Jak se daří hernímu průmyslu v Americe?

NPD vydali další statistiky, tentokráte se týkají herního průmyslu v US a jeho úspěchů v minulém roce. V Americe se loni prodalo herního softwaru za 7,3 miliardy dolarů. V praxi to znamená, že každou vteřinu se prodalo 8 PC/konzolových her.

Největší zájem byl o konzolové tituly, těch se prodalo za 5,2 miliard USD, což je 160,7 miliónů kusů her. Druhé místo obsadily PC hry - 1,1 miliarda USD, 45 miliónů kusů her. Handheldy (přenosné konzole) obsadily třetí příčku - 1 miliarda USD, 42,3 miliónů kusů her.

Když čísla sečteme, vyjde nám, že v US se loni prodalo 248 000 000 kusů her, což je o cca 8 000 000 kusů více, než v roce 2003 (v něm se prodalo 149 miliónů konzolových her, 52,7 miliónů PC titulů, 37,4 miliónů handheldu). Z čehož nám opět vyplývá další údaj, prodej PC her v US poměrně razantně klesá, kdežto konzole vzkvétají.

Zajímavostí také je, že 12 titulům (mezi nimi není žádná PC hra!) se podařilo pokořit hranici 1 000 000 prodaných kusů, 52 her (z toho 2 PC) překročilo v prodeji číslo 500 000 a 215 (z toho 18 PC) jich dokázalo zdolat alespoň 250 000 prodaných kusů.

A teď k tomu, jaké tituly jsou v oblibě.

Videoherní: akce (30,1%), sporty (17,8%), střílečky (9,6%), dětské/rodinné (9,5%), závodní (9,4%), bojové (5,4%).

PC: strategie (26.9%), dětské/rodinné (20,3%), střílečky (16,3%), RPG (10%), adventury (5,9%), sporty (5,4%), akce (3,9%).

Zdroj: Worthplaying

Váš názor Další článek: Nový přírůstek v rodině Seven Kingdoms

Témata článku: , , ,