl, sg a pg. Mapa také obsahuje 2 důležité věci - Red armor a Mega health. Právě ve správném načasování spočívá nejlepší strategie tohoto kola. Také je vhodné držet se v nejhornějším druhém patře tohoto levelu, odkud můžete nejlépe railovat. Pozor však na protivníkovo prostřelování římsy na které se budete nacházet.

Dema se skoky: souhrn stahujte zde, pouze pokud jste nestáhli demo uvedené výše v souvislosti s circle jumpy

  • již zmiňovaný circle jump
  • skok u railgunu - 2.patro - jedná se o spojení 2 circle jumpů po sobě - lépe proveditelné s vyším fps - alespoň 125 na průměru (DEMO 001) nebo nejlépe pokud si zapnete OSP verzi (nejnovější je verze 0.99m) a aktivujete 125hz mód (příkaz server_customclient 1 a poté cl_125hz 1)
  • skok od jumpadu k rl. Nutnost mít průměrné fps více jak 125 nebo si můžete zapnout opět osp mód 125hz + ostatní skoky a rocketjumpy.
q3dm13(TMP) - mapa bez railgunu, takže zase něco pro milovníky RL a LG. Mapa dále obsahuje sg a gl. Mapa obsahuje tyto strategicky důležité věci:

Megahealth a YA ve stejné místnosti, RA v mezipatře a YA v horním patře. Účinná strategie opět spočívá ve správném načasování a to především (pokud to teda budete stíhat) MH a YA a poté hurá pro RA. Soupeři tak zbývají jediné YA. Ve venkovním prostoru na římse nepoužívejte LG, jelikož raketám se váš protivník snadno vyhne.

Dema se sérií skoků jsou zde a obsahují: Jump k MH - záleží hlavně na tom, jak máte vyladěný hodně důležitý příkaz com_maxfps nejdříve zkuste 140, pokud nevyskočíte tak 120 a pak 80. Minimálně jedna z nich by měla fungovat.

q3dm6(TMP) - mapa, kde najdete všechny typy zbraní, krom BFG samozřejmě :). Jinak je to sice mapa hodně rozsáhlá, čili vhodná pro TP, ale pro 1v1 je taktéž vhodná, hlavně pokud se potřebujete schovat či utíkat. Jsou zde 2 YA, většinou si každý hráč vezme 1, takže souboje jsou pak štítově hodně vyrovnané a záleží už jen na vašem míření.

Dema jsou zde a obsahují: Bridge to Rail jump - hodně obtížný skok, jde o 2 circle jumpy po sobě. Lépe proveditelné se zapnutým 125hz módem či s vysokým fps. Dále je tam série ostatních skoků.

q3tourney2 - asi nejmenší turnajová mapa, avšak hodně hratelná, díky jejímu designu.

Zbraně: sg, rl a lg. Máte dobrý aiming s lg? Pak je tato mapa přímo pro vás. Najdete zde 2 YA, každý hráč se snaží držet jedny. Lepší je zaujmout pozici u RL, kde také najdete pár malých štítů, které však často můžou být rozhodujícími.

Dema skoků jsou zde.

To je pro dnešek vše, myslím že někteří nemají co cvičit, jelikož už všechny tyto skoky umí, to je ale hrstka profíků:). Vy ostatní tedy trénujte a pokud si myslíte, že už jste v Quakovi opravdu dobří, určitě si nenechejte ujít nějakou LANPARTY, které se pravidelně pořádají ve Slušovicích u Zlína. Nejbližší párty by se měla konat předpokládám tak někdy kolem vánočních prázdnin, takže v tom období stačí sledovat stránku klanu Necroraisers.


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Nejlepší hry pro PC, které si teď můžete zahrát nebo přát k Vánocům

Nejlepší hry pro PC, které si teď může…

Toto je deset her, které byste rozhodně neměli při hraní na počítači vynechat.

10.  11.  2018 | | 4 N/A
Nejlepší hry pro mobily: 11 tipů na zaručenou zábavu do kapsy

Nejlepší hry pro mobily: 11 tipů na za…

Mobilní hry se v dnešní době vyrovnají mnoha počítačovým i konzolovým kouskům. Jaký si ale vybrat? Poradíme vám ty nejlepší!

17.  11.  2018 | | 5 N/A
Hráči fotí v Battlefieldu 5: obrázky lákají do bitevní vřavy (galerie)

Hráči fotí v Battlefieldu 5: obrázky l…

Co si budeme povídat, Frostbite engine je prostě to nejlepší, co střílečky z pohledu první osoby v dnešní době mohou mít.

15.  11.  2018 | | 9 N/A
Fallout 76 se na Metacriticu sotva přehoupl přes hodnocení 30%

Fallout 76 se na Metacriticu sotva pře…

Nový Fallout hráče opravdu nepotěšil.

15.  11.  2018 | | 14 N/A
Call Of Duty: Black Ops 4 - měsíc poté aneb hráči vs fakta (galerie)

Call Of Duty: Black Ops 4 - měsíc poté…

Uplynulo teprve pár týdnů, ale již nyní jsou některé skutečnosti evidentní.

7.  11.  2018 | | 2 N/A