Jak se dělají hry, část první - grafika

I přesto, že mnozí čtenáři již překročili hranici povinné či nepovinné školní docházky, nikdy člověk nemůže s určitostí říct, že ví všechno. Ani my nevíme, jak se dělají například hry - snad právě proto jsme se vydali mezi tvůrce her naší rodné hroudy ptát se jich na jedno - jak se dělá hra.
Jak se dělají hry, část první - grafika
Ten umí to a ten zas tohle. Tohle jednoduché pořekadlo hovoří ve světě developerů počítačových her za vše. Znamená, že je pro dobro věci třeba sehnat partu lidí, kteří utvoří dobře fungující team. V zásadě platí to, že jednotliví lidé se zaměří na tu věc, kterou ovládají nejlépe. Píšu zde o graficích , ale myslím, že u zbytku týmu to platí také. Je samozřejmě nutné, aby jednotliví lidé měli přehled prakticky ve všem, co se točí kolem her, ale pracovat musí zejména na tom, co jim nejlépe vyhovuje a v čem dosahují nejlepších výsledků.

Zdá se vám, že plácám nesmysly? Pokusím se vysvětlit, o co mi jde a co já sám jsem za pár let, strávených u práce s grafikou pro hry, pochytil.

Kdo všechno je grafik?
Člověk, který ovládá architekturu a má dobré prostorové vnímání, je předem určený k realizaci staveb a prostředí od skic až po kompletní 3D model v některém modelovacím programu (běžně se používá Lightwave, 3D Studio MAX, Maya atd.). Technicky založený člověk zase řeší věci technického rázu – zbraně, různé roboty, stroječky, přístroječky, nástroječky, monstra TECH vzhledu atd. Další v pořadí může být ten , který se stará o věrohodnost živých postav a tvorů, kteří se ve hře vyskytují. Je to člověk, který si bez problémů dokáže představit, jak má ten určitý tvor vypadat. Z vlastní zkušenosti vím, že co se týče postav a podobně, je lepší, když skicy, model a ve finále i textury si tento člověk udělá sám. Jedině tak dosáhne výsledku, o který mu celou dobu šlo.

Vše samozřejmě koordinuje designér hry. To platí pro stavby, prostředí, postavy, menu atd. podle typu hry. On musí mít představu, jak mají věci vypadat. A proč? To je jednoduché. Vše musí vytvořit kompaktní celek, výsledek nesmí být slepencem nápadů dílčích tvůrců (grafici, hudebníci, …), ale jednoho takřka oblastního koordinátora (jak zavádějící). Musí mít od samého počátku přesnou představu o tom, co vlastně od hry chce a očekává. Samozřejmě existují lidé, kteří toto všechno zvládají dohromady, ale takových je málo. Zatraceně málo. A většinou to nemají v hlavě tak docela v pořádku. Je to pochopitelné. Jsou to vlastně géniové.

Snad trošku obecné…
Ano… není to žádná věda. Celou dobu mluvím víceméně o 3D grafice. Jenže tento postup platí jak ve 3D, tak ve 2D, tak třeba v 88D. Nechci vám vysvětlovat postup při tvorbě grafiky do hry, protože je to vcelku jasné a drtivá většina z vás, kteří navštěvujete tyto stránky máte jasnou představu, jak to probíhá. Nápad, skica, model, potáhnout texturou od dobrého grafika, rozanimovat dobrým animátorem a dobrým programátorem výsledek implementovat do hry. Teprve poté je výsledek takový, jaký má být, zkrátka a dobře – fajn.
Autor článku – Pavel Širůček – pracuje jako grafik pro brněnský tým Pterodon, mezi jeho skaalpy, kterými se může pyšnit, patři nepochybně například Flying Heroes.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Takhle vypadají nejlepší hry z výstavy E3 2018: je na co se těšit

Takhle vypadají nejlepší hry z výstavy…

Výstava E3 není jen o odhalení a novinkách. Také jsme se dočkali tuny nových obrázků z očekávaných her.

22.  6.  2018 | | 2 N/A
Nejžhavější trailery a videa z výstavy E3 2018: vše v pohybu

Nejžhavější trailery a videa z výstavy…

Obrazovou galerii máme za sebou, teď jsou na řadě ty nejlepší trailery. A že jich bylo.

17.  6.  2018 | | 1 N/A
E3: Forza Horizon 4 se bude odehrávat v Británii za střídání ročních období

E3: Forza Horizon 4 se bude odehrávat …

Na konferenci Microsoftu snad nesmí nikdy chybět Forza. Nová Forza Horizon 4 se bude odehrávat v Británii a nabídne čtyři roční období.

13.  6.  2018 | | 2 N/A
Cyberpunk 2077: E3 dojmy z nejambicióznějšího RPG dneška

Cyberpunk 2077: E3 dojmy z nejambicióz…

Největší herní svátek roku sice už pomalu končí, ale pro nás je to teprve začátek. Postupně vám přineseme informace o valné většině představených her. Přednost mají samozřejmě ty větší tituly, a proto se dnes podíváme na Cyberpunk 2077 od CD Projekt RED.

16.  6.  2018 | | 2 N/A
Cyberpunk 2077 bude obsahovat necenzurovanou, účelnou nahotu

Cyberpunk 2077 bude obsahovat necenzur…

Tvůrci Cyberpunku 2077 potvrdili, že v jejich hře bude mimo jiné i nahota, kterou do ní umístili z dobrých důvodů a její cenzurování by uškodilo tomu, co chtějí sdělit.

18.  6.  2018 | | 9 N/A
Playstation 5 využije speciálně navržený grafický čip Navi od AMD

Playstation 5 využije speciálně navrže…

Playstation 5 se musí pochlubit celou řadou nejmodernějších technologií a díky Forbesu můžeme nahlédnout na pravděpodobný hardware o něco dříve.

15.  6.  2018 |
E3: Assassin

E3: Assassin's Creed Odyssey bude mít …

Ubisoft se po oznámení nového Assassin's Creed Odyssey s ničím moc nepáral a hráčům předhodil rovnou pět různých edic, z nichž nejdražší bude stát 240 euro.

12.  6.  2018 | | 9 N/A
To nejlepší z herní výstavy E3 2018: nové hity a budoucnost videoher

To nejlepší z herní výstavy E3 2018: n…

Největší světová multimediální výstava E3 je u konce a nám nezbývá, než se podívat na zoubek budoucnosti videoher.

18.  6.  2018 |