Jak se dělají hry, část první - grafika

I přesto, že mnozí čtenáři již překročili hranici povinné či nepovinné školní docházky, nikdy člověk nemůže s určitostí říct, že ví všechno. Ani my nevíme, jak se dělají například hry - snad právě proto jsme se vydali mezi tvůrce her naší rodné hroudy ptát se jich na jedno - jak se dělá hra.
Jak se dělají hry, část první - grafika
Ten umí to a ten zas tohle. Tohle jednoduché pořekadlo hovoří ve světě developerů počítačových her za vše. Znamená, že je pro dobro věci třeba sehnat partu lidí, kteří utvoří dobře fungující team. V zásadě platí to, že jednotliví lidé se zaměří na tu věc, kterou ovládají nejlépe. Píšu zde o graficích , ale myslím, že u zbytku týmu to platí také. Je samozřejmě nutné, aby jednotliví lidé měli přehled prakticky ve všem, co se točí kolem her, ale pracovat musí zejména na tom, co jim nejlépe vyhovuje a v čem dosahují nejlepších výsledků.

Zdá se vám, že plácám nesmysly? Pokusím se vysvětlit, o co mi jde a co já sám jsem za pár let, strávených u práce s grafikou pro hry, pochytil.

Kdo všechno je grafik?
Člověk, který ovládá architekturu a má dobré prostorové vnímání, je předem určený k realizaci staveb a prostředí od skic až po kompletní 3D model v některém modelovacím programu (běžně se používá Lightwave, 3D Studio MAX, Maya atd.). Technicky založený člověk zase řeší věci technického rázu – zbraně, různé roboty, stroječky, přístroječky, nástroječky, monstra TECH vzhledu atd. Další v pořadí může být ten , který se stará o věrohodnost živých postav a tvorů, kteří se ve hře vyskytují. Je to člověk, který si bez problémů dokáže představit, jak má ten určitý tvor vypadat. Z vlastní zkušenosti vím, že co se týče postav a podobně, je lepší, když skicy, model a ve finále i textury si tento člověk udělá sám. Jedině tak dosáhne výsledku, o který mu celou dobu šlo.

Vše samozřejmě koordinuje designér hry. To platí pro stavby, prostředí, postavy, menu atd. podle typu hry. On musí mít představu, jak mají věci vypadat. A proč? To je jednoduché. Vše musí vytvořit kompaktní celek, výsledek nesmí být slepencem nápadů dílčích tvůrců (grafici, hudebníci, …), ale jednoho takřka oblastního koordinátora (jak zavádějící). Musí mít od samého počátku přesnou představu o tom, co vlastně od hry chce a očekává. Samozřejmě existují lidé, kteří toto všechno zvládají dohromady, ale takových je málo. Zatraceně málo. A většinou to nemají v hlavě tak docela v pořádku. Je to pochopitelné. Jsou to vlastně géniové.

Snad trošku obecné…
Ano… není to žádná věda. Celou dobu mluvím víceméně o 3D grafice. Jenže tento postup platí jak ve 3D, tak ve 2D, tak třeba v 88D. Nechci vám vysvětlovat postup při tvorbě grafiky do hry, protože je to vcelku jasné a drtivá většina z vás, kteří navštěvujete tyto stránky máte jasnou představu, jak to probíhá. Nápad, skica, model, potáhnout texturou od dobrého grafika, rozanimovat dobrým animátorem a dobrým programátorem výsledek implementovat do hry. Teprve poté je výsledek takový, jaký má být, zkrátka a dobře – fajn.
Autor článku – Pavel Širůček – pracuje jako grafik pro brněnský tým Pterodon, mezi jeho skaalpy, kterými se může pyšnit, patři nepochybně například Flying Heroes.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Kingdom Come: Deliverance - prožijte český středověk (recenze)

Kingdom Come: Deliverance - prožijte č…

Česká hra ze středověku se dočkala finálního vydání. Po dlouholetém vývoji máte možnost okusit hru, jaká tu ještě nebyla. RPG inspirované českou historií a vyvíjené s důrazem na středověkou realitu. Stojí za to hru pořizovat? Dozvíte se v recenzi!

13.  2.  2018 | | 122 N/A
Kingdom Come: Deliverance je úžasná česká hra, se kterou prožijete středověk

Kingdom Come: Deliverance je úžasná če…

Kingdom Come: Deliverance je nejočekávanější hrou roku 2018. Hra se středověkým námětem čerpá z české historie a slibuje doposud nevídaný herní zážitek založený na tvrdé realitě a precizním zpracování.

5.  2.  2018 | | 76 N/A
V Kingdom Come: Deliverance se musíte naučit řádně oblékat a obrnit

V Kingdom Come: Deliverance se musíte …

V očekávaném českém RPG nebudou věrohodné jen souboje, ale také způsob oblékání a využívání brnění.

7.  2.  2018 |
Kingdom Come: Deliverance už prodalo téměř 500 tisíc kopií

Kingdom Come: Deliverance už prodalo t…

Nehledě na bugy a další technické nepříjemnosti se Kingdom Come v prodejích pěkně daří.

15.  2.  2018 | | 5 N/A
Jak Kingdom Come redefinuje pojetí soubojů z pohledu první osoby

Jak Kingdom Come redefinuje pojetí sou…

Souboje z pohledu první osoby byly vždy kamenem úrazu mnoha her. Warhorse má na to svůj vlastní přístup.

6.  2.  2018 | | 3 N/A
Kingdom Come: Deliverance dostane na PS4 v den vydání obří patch

Kingdom Come: Deliverance dostane na P…

Máte koupené Kingdom Come na konzoli PS4 a chystáte se hrát? Tak to si ještě nějakou dobu počkáte.

12.  2.  2018 | | 16 N/A
Herní agenda: zpátky v sedle nového roku

Herní agenda: zpátky v sedle nového ro…

Na začátku roku téměř vždy bývá na herním trhu poměrně sucho. Letošek nebyl výjimkou, proto jsme si s agendou dali menší pauzu. Už se ale začínají objevovat první dobře vypadající kousky, takže nastal čas, abychom si o nich zase něco řekli.

16.  2.  2018 |
Kingdom Come: Deliverance - fotoseriál z českých luhů a hájů (galerie)

Kingdom Come: Deliverance - fotoseriál…

Recenzi jsme sice již napsali, ale Kingdom Come nás stále baví. Podívejte se na galerii z našich dobrodružných výprav.

včera | | 4 N/A